خانهوبلاگمحتوای سایتتولید محتوای با کیفیت
تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت

محتوای با ارزش در سایه یک استراتژی محتوای قدرتمند است که شکل می گیرد. لذا لطفا استراتژی ‌ها را دور نزنید.

تولید محتوا چیست؟

فروش محتوا تحت عنوان سفارش محتوای بسته‌ای یا سفارش تولید محتو ا به صورت پکیج و یا برخی سایت‌ها که کار تولید محتوا و فروش محتوا می کنند با عناوین مختلفی برای مثال سفارش محتوای سئو شده به صورت پکیجی و از این قبیل، معضل این روزهای صنعت تولید محتوا است. تولید محتوای وب‌سایت، تهیه محتواهایی در قالب بسته‌های برنزی، نقره‌ای و طلایی و از این قبیل پیشنهادات که با شاخص تعداد محتوا در هفته و یا ماه تعیین می شود و در بهترین حالت آن قول تهیه محتوای یونیک و منحصر به فرد ارائه می شود.

درصورتی‌ که تولید محتوای ارزشمند دارای شاخص‌ها و ویژگی‌هایی است که در طول فرایند مشخصی رخ می‌دهد و با توجه به شرایط کسب و کارها و تغییرات محیطی کاملا اقتضایی است و بدون درگیر شدن و عدم دخالت خود کسب و کار و کارمندان و مدیران کسب و کار عملا محتوا فاقد ارزش است.


آیا مقاله و محتوای ترجمه شده از نظر گوگل کپی محسوب می شود؟


تولید محتوا یک کار تخصصی است که نمی توان آن را به صورت کامل برون سپاری نمود و لذا تعیین چارچوب درست و علمی برای جهت دهی ایجاد محتوای تخصصی ضروری به نظر می رسد.

محتوای با ارزش در سایه یک استراتژی محتوای قدرتمند است که شکل می گیرد. لذا لطفا استراتژی‌ها را دور نزنید.

اما محتوای با ارزش، چه نوع محتوایی است. شاخص‌های بسیار زیادی می‌توان برای مفهوم ارزشمند بودن محتوا ارائه داد. اما نیازی به این کار در مراحل ابتدایی سفارش تولید محتوا نیست. با دو شاخص ساده اما مهم هم می‌توان تشخیص داد که یک محتوا ارزشمند است یا خیر. کافی است این دو سوال را از خود بپرسید:

آیا این محتوا یکی از اهداف کسب و کار ما را پوشش می دهد؟

آیا این محتوا نیازی از مخاطب را تامین می کند؟

اما این دو شاخص نیز به تنهایی هر چند لازم هستند و کار راه بیندازند، اما کافی نیستند. با یک داستان ساده چند شاخص دیگر را نیز برای تشخیص محتوای ارزشمند به شما معرفی میکنم.

تولید محتوای با کیفیت و یونیک

شاخصهای محتوای ارزشمند

محتوای با ارزش به طور کلی شش شاخص دارد:

  • تامین‌کننده نیاز: یعنی یک یا چند نیاز بنیادین مخاطب را پوشش دهد. در نذری شله زرد دو نیاز بنیادین مخاطب پوشش داده شده است. نیاز بقاء و نیاز به عشق و تعلق. شناخت نیازهای بنیادین مخاطبین از اصول اساسی هر کسب و کاری است. با شناخت نیازهای مختلف مخاطبین و ورود به دنیای مطلوب آنها است که شما می توانید پرسوناهای بسیار قوی از مخاطبین هدف خود طراحی کنید.
  • کاربردی: محتواهای کاربردی و ملموس نسبت به محتواهای تئوریک از ارزش بیشتری نزد مخاطب برخوردار است. ارائه شله زرد به عنوان چراغ سبز آمادگی برای ازدواج یک نکته کاربردی است.
  • تغییر در ارزشهای قابل عرضه: محتوایی که بتواند ارزش افزوده بیشتر یا جدیدی برای مخاطب به ارمغان بیاورد برای مخاطبین هدف بیشتر مورد پذیرش است. در ارایه شله زرد علاوه برارزش ثواب نذری، ارزش آشنایی نیز نهفته است.
  • مورد تایید گروه مرجع، محتواهایی که توسط گروه مرجع تایید شود از اقبال و ارزشمندی بیشتری برخوردارند. متولدین دهه پنجاه و قبل از آن می توانند بر صحت کاربردهای نذری شله زرد تاکید و تایید داشته باشند.
  • ترغیب کننده رفتار: محتوا بایستی بتواند مخاطب را به انجام رفتاری ترغیب کند. در ارایه شله زرد شما مخاطب را ترغیب به پا پیش گذاشتن برای امر ازدواج می‌کنید. ما نیز شما را ترغیب می‌کنیم به حفظ این تصویر در ذهن شریفتان برای به یادآوری شاخص‌های محتوای با ارزش.
  • به اندازه: حد و اندازه محتوا نیز تیغ دو دم است. که به زودی مطالبی در این خصوص ارایه خواهیم نمود. مثل اینکه کلا خانه نشین باشید و نذری نبرید یا به هر بهانه ای بروید دم درب خانه همسایه!!!

محتوای با ارزش محتوایی است که تامین کننده نیاز مخاطب، کاربردی، دارای ارزش‌های قابل عرضه، مورد تایید گروه‌های مرجع، ترغیب کننده رفتار و به اندازه باشد.


تولید محتوا با کمترین هزینه و کیفیت عالی در شرکت پایدار سامانه: برای سفارش تولید محتوا برای سایت پس از کلیک کردن، فرم را پر کنید تا در کمتر از 2 ساعت با شما تماس بگیریم.


خصوصیات محتوای ارزشمند

دو شاخص از ارزش‌های بیرونی محتوا

شاخص‌های محتوای ارزشمند فوق در اصل ارزش‌های درونی محتوا را گوشزد می‌کنند. چند شاخص دیگر نیز وجود دارد که به عنوان ارزش‌های بیرونی محتوا شناخته می شوند. از جمله محتوای مرتبط و محتوای مداوم.

محتوای مرتبط

معنی برخی کلمات آنقدر واضح است که نیازی به توضیح ندارد، مثل کلمه مرتبط که در تعریف بازاریابی محتوا وجود دارد.

در خصوص این کلمه دو بخش محتوای مرتبط مستقیم و محتوای مرتبط غیرمستقیم قابل توجه است. محتواهایی که تولید می‌کنیم‏، بایستی یا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به ماهیت کسب و کار ما بازگردد. معمولا محتواهایی که به صورت مستقیم به کسب و کار ما یا محصولاتمان اشاره دارند، محتواهایی از جنس ویژگی‌ها و خواص هستند، بطور مثال برای یک محصول غذایی محتوایی در خصوص خواص و مزایای خود محصول یک محتوای مرتبط و مستقیم است. اما اگر برند غذایی محتوایی برای مناسبت خاصی مثل شب یلدا تهیه کند و در آن از محصولات خود بهره ببرد یک محتوای مرتبط اما غیرمستقیم استفاده نموده است. یا بطور مثال یک برند غذایی بازی سازی میکند و مسابقه‌ای در باشگاه مشتریان خود طراحی می‌کند که به بهترین عکس شب یلدا که در کنار بزرگترهای فامیل و محصولات آن برند غذایی گرفته شده باشد، هدیه می دهد.

برای جذب مخاطب هر محتوایی را تولید و منتشر نکنید. شاید در کوتاه مدت جواب بدهد اما در بلندمدت به شدت برای سئو سایت شما  آسیب رسان می شود. محتواهای مرتبط با کسب و کارتان را با جذابیت ارائه کنید.


اگر میخواهید درباره سئو و تکنیک های آن بدانید مقاله سئو چیست را بخوانید


تولید محتوای کاربردی

واژه مداوم به معنی محتوایی است که بصورت یک جریان و روند همیشگی است.

لذا با واژه مداوم دو واژه جریان و روند قابل توجه هستند.

جریان محتوا در چرخه عمر مشتری اتفاق می افتد. یعنی از زمانیکه مشتری وجود ندارد و شما درصدد آگاه‌سازی و جلب توجه او هستید تا زمانیکه اولین خرید صورت می‌پذیرد و خریدهای بعدی رخ می‌دهد و مشتری با اعتماد به شما، وفادار شده و تبدیل به شریک استراتژیک کسب و کار شما می شود؛ برای این چرخه عمر بایستی محتواهای متناسب با هر بخش را تهیه نمایید.

چگونه محتوای با کیفیت ایجا کنیم؟

واژه روند به این معنی است که محتوا بایستی با اتصال رخدادها یا رویدادها در زمان‌های مختلف تبدیل به یک روند همیشگی شود. به این معنی که ما بایستی برای سر فصل‌های موضوعات محتوایی خود که به ظروف محتوا معروف هستند همیشه محتواهای ارزشمند تولید نماییم. مثال بارز این تعریف را در سریال کلاه قرمزی می‌توانید ببینید که چگونه با ایجاد رخدادهای مختلف مانند ورود عروسک‌های مختلف چگونه یک روند سریالی ایجاد نموده است.

نکته جالب در روند توزیع و انتشار محتوا توجه موتورهای جستجوگر به روند و جریان محتواهای شما است که برای آن ارزش خاصی قائل هستند. وقتی یک موتور جستجوگر به این موضوع اهمیت می دهد آیا این موضوع برای مخاطبین شما مهم نیست؟!

تولید محتوا

تولید محتوا کار سخت و پیچیده‌ای است، یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوا، ایجاد یا تولید محتوا است. با توجه به تخصصی بودن محتوا برای کسب و کارهای مختلف و همینطور وجود محتوای تخصصی چند بعدی، تعیین چارچوب درست و علمی برای جهت دهی ایجاد محتوای تخصصی ضروری به نظر می رسد.

متاسفانه در صنعت محتوا برخی از همکاران ما با بسته ای کردن محتوا تعریفی اشتباه از تولید محتوا ایجاد کرده‌اند. آنها با طراحی بسته های نظیر بسته طلایی و نقره ای با تعیین تولید تعداد خاصی محتوا در هفته یا ماه به صورت یکسان برای تولید محتوا ارزش گذاری می نماید. به زودی در خصوص محتواهای بسته ای مقاله ای خدمتتان ارائه خواهیم نمود.

اشتباه بودن محتوای بسته‌ای را حداقل در 6 گام مهم ایجاد محتوا می توانید ببینید.

۶ گام مهم برای تولید محتوا

  • شناخت ظروف محتوا یا همان مدل ذهنی محتوای کسب و کار
  • شناخت مفاهیم کسب و کار و تعیین هدف هر مفهوم در قالب چرخه عمر مشتری
  • تمرکز بر هر مفهوم و گسترش آن
  • طراحی پیام اصلی (بر اساس استراتژی محوری یا محتوای محوری) و بحث اقناع
  • تهیه محتوا در قالبهای مختلف برای هر مفهوم
  • مدیریت محتوای تولید شده در قالب ماتریس بیگ بنگ محتوا

من اگر 8 ساعت برای خرد کردن درختی وقت داشتم 6 ساعت آن را صرف تیز کردن تبرم می کردم ((آبراهام لینکلن)). برای تولید محتوا‌ی کسب و کارتان وقت بگذارید حتی اگر این کار را به اهل فنش برون سپاری کرده‌اید.

6 نکته ی مهم در تولید محتوای وب سایت

تشریح ۶ اقدام مهم برای تولید محتوای ارزشمند:

1-شناخت ظروف محتوا یا همان مدل ذهنی محتوای کسب و کار

قبل از شناخت ظروف محتوایی بایستی حتما مخاطبین هدف ما برای تولید محتوا به خوبی درک و شناخته شوند.

2-ظروف محتوا در تولید محتوا

مخاطبین هدف یک سطح جزیی تر و روشن تر از تعریف مشتری است. به بیان دیگر دسته بندی‌های مختلف مشتریان یک کسب و کار را مخاطبین هدف گویند. بدیهی است هر دسته از این مخاطبین محتواهای خاص خود را می‌طلبد، چون ویژگی‌ها و نیازهای هر دسته متفاوت هستند. بطور مثال برای یک برند کلینیک پوست و زیبایی شما دسته های مخاطب مختلفی تحت عنوان مشتریان دارید نظیر:

  • کارمندان خود کلینیک.
  • متخصصین و کارشناسان رشته های مرتبط.
  • مخاطبینی که تحت عنوان بیمار به کلینیک مراجعه می کنند.
  • مخاطبینی که صرفا برای زیبایی مراجعه دارند.
  • مشتریان بالقوه.

هر یک از این دسته‌ها به دنبال تامین نیاز، خواسته و علایق خود هستند و کسب و کار ما باید برای هر یک پاسخ داشته باشد. در دنیای رقابتی کنونی حتی پا را از این نیز فراتر نهاده‌اند. اکنون مشتری منحصر به فرد جایگاه دسته‌بندی مخاطبین هدف را گرفته است. یعنی باید برای تک تک مشتریان برنامه‌ای جداگانه داشته باشید. این مبحث در قالب مفهومی به نام پرسونای مخاطب ارائه خواهدشد.

مفهوم مخاطبین هدف، چیزی فراتر از مفهوم مشتری است. درک این مفهوم کمک شایانی به تقسیم بندی هزینه‌ها و تقسیم بندی خدمات و محصولاتمان به مشتریان خواهد کرد.

شناسایی نیاز، خواسته و نظرات مخاطبین هدف کسب و کار (مخاطبین من خواهان اطلاع پیدا کردن از چه موضوعی هستند؟)

* شناخت نیازهای بنیادین مخاطبین هدف یکی از مهارت‌هایی است که تمام کسب و کارها ضروری و واجب است راجع به آن تحقیق و مطالعه کنند. در ایران کانتنت مارکتینگ توضیحات جامعی در خصوص نیازهای بنیادین مخاطبین در قالب تئوری انتخاب ارائه می گردد.

دریافت ایده‌ها از کارکنان، فروشندگان و هیات مدیره کسب و کار مربوطه با طراحی مصاحبه

* اینکار با هدف اثرگذاری پیش از تولید محتوا و همچنین تولید ایده و عنوان انجام می پذیرد. اینجا دقیقا همانجایی است که محتواهای بسته بندی شده کاملا بی اثر می شوند چرا که از دیدگاه‌ها و نظرات صاحبان کسب و کار در آنها خبری نیست.

دریافت ایده های مربوط به تامین کنندگان

دریافت ایده های مربوط به فروشندگان

* با توجه به اهمیت فروشندگان و همچنین لزوم هماهنگی استراتژی های بازاریابی با استراتژی های فروش این بخش مجددا قید شده است. باید ببینیم کجا فروشندگان می توانند به ما کمک کنند و ما کجا می توانیم آنها را همراهی کنیم. فروشندگان نوک پیکان و خط مقدم در مواجهه با مشتریان هستند. آنها داستان‌های زیادی از تجربه مشتریان در اختیار دارند و منبع غنی برای تولید محتوا هستند.

ارائه محتوای با کیفیت

شناسایی ارزشهای موجود در محصول و خدمات و ارائه نوآوری در آنها

شناسایی صنایع مکمل و ارائه ارزشهای صنایع مکمل

تهیه ماتریس بیگ بنگ محتوا ( مقالات ایران کانتنت مارکتینگ را در خصوص ماتریس بیگ بنگ محتوا دنبال کنید)

محتوای تولید شده توسط کاربر

شناخت مفاهیم کسب و کار و تعیین هدف هر مفهوم در قالب چرخه عمر مشتری

تهیه لیستی از مفاهیم و موضوعات جاری در کسب و کار

انجام تحقیق اولیه پیرامون هر مفهوم

تهیه نقشه ذهنی اولیه ( نگاه چند بعدی به هر مفهوم)

مصاحبه با کارفرما

تکمیل پرسشنامه تولید محتوا

تکمیل نقشه ذهنی اولیه

شناسایی تاچ پوینت‌ها یا نقاط تماس مشتری در چرخه عمر مشتری

تمرکز بر هر مفهوم و گسترش آن

مفاهیم استخراج شده در قسمت های قبلی بسط و گسترش داده می شوند. این مفاهیم در قالب جدول بیگ بنگ محتوا و بر اساس انواع قالب‌های محتوایی و چرخه عمر مشتری و قیف فروش توسعه می‌یابند.

طراحی پیام اصلی (بر اساس استراتژی محوری یا محتوای محوری)

تهیه بانک یا استخری از پیام‌های تاثیر گذار برای تولید محتوای با کیفیت

این بخش یعنی نقطه طلایی کسب و کار شما محتوا تولید و منتشر می شود اما این تازه اول کار است حال برای محتواهای منتشر شده ما یک زیر سیستم یا زیر فرآیند داریم که محتواهای خاص را تبدیل به یک پیام تاثیرگذر در ذهن مخاطب بکند. یک پیام روشن و دقیق.

سرعت هواپیما با قیمت خودرو در هر زمان که بخواهید.

برای اینکار فرایند نوآوری، استراتژی اقیانوس آبی و طراحی بوم استراتژی مشتریان مطرح می شود. این می‌تواند یک سوپر خدمات باشد.

طراحی پیام های ماندگار برای تولیدمحتوای غیر کپی یا تولید محتوای یونیک

تهیه محتوا در قالبهای مختلف برای هر مفهوم

ایجاد محتوا به صورت ویدئو و فایل های دیگر

قالب‌های مختلفی در خصوص تولید محتوا مطرح هستند که هر یک نیاز به تخصص و شرایط ویژه به خود را دارند نظیر: محتواهای متنی، ویدئوها، پادکست‌ها، اینفوگراف‌ها، داستان نویسی، تصاویر، اهمیت عکس محصول در وب‌سایت ، تاثیر ویدئو در محتوای سایت و … .

78 نوع محتوا در حال حاضر شناسایی شده‌اند که هر کدام کاربرد و محل مصرف خود را دارند. شناخت این محتواها و بکارگیری درست آنها در فرایند تولید محتوا بسیار ضروری است.

  • تولید محتوا
  • مدیریت محتوای تولید شده
  • شناسایی تامین کنندگان
  • انجام ارزیابی اولیه تامین کنندگان
  • انتخاب تامین کنندگان
  • ارائه سفارش
  • تحویل گیری سفارش
  • ارزیابی محتوای ارزشمند و اثربخش
  • انجام ارزیابی مجدد تامین کنندگان
  • انجام اصلاحات احتمالی
  • اخذ تاییدیه محتوا (از کارفرما)
  • انتشار محتوا
  • طراحی سیستمی برای بازاریابی خود محتوا
  • مشارکت رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • هماهنگی کامل با بخش روابط عمومی
  • انجام ارزیابی اثربخشی

سخن پایانی

مراحل فوق به صورت یک سیستم برای مدیریت محتوای شما لازم و ضروری هستند. از ورودی‌های فرایند تولید محتوا تا پردازش و خروجی آن که شامل محتواهای منتشر شده و گزارشات اثربخشی محتوا هستند.

هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

سئو وب مستر

سلام بنظر من تولید محتوا برای هر موضوعی می بایست غیر كپی و باکیفیت باشه به نوعی محتوا باید کاربر پسند باشه و کار کاربری که وارد سایت ما شده رو راه بیاندازه و کاربر راضی باشه وقتی سایت رو داره ترک میکنه. چراكه گوگل و دیگر موتورهای جستجو به محتوای تكراری به شدت برخورد كرده و در الگوریتمهای آن جریمه جدی در نظر گرفته شده

۱۳۹۹/۳/۴

داور پسند

سلام برای تولید محتوای سئو شده و همینطور مراحل تولید و بارگذاری محتوا مراحل زیر رو انجام میدیم. اگر امکان داره میخواستم نظر شما رو درباره این مراحل و نمودار جریان بدونم آیا روال کار ما صحیحه و یا اگر نقص یا پیشنهادی هست بفرمایید از تجربیات شما استفاده کنیم. ممنونم. ابتدا وب سایتی كه قرار است پروژه سئوی آن شروع شود می بایست تحلیل و آنالیز اولیه صورت بگیرد و هم از لحاظ تكنیكال و هم از لحاظ محتوایی تجزیه تحلیل می شود. سپس وارد مرحله تحلیل رقبا در صفحه اول گوگل مربوط به کیوردهای درخواستی توسط مشتری می شویم. پس از استخراج عناوین محتوا و كلمات مرتبط آن، تولید محتوای سئو شده آغاز می شود كه برای تولید محتوا سفارش به تیم محتوا داده خواهد شد. تیمی كه نویسندگان آن بالای 90 درصد از افرادی اند كه در خانه دوركاری انجام میدهند كه از این تعداد حدود 70درصد آنها خانم می باشند. سپس محتوای تولید شده از اعضای تیم جمع آوری می شود و ویراستار یكبار به طور كامل باز خوانی كرده تا ایرادات متن و نیز علائم نگارشی و مفهومی آن اصلاح گردد. سپس مدیر محتوا یك چك نهایی كرده و محتوا به مدیر و مسئول سئو و بهینه سازی موتور جستجو ارجاع می شود و با تكنیك های سئو آنرا ویرایش كرده و در وب سایت منتشر می شود.

۱۳۹۹/۳/۴

حوری بیگم مرتضوی

عالی بود..ممنون

۱۳۹۸/۴/۷

محمدی

تولید محتوا واقعا هر روز با اهمیت تر میشه، مقاله ارزشمندی بود ممنون

۱۳۹۷/۸/۷

دیدگاه شما

ثبت