دیتاسنتر چیست؟

دیتاسنتر چیست؟

مکانی برای نگهداری امکانات فیزیکی که سازمانها برای ذخیره برنامه ها و داده های اصلی خود استفاده می کنند.

دیتا سنتر یا مراکز داده چیست؟ مکانی برای نگهداری امکانات فیزیکی که سازمانها برای ذخیره برنامه ها و داده های اصلی خود استفاده می کنند. طراحی این امکانات متکی به شبکه ای از سرور ها، منابع ذخیره سازی و محاسباتی است که امکان ارائه داده ها و برنامه های مشترک را فراهم می کند. این امکانات در مکان های مرکزی قرار دارند و برای جمع آوری، ذخیره، پردازش و توزیع حجم زیادی از داده ها بر روی سرور ها استفاده می شوند. مراکز داده ممکن است در ساختمانهای هدفمند پیچیده یا در قسمتی از ساختمان یا فضایی در یک اتاق ساده باشند.

سرور یا server چیست؟

وظایف مراکز داده (Data Center) چیست؟

مراکز داده یا دیتا سنتر ها هسته اصلی سیستم های اطلاعاتی شرکتها و سازمانها را تشکیل می دهند. آنها برای پشتیبانی از برنامه ها و فعالیت های تجاری طراحی شده اند که شامل موارد زیر است:

  • ذخیره سازی داده ها، مدیریت، پشتیبان گیری و بازیابی عملیات
  • برنامه های بهره وری مانند ایمیل و اشتراک فایل را اجرا کنید
  • فراهم کردن بستری برای Big Data، هوش مصنوعی و برنامه های یادگیری ماشین
  • برنامه ریزی منابع سازمانی و پایگاه های داده
  • مدیریت ارتباط با مشتری

مطالعه کردن دیگر مطالب در خصوص بستری برای Big Data، هوش مصنوعی و برنامه های یادگیری ماشین و پایگاه های داده خالی از لطف نیست.

اجزای اصلی دیتا سنتر چیست؟

مرکز داده از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

زیرساخت ذخیره سازی

شامل سیستم هایی است که برای ذخیره داده ها استفاده می شود.

منابع محاسباتی

اینها شامل سرورهایی هستند که مسئول اجرای برنامه ها هستند.

زیرساخت شبکه

شامل روترها، سوئیچ ها و تجهیزات مختلف شبکه ای است که مسئول اتصال سرورها، ظرفیت های ذخیره سازی و خدمات مختلف با یکدیگر، علاوه بر اتصال خارجی با سایت های کاربران است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت