خانهوبلاگبرنامه نویسییادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ چیست؟
یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ چیست؟

یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ چیست؟

یادگیری ماشین یا فراگیری ماشین یکی از شاخه های هوش مصنوعی است که با طراحی و توسعه الگوریتم ها و تکنیک هایی که به رایانه ها اجازه می دهد توانایی “یادگیری” را داشته باشند.

یادگیری ماشین یا فراگیری ماشین یکی از شاخه های هوش مصنوعی است که با طراحی و توسعه الگوریتم ها و تکنیک هایی که به رایانه ها اجازه می دهد توانایی “یادگیری” را داشته باشند، مرتبط است. یادگیری ماشین ترجمه عبارت ماشین لرنینگ (Machine learning) است. الگوریتم های یادگیری ماشین از آمار برای یافتن الگوها در حجم عظیمی از داده ها استفاده می کنند که به بیگ دیتا معروف هستند. کلمه Big Data یعنی کلان داده یا بیگ دیتا شامل موارد زیادی است: اعداد، کلمات، تصاویر، کلیک ها و موارد دیگر.

الگوریتم ها در برنامه نویسی

یادگیری ماشین یعنی چه؟

ماشین لرنینگ یا Machine learning به طور خلاصه: هر چیزی را می توان در الگوریتم های یادگیری ماشین تغذیه کرد، اگر بتوان آن را به صورت دیجیتالی ذخیره کرد. یادگیری ماشین فرایندی است که بسیاری از سرویس هایی که امروزه از آنها استفاده می کنیم، مانند سیستم های پیشنهاد در Netflix ، YouTube و Spotify ، موتورهای جستجو در Google و Baidu، پست های خبری و رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و دستیارهای صوتی مانند Siri و الکسا همچنین در سیستم های تشخیص چهره و گفتار و دیگر سیستم های هوش مصنوعی استفاده می شود.

هوش مصنوعی یا AI

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت