شرکت طراحی سایتوبلاگبازاریابی اینترنتی6 نکته که در نوشتن مقاله یا پست برای وبلاگ و سایت خود باید رعایت کنیم
6 نکته که در نوشتن مقاله یا پست برای وبلاگ و سایت خود باید رعایت کنیم

6 نکته که در نوشتن مقاله یا پست برای وبلاگ و سایت خود باید رعایت کنیم

اما اگر مخاطبان شما متشکل از دانشمندان یا دکتر ها باشد متن شما می تواند بسیار چالش برانگیز بوده و از طرفی هم مناسب است. بنابراین، شش نکته که در زیر ارائه می شود، باید به عنوان قواعد کلی دیده شوند. برای بعضی از مخاطبان، یک متن می تواند حتی ساده باشد، در حالی که همان متن برای مخاطبان دیگر دشوار خواهد بود.

اگر می خواهید خوانندگانتان تمام مقاله و مطالب و پست های وبلاگ شما را بخوانند، باید مطمئن شوید مقاله و مطالب و پست شما به راحتی قابل خواندن است. در این پست، ما 6 نکته برای نوشتن یک مقاله یا پست بهینه و جذاب برای خوانندگان ارائه می دهیم.

تمرکز بر روی مخاطبان و خوانندگان مقالات سایت شما

مهمترین توصیه ای که ما به شما می کنیم این است که اطمینان حاصل کنید متنی که شما برای مخاطبانتان نوشتید قابل فهم و خوانا باشد.

برای مثال اگر درباره یک بازی کامپیوتری می نویسید باید روی بچه ها تمرکز کنید، لذا متن شما باید آسان باشد. اما اگر مخاطبان شما متشکل از دانشمندان یا دکتر ها باشد متن شما می تواند بسیار چالش برانگیز بوده و از طرفی هم مناسب است. بنابراین، شش نکته که در زیر ارائه می شود، باید به عنوان قواعد کلی دیده شوند. برای بعضی از مخاطبان، یک متن می تواند حتی ساده باشد، در حالی که همان متن برای مخاطبان دیگر دشوار خواهد بود.

مقاله نویسی برای وب سایت

به شما توصیه می کنیم، پاراگراف اولیه با مهم ترین جمله و جذاب ترین قسمت مقاله باشد زیرا خیلی از خوانندگانی که معمولاً اولین پاراگرافها را می خوانند در جریان کلیاتی از محتوای مربوطه قرار میگیرند لذا در صورتی که برایشان جذاب باشد ادامه مقاله را خواهند خواند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تعداد کلمات و یا حجم پاراگراف ها خیلی زیاد نباشند. (7 یا 8 جمله خیلی طولانی است).


آیا ترجمه مقاله از سایت خارجی از نظر گوگل کپی محسوب می شود؟


نکته 2: جملات کوتاه

سعی کنید جملات کوتاه را بنویسید. احکام کوتاه تر از احکام طولانی قابل خواندن و درک آن بهتر است. منظور ما از جملات کوتاه یعنی جمله ای که حاوی بیش از 20 کلمه نباشد و جملات بالای 20 کلمه را به عنوان جملات طولانی در نظر می گیریم. اگر در بعضی مواقع چاره ای نبود، سعی کنید این جملات طولانی را محدود کنید و مطمئن شوید که فقط چند جمله در یک پست وبلاگ داشته باشید که بیش از 20 کلمه دارد. همچنین مطمئن شوید که یک پاراگراف حاوی بیش از یک جمله طولانی نباشد.

مقاله نویسی برای وب سایت

اگر بخواهیم از دید سئو وب سایت این موضوع را بررسی نماییم می توانیم بگوییم در مقاله نباید از یک کلمه خاص به تعداد زیادی استفاده کنیم. به جا این موضوع می توانیم از LSI ها کلمه ی کلیدی استفاده کنیم. برای آشنایی با LSI  می توایند مقاله ی مرتبط با آن را مطالعه فرمایید


سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟


در گذشته خیلی از کاربران برای اینکه در گوگل جلوتر دیده شوند این ترفند را استفاده می کردند و کلمه کلیدی خود را به تعداد زیاد در مقاله تکرار می کردند. این کار باعث می شود خواننده حس خوبی نداشته باشد ولی گوگل دائما در حال بررسی موضوعات مختلف برای دور زدن این افراد می باشد لذا اگر در مقاله تان کلمه ای بیشتر از چگالی استاندارد گوگل بالاتر باشد، گوگل آنرا امتیاز نمی داند. معمولا چگالی کلمه تان نباید در حدی باشد که خواننده را خسته کند.(برای اینکه بدانیم چه کلمه ای را باید بعنوان کلمه کلیدی استفاده کنیم، ابزار قدرتمند کیوردپلنر را به شما معرفی میکنیم. برای دانستن نحوه استفاده از این ابزار، مقاله آموزش Keyword Planner را بخوانید )

نکته 4: استفاده از کلمات گذار

کلمات گذار یا کوتاه کننده، واژه هایی هستند که به خواننده سیگنال می دهند  و یا به جای به کار بردن تکراری بعضی از کلمات از آنها استفاده میکنیم. برای مثال کلمه “مهم” به خواننده سیگنال می دهد که این جمله را به دقت بخوان و یا کلمه “چرا؟” و یا ” علاوه بر آن” میگوید چیز دیگری هست علاوه بر مطلبی که در بالا گفتیم ویا اگر میخواهید مطلبی را خلاصه کنید، از کلمه:  اول، دوم، سوم و غیره استفاده کنید و نیز اگر می خواهید نتیجه گیری کنید، از کلمات:  “در نتیجه” یا “به همین ترتیب” یا “در آخر” استفاده کنید.

نکته 5: کلمات جایگزین!

یک متن جذاب برای خواننده، باید متنوع باشد. این به این معنی است که شما باید سعی کنید کمی آن را مخلوط کنید!  همانطور که میدانید در مقالات یا پست ها اغلب از کلمه “و” یا “خیلی” استفاده می شود شما می توانید آنرا با “همچنین” یا “علاوه بر این” جایگزین کنید در این حالت این کار می تواند یک متن را جذاب تر و خواناتر کند.

نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که شما نباید از یک فونت کوچک استفاده کنید و همچنین دقت کنید که فاصله بین خطوط به اندازه کافی مناسب و اندازه می باشد.

نکته 6: استفاده از تصاویر!

حتما در مقاله حداقل یک تصویر را داشته باشید زیرا هم به درک بهتر موضوع کمک خواهد شد و هم باعث تنوع برای خواننده می شود و از متن پشت سر هم خسته نمی شود همچنین اینکار برای سئوی سایت شما نیز بسیار موثر می باشد.

از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم. لطفا با ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در ارائه بهتر مطالب پایدار بلاگ یاری فرمایید.


10 نکته طلایی برای نوشتن صفحه درباره ما حتما بخونش


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

Nazanin

چندتا کیورد یا کلمه کلیدی باید استفاده کنیم در هر مقاله؟ یه فرمولی داره فکر کنم درسته؟ من شنیدم باید ۲ الی ۳ درصد تعداد کلمات یک مقاله باید کلمه کلیدی باشه. آیا درست هست؟

۱۳۹۹/۴/۱۹

Masoum

سلام استاد منظور از محتوای سئو شده چیه؟ چیجوری باید سئو کنیم مقاله هامون رو؟ یه راه خیلی راحت و زودبازده میخوام. ممنونم

۱۳۹۹/۳/۲۹

روزبه جهان نما

سلام. من خیلی از سایتارو میبینم که اصلا یا وبلاگ ندارن یا اینکه وبلاگ دارن ولی توش کلا ۱۰ تا مقاله داره اونم سئو شده نیست یعنی لینک سازی هم نشده. چطوری میشه که اینطوری میشه و رتبه سایتشونم تو گوگل عالیه؟

۱۳۹۹/۳/۲۸

نجمه رفیعی

سلام. وب سایتی داریم که تعداد تصاویر اون بسیار زیاد هست و اگر بخوایم کل تصاویر سایت رو بخاطر سئوی سایت کم حجم و بهینه کنیم خیلی خیلی زمان میبره. لطفا راهی هست که کل عکس ها رو بهینه کنه؟ و اینکه کاهش حجم تصاویر سایت چقدر روی سئو تاثیر داره؟ ارزش داره اصلا؟ ممنون

۱۳۹۹/۳/۲۳

مجتبی نظری

سلام برای نوشتن مقاله یا به طور کلی تولید محتوا آیا از سایت های خارجی بخوایم ترجمه کنیم و اون رو در سایت منتشر کنیم مقاله کپی حساب میشه یا خیر؟

۱۳۹۹/۳/۲۰

جانبو

درور بر تیم پایدار سامانه اگر از یک منبع معروف خارجی به زبان انگلیسی یک محتوایی رو به زبان فارسی ترجمه کنیم و سایت های دیگه ای هم همون مقاله رو ترجمه کنند داستان به چه صورت میشه؟ و گوگل از کجا میتونه متوجه بشه که کی اولین نفری بود که این مقاله رو ترجمه کرد و بقیه رو کپی حساب کنه؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایید.

۱۳۹۹/۳/۲۰

سهیلا

سلام،من محتوا نویسی میکنم نکاتی که گفتید، را مطالعه کردم، راهنمایی خوبی برایم بود.تشکر

۱۳۹۸/۱۲/۹

ن.حیاتی

آیا فرمولی هست که بشود حساب کرد چند بار باید کلمه کلیدی را در یک مقاله به کار برد؟ هر کسی یک چیزی میگوید هیچ استاندارد واحدی یعنی وجود ندارد؟ ممنون میشم پاسخ بدهید.

۱۳۹۸/۱۰/۱۹

هیت سام

برای سئوی سایت رستوران همه سایتهایی که قوی هستند صرفا تو صفحاتی که تو گوگل نمایش میده دقیقا صفحه رستوران هست یعنی هیچ توضیحاتی نداره و اسم رستوران رو میاره و صفحه هایی که ساختند به اسم رستوران های مختلف هست. برای سئوی این مدل سایتها چطور باید عمل کرد صفحه با چه عناوینی باید بسازیم. تو صفحات چه محتوایی باید بزاریم و اینکه چطور میشه این سایتها بالا هستند تو گوگل ولی واقعا صفحاتشون محتوای زیادی نداره. مرسی از شما

۱۳۹۸/۱۰/۹

نویسنده و کپی رایتر

اگر نیاز به تیم محتوا داشتید بفرمایید. ما کارمون تولید محتواست و ببشتر از ۵۰ تا محتوا نویس و کپی رایتر داریم که میتونیم هر تعداد محتوا خواستید رو پشتیبانی کنیم. تیم ما برای سایتهای بزرگی مثل زومیت و دیجیاتو و ایسنا مطلب مینویسند و حرفه ای کار هستند. در صورت تمایل به همکاری لطفا ایمیل ارسال فرمایید در فرم تماس ایمیل دادم. باتشکر

۱۳۹۸/۸/۲۸

دیدگاه شما

ثبت