خانهوبلاگآموزش سئوصفر تا صد Keyword Planner آموزش تصویری | پایدار بلاگ
صفر تا صد Keyword Planner آموزش تصویری | پایدار بلاگ

صفر تا صد Keyword Planner آموزش تصویری | پایدار بلاگ

keyword planner ابزاری است که امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا به کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو و جدید دست یافته و از آنها برای انجام عملیات سئو سایت خود استفاده نمایید.

برای یافتن کلمات کلیدی و عبارات پرجستجو ابزار‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این ابزارهای معتبر که متعلق به گوگل می‌‌باشد، ابزار کیورد پلنر (google keyword planner) است. پس اگر این بحث برای شما جذاب است با ما همراه باشید.

keyword planner چیست؟

keywords planner ابزاری است که امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا به کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو و جدید دست یافته و از آن‌ها برای انجام عملیات سئو سایت خود استفاده نمایید.

قطعا شما که این مقاله را می‌خوانید یا طراحی سایت خود را انجام داده و در حال حاضر وب‌سایت خود را دارید و یا طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت شرکتی خود را انجام داده‌اید و می‌خواهید سئو یا بهینه سازی سایت را شروع کنید.

با استفاده از ابزار Keyword Planner شما می‌توانید کلید واژه‌های جدیدی را برای جستجوی پیدا کنید که مرتبط با محصول، خدمات و اهداف مشتریان شما باشد. ابزار Keyword Planner به شما آمار و تاریخچه‌ای می‌دهد که در آن تعداد دفعات جستجوی کلیدواژه موردنظرتان را گزارش می‌کند که در زمان‌ها و تاریخ‌های مختلف چه حجمی از این کلیدواژه توسط کاربران جستجو شده است. بنابراین شما جهت انجام بازاریابی دیجیتال می‌توانید تصمیم بگیرید که در کمپین بازاریابی تان از چه کلید واژه‌هایی برای بهتر دیده شدن استفاده نمایید.

این مقاله به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید با استفاده از Keyword Planner حجم اطلاعات جستجو شده را به‌دست بیاورید و کلیدواژه مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید.

نکته ی بسیار مهم در شروع سئو سایت پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. این امر سبب می‌شود تا کلماتی را پیدا کنید که کاربران خاص شما آن‌ها را سرچ می‌کنند پس با حوصله این کار را انجام دهید و وسواس بسیار به خرج دهید.


هزینه گوگل ادورز چگونه محاسبه می‌شود و چه تنظیماتی دارد؟


قبل از اینکه کار را شروع نماییم:

جهت دسترسی به Keyword Planner می‌بایست با اکانت گوگل خود در Google AdWords  وارد شوید:

keyword planner چیست؟ | قدم به قدم کار با کیورد پلنر

حالا به‌ترتیب قدم‌های ذیل را انجام دهید. (توجه داشته باشید که متاسفانه این سرویس برای کشور ایران به علت مسائل تحریم محدودیت داشته و باید برای استفاده از آن از ابزارهای مربوطه استفاده کرد)

گام اول –  بر روی تب Tools & Analysis کلیک نمایید:

keyword planner چیست؟ | قدم به قدم کار با کیورد پلنر گوگل

سپس Keyword Planner را انتخاب نمایید:

keyword planner چیست؟ | کار با کیورد پلنر با تصویر

گام دوم – بر روی گزینه Search for new keyword and ad group ideas کلیک کنید:

keyword planner چیست؟ | کار با ابزار کیورد پلنر قدم به قدم

گام سوم

1- در این فیلد کلمات کلیدی‌تان را وارد کنید. (کلمات یا عباراتی که از آن‌ها در تبلیغات خود استفاده می‌کنید، به عبارتی کلماتی که درتبلیغات خود برای توصیف محصولات یا خدمات ارائه شده استفاده می‌کنید) می‌‌‌توانید به‌صورت گروهی نیز کلمات را وارد نمایید که برای جدا کردن کلمات باید بعد از وارد کردن هر کلمه کلیدی Enter بزنید)

keyword planner چیست؟ | ابزار گوگل کیورد پلنر

نکته: مراقب زبان انتخابی باشید که حتما Persian باشد چون در نتایج دریافتی موثر است.

keyword planner چیست؟ | قدم به قدم کار با گوگل کیورد پلنر + عکس

2- در این فیلد آدرس (URL) صفحه ای از وب‌سایت و یا کل وب‌سایت خود را وارد نمایید:

این کار سبب می‌‌‌شود تا Keyword Planner با توجه به محتوای وب‌سایت وارد شده، ایده‌هایی به شما پیشنهاد کند.

keyword planner چیست؟ | آموزش تصویری کار با گوگل کیورد پلنر

گام چهارم – پس از تکمیل فیلدهای فوق حالا بر روی دکمه Get Results کلیک نمایید و نتایج را مشاهده نمایید:

keyword planner چیست؟ | صفر تا صد گوگل کیورد پلنر با عکس

کلمات کلیدی پیشنهاد شده را می‌‌ توانید در ideas tab Keyword مشاهده نمایید.

چند مطلب تکمیلی :

توجه1: برای اضافه کردن کلمات کلیدی به گروه تبلیغاتی که ساخته‌اید، بر روی دکمه Ad group کلیک نمایید سپس بر روی علامت تایید جلوی کلمه کلیدی که می‌خواهید اضافه کنید دبل کلیک کنید.

توجه2: برای حذف کردن یک کلمه کلیدی در گروه تبلیغاتی، بر روی دکمه Ad group کلیک کرده و سپس بر روی علامت ضربدر”x” جلوی کلمه کلیدی که می‌خواهید حذفش کنید کلیک کنید. همچنین برای حذف کل گروه آگهی، بر روی علامت ضربدر ”x” جلوی Ad group کلیک کنید.

توجه3: تکمیل و پر کردن فرم‌های فوق فقط یکبار صورت می‌‌گیرد و از بار دوم نیازی به گذراندن این مراحل و پر کردن جداول نمی باشد و فقط کافیست نام کلمه کلیدی را وارد کنید تا کلمات پیشنهادی به شما ارائه گردد.

"برای سفارش طراحی سایت اختصاصی خود با شرکت پایدار سامانه تماس حاصل نمایید"

سخن آخر

متاسفانه با توجه به شرایط کنونی کشور عزیزمان نمی توان به ابزار Keyword Planner کاملا اعتماد کرد و درصد خطای آن بسیار بالا است و ممکن است اشتباهاتی انجام دهد اما با استفاده از سرچ و بررسی سایت‌های رقبا با استفاده از تگ‌های H که در سایت خود استفاده نموده‌اند تا حدودی می‌‌‌توان به نتایج مطلوبی رسید.

برای آشنایی بیشتر با سئو و یا سفارش سئو سایت خود می‌توانید با گروه پشتیبانی کارشناسان سئو پایدار سامانه تماس حاصل نمایید ما بسیار افتخار می‌کنیم اگر بتوانیم در رشد بیزینس شما سهیم باشیم.

از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم. لطفا با ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در ارائه بهتر مطالب پایدار بلاگ یاری فرمایید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ابزار تست سرعت وب‌سایت را نیز مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

Saba

سلام جون دل آموزش کار با کیوردپلنر ۲۰۲۱ رو لطفا بزارید

۱۴۰۰/۴/۹

Hormoz

آموزش کیوردپلنر جدید رو ندارید؟ فکر میکنم این keyword planner جدید نباشه ۲۰۲۱

۱۴۰۰/۴/۹

سید علی

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب فوق العاده

۱۴۰۰/۲/۲۰

هدا کریمی

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید.

۱۴۰۰/۲/۱۲

سیاوش

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

۱۳۹۹/۸/۱۱

مرتضی

سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

۱۳۹۹/۴/۳۱

تهرانی

اقا خیلی وبسایتتون عالیه. هم طراحی ux و هم طراحی ui فوق العاده. قیمت طراحی همچین سایتی چقدر میشه

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

نا شناس

عالی، خیلی کامل و با جزئیات بود البته کیورد پلنر الان آپدیت شده و تغییرات اساسی صورت گرفته. ممنون میشم مقاله آموزش کیورد پلنر بروز رو هم منتشر کنید

۱۳۹۸/۴/۶

Mariana

سلام با شما موافقم اینها همش بازی خود شبکه جم هست که میخوان جیب ملت رو خالی کنن متاسفم براشون مثلا هموطنن آخه…

۱۳۹۷/۱۱/۲۹

قادر

مقاله آموزش کیوردپلنر خیلی خوب بود تشکر از مطالب آموزش شما مخصوصا آموزش سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

۱۳۹۷/۹/۱۰

دیدگاه شما

ثبت