خانهوبلاگبرنامه نویسیآشنایی بیشتر با حوزه‌ی فناوری
آشنایی بیشتر با حوزه‌ی فناوری

آشنایی بیشتر با حوزه‌ی فناوری

اولین چیزی که هنگام درخواست برای کار در یک شرکت بازرگانی، داروخانه یا انبار باید در نظر بگیرید مدرک است، اما اگر برای کار در یک شرکت طراحی سایت و نرم افزاری یا طراح گرافیک درخواست می دهید، مدرک اهمیت کمتری دارد. این تجربه اولیه دارای مزایا و معایب خاصی است که باید قبل از شروع کار مورد توجه قرار گیرد.

آشنایی با حوزه فناوری اطلاعات

در تعریف فناوری اطلاعات می توان گفت که فناوری عبارت است از جمع آوری، سازماندهی، ذخیره سازی و انتشار اطلاعات اعم از صدا، تصویر، متن یا شماره که با استفاده از کامپیوتر و ابزار ارتباطی انجام می شود.

اولین چیزی که هنگام درخواست برای کار در یک شرکت بازرگانی، داروخانه یا انبار باید در نظر بگیرید مدرک است، اما اگر برای کار در یک شرکت طراحی سایت و نرم افزاری یا طراح گرافیک درخواست می دهید، مدرک اهمیت کمتری دارد. این تجربه اولیه دارای مزایا و معایب خاصی است که باید قبل از شروع کار مورد توجه قرار گیرد.

و در مشاغل فنی، چه به عنوان کارشناس تبلیغات و چه برنامه نویس سطح بالا، اولین مشکلی که پیش می آید توانایی انجام کار و حل مشکلات مربوط به آن شغل است. البته، مدیران سنتی تر ممکن است همچنان به برخی صلاحیت ها علاقه مند باشند، اما در فرآیند انجام کار، همیشه نیروی متخصص در مشاغل مرتبط با فناوری وجود دارد.

متخصصان فناوری اطلاعات مسئول کمک به سازمان‌ها در حفظ زیرساخت دیجیتال خود و ارائه کمک‌های عیب‌یابی به مصرف‌کنندگان فناوری هستند. آنها همچنین باید به دیگران کمک کنند تا از پیشرفت های تکنولوژیکی و رویه های امنیتی مطلع شوند. مهمترین این مشاغل عبارتند از:

طراح وب و رابط کاربری

طراحی وب سایت فرانت اند یکی از مهم ترین مشاغل در رشته های مرتبط با فناوری در 10 سال گذشته بوده است، اما به مرور زمان به دلیل افزایش تجربه و تغییرات در این زمینه کاهش یافته است. به خاطر داشته باشید که اگر یک طراح وب ماهر هستید، می توانید به عنوان فریلنسر یا کارمند در شرکت های مختلف مشغول به کار شوید.

طراح رابط کاربری باید با HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنا باشد. علاوه بر این، تسلط بر اصول طراحی، گرافیک و رنگ سنجی می تواند برای طراح فرانت مثبت باشد. برنامه های تحصیلی می تواند به شما در یافتن شغل مناسب در این زمینه کمک کند.


"برای درک بهتر فرانت اند و بک اند می توانید مقاله ی تفاوت بین طراح وب و توسعه دهنده وب را مطالعه فرمایید."


برنامه نویس بک اند

برنامه نویسی کمی متفاون است از طراح فرانت که در بالا اشاره کردیم، برنامه نویس دیگر با رنگ و لعاب و ظاهر کار زیادی ندارد و بیشتر در امور منطقی و عملیاتی درگیر خواهد بود، همان طراحی که فرانت کار انجام می دهد و ظاهری زیبا و شکیل ایجاد میکند را برنامه نویس روح میبخشد و به کار می اندازد. برنامه نویسان را بک اند کار نیز می گویند. بک اند در مقابل فرانت اند قرار میگیرد و هر کدام وظایف خاص خود دارند و تا حدی هم کارشان می تواند هم پوشانی داشته باشد اما جنس کار کاملا متفاوت است

کارشناس سئو

گوگل و سایر موتورهای جستجو بهترین ابزارهای بازاریابی مدرن هستند و متخصصی که بتواند رتبه یک سایت یا اپلیکیشن را در گوگل بهبود بخشد، در جامعه فناوری محبوبیت و تقاضای زیادی خواهد داشت. یک کارشناس سئو (SEO) می تواند با یادگیری اصول و الگوریتم های گوگل، بینگ، پلی استور و سایر شاخص های مورد نیاز، درآمد خوبی از قرار دادهای مختلف کسب کند.

وب سایت های زیادی هستند که کوتاه ترین مسیر ها را برای کسب رتبه خوب در گوگل ارائه کرده اند و این کار اگر بخواهد در سطح کیفی مناسبی صورت پذیرد تنها توسط یک متخصص سئو انجام می شود. در ایران مدرک رسمی و معتبر خاصی در زمینه سئو وجود ندارد اما فردی که علاقه مند به یادگیری سئو است باید با زبان انگلیسی و طراحی وب سایت آشنایی کامل داشته باشد.

طراح گرافیک

کار به عنوان یک طراح گرافیک مستلزم تسلط بر برخی از برنامه ها مانند فتوشاپ و برنامه های دیگر است تا بتوانید از طریق ترکیب عکس ها یا طراحی المان ها، تصاویر حرفه ای و متمایز در این زمینه را برای عموم طراحی کنید.

نوسنده محتوا

نویسنده محتوا همچنین باید متخصص سئو باشد و اصول سئو را در محتوای خود اعمال کند، به اصطلاح متن نگارش شده را سئو کند. تولید کننده محتوا یکی از حرفه های فعلی در زمینه فناوری اطلاعات است. این شغل که با مترجمی متفاوت است و نیاز به دانش بیشتر در زمینه فعالیت وب سایت، اپلیکیشن و شبکه اجتماعی دارد. نویسنده محتوا یا تولید کننده محتوا باید به زبان انگلیسی، اصول بازاریابی، مسائل سئو و نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدئو و تا حدی با طراحی سایت مسلط باشد.

دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به شغل نوین و امروزی تبدیل شده است که می توانید مهارت های خود را در زمینه های زیادی توسعه دهید و به عنوان یک بازاریاب دیجیتال کار کنید. کسی که به تبلیغات در حوزه آنلاین مشغول است و از هر ابزار دیجیتالی برای تبلیغات استفاده میکند، دیجیتال مارکتر می گویند. قبلا بازاریابی فقط به دنیای واقعی و فیزیکی محدود می شد، اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی الکترونیکی نقش مهمی در موفقیت هر شرکت یا موسسه ایفا کرد. بنابراین می توانید یک بازاریاب وب سایت شوید، فروش را افزایش دهید و موارد دیگر.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت