خانهوبلاگمحتوای سایتمعرفی اصطلاحات و تکنیک های مرتبط با محتوا در سئو
معرفی اصطلاحات و تکنیک های مرتبط با محتوا در سئو

معرفی اصطلاحات و تکنیک های مرتبط با محتوا در سئو

در این مقاله سعی شده است چند فاکتور و عواملی که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر تولید محتوای بهینه نقش دارند را یکجا بیاوریم.

چکیده این مقاله

در این مقاله سعی شده است چند فاکتور و عواملی که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر تولید محتوای بهینه نقش دارند را یکجا بیاوریم. دانستن این اصطلاحات به ما کمک میکند تا اولا ذهن خود را آماده ایجاد یک محتوای بهینه کنیم و دوما منابع به روز را با توجه به واژگان کلیدی این مقاله، جستجو کنیم و علم خود را گسترش دهیم و تکنیک‌های بیشتر و تاکتیک‌های جدید و مختلف را جهت بهینه سازی سایت و محتوای آن، کشف کنیم.

کلیدواژه‌ها

سئو، کنیبالیزیشن، محتوا پادشاه است، محتوای تکراری، محتوای همیشه سبز، الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm)، الگوریتم مرغ مگس خوار، ارتباط معنایی پنهان کلمات، توضیحات متا، محتوای خوشه‌ای، محتوای سنگ بنا، هدف جستجوی کاربر

مقدمه

امروزه شاهد انفجار اطلاعات در فضای مجازی از جمله گوگل میباشیم. بنابراین برای اینکه بتوانیم در کسب و کار الکترونیک خود، موفق شویم باید در زمینه دانش سئو تبحر و مهارت خاص داشته باشیم وگرنه هرگز شاهد پیروزی نخواهیم بود. در سئو کردن، یاد میگیریم چگونه از میان این حجم انبوه از اطلاعات، در صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیریم و از رقیبان خود پیشی بگیریم. حال در ادامه به گوشه‌ای از علم سئو در زمینه نحوه تولید محتوای موثر اشاره خواهیم کرد.

یافته‌ها

اصطلاحات که در ذیل ذکر شده است به طور مستقیم یا غیرمستقیم در کیفیت محتوای مطلوب از دیدگاه گوگل نقش دارند:

  • عبارات کلیدی یا نام برند
  • کنیبالیزیشن (Cannibalization)
  • پنهان کاری
  • مزرعه محتوا (Farm Content)
  • محتوا پادشاه است (content is king)
  • محتوای تکراری (Duplicate Content)
  • محتوای همیشه سبز  (evergreen content)
  • الگوریتم تازگی محتوا (freshness algorithm)
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)
  • تکرار کلمه کلیدی
  • سئو محلی (local Seo)
  • کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords)
  • ارتباط معنایی پنهان کلمات (latent semantic indexing)
  • توضیحات متا (Meta Description)
  • کم کردن حجم عکس
  • الگوریتم پاندا (Google Panda)
  • الگوریتم پنگوئن (algorithm-penguin)
  • محتوای خوشه‌ای (content cluster)
  • محتوای سنگ بنا (cornerstone content)
  • هدف جستجوی کاربر  (search intent)
  • نمره اسپم

در ادامه به معرفی چند اصطلاح و تکنیک از موارد مذکور که با محتوا ارتباط دارند، میپردازیم:

محتوا پادشاه است (content is king)

این اصطلاح اهمیت محتوا را در سئو سازی نشان میدهد. جمله معروف بیل گتس در سالها قبل بیان شد در آن زمان افراد در دنیای دیجیتال به درک عمیق اهمیت محتوای وب سایت  نرسیده بودند اما امروز با گذشت زمان مردم متوجه اهمیت محتوا در وب سایت‌ها شده‌اند.

محتوا پادشاه است

هدف جستجوی کاربر (search intent)

هدف از ارائه این مفهوم، درک نیاز کاربر و پیشبینی هدف او از جستجو میباشد. پس بایستی محتوای سایت خود را هدفمند و با مطالعه و بررسی رفتار کاربر تولید کنیم تا بتوانیم جایگاه مناسبی توسط گوگل کسب کنیم.

محتوای تکراری (duplicate content)

اگر محتوای سایت خود را از سایت‌های دیگر کپی کنیم هیچ ارزشی برای کاربر و گوگل ندارد. البته گوگل جریمه‌ای برای محتوای کپی درنظر نمیگیرد.

محتوای تکراری در سئو و تاثیر آن

محتوای همیشه سبز (evergreen content)

محتوایی که همیشه برای کاربر تازگی دارد و یا برای مدت طولانی از جذابیت خاصی برخوردار است یا زمان هیچ تاثیری بر از دست دادن جذابیت آن ندارد.

توضیحات متا (meta description)

توضیحات متا یک تگ است که معمولا در هدر صفحه قرار میگیرد و کاربر آن را نمیبیند، در این تگ بایستی باید توضیحی از محتوای سایت نوشته شود. اگر این توضیحات از نظر گوگل مناسب نباشد، در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود و ربات گوگل یک قسمتی از محتوا را جایگزین آن خواهد کرد.

توضیحات متا چیست؟

ارتباط معنایی پنهان کلمات (latent semantic indexing)

گوگل هنکام ایندکس کردن یک صفحه عباراتی که مفهوم نزدیکی با کلمات کلیدی اصلی یا موضوع سایت دارند را درنظر میگیرد و برای انها جایگاه درنظر میگیرد. همان طور که از واژه latent پیداست مفهوم آن به معنای چیزی که موجود است، ولی مخفی میباشد و در اینده به چیز باارزشی تبدیل خواهد شد که این واژه برای عبارات طولانی مرتبط که در حال حاضر به ظاهر، با ارزش نسیتند ولی بعدها، توسط گوگل جایگاه کسب خواهند کرد.

الگوریتم تازگی محتوا (freshness algorithm)

از آنجا که کاربران همیشه دنبال منابع و اطلاعات به روز و جدید هستند، گوگل الگریتمی تحت عنوان freshness ایجاد کرده است که بر تازگی محتوا تاکید زیادی دارد.الگوریتم تازگی محتوا در گوگلالگوریتم مرغ مگس خوار (hummingbird algorithm)

تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی باعث میشود گوگل به جای تمرکز بر این کلمات به دنبال مفهوم و معنای عبارات باشد. و برای این کار از الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده میکند که هدف این الگوریتم درک رفتار کاربر و رضایت او میباشد و سعی میکند همان نتایجی را نشان دهد که کاربر به دنبال آن است.

کنیبالیزیشن (cannibalization)

اگر کاربر یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کند، و در نتایج گوگل دو یا چند صفحه از سایت ما برای وی نمایش داده شود آنگاه کاربر متوجه تفاوت آن دو صفحه نخواهد شد و به طور تصادفی یکی را انتخاب میکند. این اتفاق همیشه خوب نیست چون گوگل بعضی اوقات تشخیص نمیدهد که کدام صفحه پاسخ مناسب تری برای کاربر است. در این حالت به اصطلاح صفحات یک سایت در حال رقابت و بلعیدن فرصت رتبه گیری یکدیگر هستند. به عبارتی دیگر صفحات، شانس بدست آوردن جایگاه مناسب خودشان را از دست خواهند داد.

کنیبالیزیشن چیست؟

محتوای خوشه‌ای (pillar and cluster)

همان طور که از نام pillar و cluster پیداست، پیلار به محتوای اصلی و کلی اشاره میکند که تمام نیازهای یک کاربر را به صورت کلی یکجا جمع میکند اما برای وارد شدن به جزییات بایستی به محتواهای کلاستر رجوع کرد. صفحات کلاسترها از صفحات پیلار لینک میگیرند.

محتوای خوشه‌ای

محتوای سنگ بنا (cornerstone)

باید یک صفحه از سایت را به عنوان مرکز درنظر بگیریم و هدف اصلی ایجاد سایت را با یک کلمه یا عبارت کلیدی مشخص کنیم و از این صفحه به صفحات دیگر برای اطلاعات بیشتر دسترسی داشته باشیم. مثلا اگر هدف از طراحی سایت “آموزش سئو” باشد، در این صفحه کلمه کلیدی مذکور (نشان دهنده فعالیت اصلی سایت است) نوشته و بعد از ورود به این صفحه میتوان به بقیه صفحات که شامل مقالات آموزشی، پادکست‌ها، دوره‌ها و کتاب‌ها و…. میباشد، دسترسی داشت.

محتوای سنگ بنا چیست؟

نتیجه گیری

با توجه به اینکه گوگل، همیشه به دنبال ایجاد الگوریتم‌های جدید برای ارائه خدمات بهتر به کاربر میباشد، اگر ما بتوانیم علم و عمل خود را مطابق با پیشرفت این الگوریتم‌ها پیش ببریم و تکنیک‌های مرتبط با محتوا و کلمات کلیدی و سایر تکنیک‌ها، را به طور کامل و دقیق انجام دهیم و به طور مستمر منابع به روز را مطالعه کنیم و بر دانش خود بیفزاییم میتوانیم در سئو سازی همیشه موفق بمانیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت