خانهوبلاگافزایش فروشآموزش تست و مشاهده ایندکس سایت
آموزش تست و مشاهده ایندکس سایت

آموزش تست و مشاهده ایندکس سایت

عبارتی که جستجو می کنم سایت من در ایندکس نتایج گوگل وجود ندارد و حتی خود دامین و نام سایت را هم جستجو میکنم تا صفحه دهم و بیستم هم میرم اما هیچ اثری نیست، از کجا بفهمم اصلا سایت من ایندکس شده یا نه؟ اصلا ایندکس گوگل چیه و چیکار باید بکنم؟

ایندکس صفحات سایت

هر عبارتی که جستجو می کنم سایت من در ایندکس نتایج گوگل وجود ندارد و حتی خود دامین و نام سایت را هم جستجو میکنم تا صفحه دهم و بیستم هم میرم اما هیچ اثری نیست، از کجا بفهمم اصلا سایت من ایندکس شده یا نه؟ اصلا ایندکس گوگل چیه و چیکار باید بکنم؟

سایت شما وقتی در نتایج مشاهده می شود که سایت گوگل آن را بررسی و ایندکس کرده باشد. اگر نمی دانید ایندکس گوگل چیست و اطلاعات کاملی از google index و مکانیزم آن می خواهید ابتدا این مقاله را مطالعه بفرمایید: ایندکس سایت در گوگل چیست ؟

با دانستن چند دستور و روش ساده به راحت می توانید نتایج زنده و صفحات ایندکس شده سایتتان را ببینید، حتی روی برخی صفحات ریزتر شوید و پارامتر های جستجو را تنگ تر نمائید، در انتهای همین مقاله یک ترفند کاربردی هم یادتان خواهیم داد. به طور کلی ایندکس کردن صفحات گوگل یکی از مواردی می باشد که تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما خواهد داشت.

آموزش پیدا کردن ایندکس صفحه و سایت

یافتن صفحات ایندکس شده

سایت گوگل را باز کنید، در باکس جستجوی گوگل این عبارت را جستجو کنید:

site:paydarsamane.com

نتایجی که گوگل نمایش داده شدن تمامی صفحات سایت پایدار سامانه هستند که هم اکنون ایندکس هستند و می توانند در جستجو ها به نمایش گذاشته شوند. یعنی هر صفحه ای از این سایت که گوگل ایندکس کرده است و ممکن است در جستجوها به کاربران نمایش دهد فقط همین صفحات هستند. اگر هیج نتیجه‌ای یافت نشد پس قطعا سایت شما اصلا توسط گوگل شناسایی نشده است و هیچوقت در نتایج جستجو دیده نخواهد شد؛ سریع دست به کار شوید و سایتتان را از طریق ابزار google search console به گوگل معرفی کنید: آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

پیداکردن ایندکس های گوگل

جستجوی پیشرفته در گوگل

نکاتی که در روش پیدا کردن ایندکس های سایتتان در گوگل ممکن است کمک کند:

  1. دقیقا بعد از عبارت site باید بدون هیچ فاصله ای دونقطه قرار گیرد و همچنین بلافاصله بعد از دونقطه نام دامین نوشته شود.
  2. نام دامین خالی را بنویسید و پیشوندهایی مانند www و یا http را ننویسید، چرا که ممکن است حالت های دیگر URL ایندکس شده باشند که شامل این جستجو نشوند

این صفحات کلیه ایندکس های ثبت شده از نام دامنه وارد شده هستند، پس اگر صفحه مورد نظرتان در نتایج نمی بینید یعنی ایندکس نشده است

بعد از نام دامین میتوانید یک فاصله عنوان یا محتوای مورد نظرتان را هم بنویسید و نتیجه را محدودتر کنید تا فقط ایندکس بودن صفحه مورد نظرتان را تست کنید

محدود کردن جستجو در گوگل

بررسی ایندکس شدن سایت

اگر پس از امتحان و بررسی، ایندکس‌های سایت را در گوگل پیدا کردید و تعداد ایندکس‌ها زیاد بود، میتوانید بر روی یک صفحه مورد نظرتان نیز این آزمایش را انجام دهید؛ یعنی جستجو را محدود کنید تر کنید و دنبال یک url خاص بگردید و ببینید که آیا ایندکس شده است یا خیر.


چطور درخواست ایندکس دستی در سرچ کنسول بدهیم؟


برای فهمیدن اینکه یک صفحه خاص ایندکس شده است یا خیر می توانید از دستور inurl استفاده کنید، همانطور که در تصویر مشخص می باشد بعد از دامین یک فاصله بدهید و عبارت inurl:ghesmati-az-address را بنویسید، دقت نمائید که قبل و بعد از دونقطه فاصله ای وجود ندارد، قسمتی از آدرس صفحه را بنویسید تا ببینید آن صفحه ایندکس شده است یا خیر؛ لازم نیست کل URL را کپی کنید، قسمتی از آن را نویسید و تمامی صفحاتی که URL آنها شامل آن عبارت باشد در لیست نتایج قابل مشاهده خواهند بود.

دستور inurl

پارامتر های دیگری هم وجود دارند که به شما امکان محدود تر کردن نتایج را می دهد (مانند inurl که وظیفه بررسی وجود عبارتی در url را دارد) اما هدف ما فقط تست ایندکس بود مطلب را طولانی نمیکنیم و به آنها نمی پردازیم، بصورت کلی بدانید که دستور ها و اپراتور های زیادی وجود دارند که می توانید جستجوی خود را پیشرفته تر کنید و دقیقا به صفحه مورد نظرتان برسید.

برخی از این پارامتر ها: site, inurl, intitle, allintitle, intext, allintext, inanchor, allinanchor, inpostauthor, allinpostauthor, loc

اپراتور های کمکی جستجو

حتی جالب است این را هم بدانید که قبل از این دستورات اگر یک منها بگذارید این دستور را برعکس می کند و صفحاتی را نشان می دهد که شامل آن عبارت نباشند و آن دستور در مورد آن ها صدق نکند.

البته این دستورات در تمامی حستجو های روزمره شما می توانند بسیار کاربردی باشند و فقط برای تست ایندکس های سایتتان نیست، می توانید مثلا با جستجوی عبارت زیر هر صفحه ای در اینترنت که عنوان آن شامل شرکت طراحی سایت باشد را نمایش می دهد.

allintitle:"شرکت طراحی سایت"

خوشحالیم که آموزش را تا انتها دنبال کردید و امیدواریم که کاربردی باشد، در صورت وجود سوال یا ابهام می توانید در بخش نظرات سوال یا پیشنهادتان را مطرح کنید، حتما از نظرات شما استفاده میکنید و در صورت نیاز متن مقاله و آموزش را تغییر می دهیم.

ترفند سریع تر ایندکس شدن صفحه

این روش‌ها که گفته شد فقط برای دانستن اینکه سایتتان ایندکس شده است یاخیر کاربرد ندارد و بسیاری استفاده‌ها بیشتر میتوان از آن کرد که به خلاقیت و قدرت ذهن شما بستگی دارد، یک مثال ساده میزنم تا دیدتان باز شود:

فرض کنید مطلب جدیدی در سایت منتشر کرده‌اید که هنوز آن را در گوگل ایندکس نکرده‌اید، میخواهید بین مقالات قدیمی سایت لینک‌سازی کنید، اگر یادتان نباشد که در کدام مقاله‌ها در مورد موضوع این محتوا نوشته‌اید با دستورات زیر با یک کلیک کل صفحاتی که محتوای مورد نیاز شما در آن وجود دارد را برای شما لیست میکند و به راحتی در چند دقیقه می‌توانید لینک‌سازی کنید.

اگر این کار را نمی توانید انجام دهید مشخص است که مطالب بالا را با دقت نخوانده اید، پیشنهاد میکنم یک بار دیگر دنبال کنید و مورد به مورد بصورت همزمان در گوگل ایندکس هایتان را مرور کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

حسین عباسی هرازی

good

۱۴۰۲/۸/۳

حسین عباسی هرازی

good

۱۴۰۲/۸/۳

حمیدرضا

سلام بسیار ممنون

۱۴۰۱/۱۱/۱

فروشگاه آون

آیا راحی وجود دارد که بتونیم کل صفحاتی که ایندکس نشده ان رو ایندکس کنیم مثلا افزونه ای برای وردپرس؟

۱۴۰۱/۴/۲۹

نیما

اگر دیر ایندکس میشی انگار شما از اون کپی میکنید و باید سریعا مشکل رو حل کنید

۱۴۰۱/۴/۱۳

الهه خانی

سلام مطالبم دیر ایندکس میشه و رقیبم مطالبم رو کپی میکنه الان مطالب اون کپیه و باید پنالتی بشه؟

۱۴۰۱/۴/۹

پایدار سامانه

این خطایی که میفرمایید در واقع خطا نیست، وضعیت فعلی صفحه شما رو در گوگل میشه که ایندکس نشده است، اگر دکمه Live Test رو بزنید و سبز بشه یعنی مشکل خاصی ندارید و با زدن Request Index در آینده ایندکس میشه صفحه مورد نظرتون، اما اگر بعد از لایو تست صفحه شما مشکل خاصی داشته باشه خود سرچ کنسول خطایی که از ایندکس کردن جلوگیری میکنه رو بهتون نشون میده و میتونید اون مشکل رو برطرف کنید

۱۴۰۰/۹/۹

پایدار سامانه

درود بر شما برای اینکه بفهمید صفحه مورد نظرتون قابل ایندکس هست یا خیر میتونید از دکمه Inspection استفاده کنید که در مرحله اول وضعیت جاری ایندکستون رو نشون میده و با زدن دکمه Live Test میتونید متوجه بشید که صفحه مورد نظرتون مشکل ایندکس شدن داره یا قابل ایندکس هست. بخش Coverage تا باخیر بروزرسانی میشه و ممکنه مشکل ایندکس حل شده باشه اما بصورت لحظه ای بهتون نمیشه، با همان Live Test میتونید راحت متوجه بشید که این مشکل برطرف شده یا چیزی مانع از ایندکس شدن صفحه شما میشه، موارد رو از بخش Coverage ببینید و مشکلشون رو حل کنید و درخواست مجدد برای ایندکسشون بزنید

۱۴۰۰/۹/۹

الیوتیسین مهرداد ایران

سلام وقت شما بخیر من ظاهرا دستوری در فایل رباتم بود که صفحاتو ایندکس نمیکرد الان برش داشتم صفحات سایتم ایندکس میشه ؟ الان از بخش Coverage در سرچ کنسول 34 تا صفحه ایندکس نشده دارم

۱۴۰۰/۹/۸

sedya

دمتوووووووووووون گرم عااالی بود

۱۴۰۰/۷/۱۵

دیدگاه شما

ثبت