خانهوبلاگراه اندازی سایتزیرساخت زبان مشترک یا CLI چیست؟
زیرساخت زبان مشترک یا CLI چیست؟

زیرساخت زبان مشترک یا CLI چیست؟

زیرساختزبان مشترک (Common Language Infrastructure) که بصورت مخفف CLI نوشته می شود یک استاندارد است که توسط شرکت مایکروسافت ایجاد و استاندارد سازی شده است

Table of Contents

زیرساختزبان مشترک (Common Language Infrastructure) که بصورت مخفف CLI نوشته می شود یک استاندارد است که توسط شرکت مایکروسافت ایجاد و استاندارد سازی شده است برای اجرای کد های زبان های سطح بالا پدید آمده است.

CLI چیست؟

این CLI است برنامه ها را به زبان میانی مایکروسافت (Intermediate Language) یا IL بصورت خودکار کامپایل می کند و به کد های نیتیو سیستمی تبدیل می کند، این رویکرد به برنامه ها اجازه می دهد بدون بازنویسی کد در سیستم های مختلف اجرا شوند و تفاوتی با هم نکنند. در واقع یک مدل برنامه نویسی یکسان و یک دست تعریف می کند که به آن consistent programming model می گویند، بصورتی که به هر زبانی کد نویسی انجام شود در نهایت به یک زبان واحد مشترک ترجمه و کامپایل خواند شد.

پیاده سازی CLI در چاجوب های مختلف مایکروسافت انجام شده است از جمله چارچوب .NET Framework و پروژه مونو (Mono) که ابزار کراس پلتفرم توسعه داده شده برای موبایل و بازی هاست و در نهایت در نسخه جدید و جایگزین دات نت فریم ورک که تحت عنوان دات نت کور (.NET Core) می باشد نیز پیاده سازی شده است.

زیرساختزبان مشترک (Common Language Infrastructure)

زیرساختزبان مشترک (Common Language Infrastructure)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت