شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کاروب‌سرور چگونه کار می‌کند؟
وب‌سرور چگونه کار می‌کند؟

وب‌سرور چگونه کار می‌کند؟

در قاله می خواهیم با نحوه عملکرد وب سرور ها آشنایی شویم و متوجه شویم بعد از ارسال درخواست به سمت یک سرور چه اتفاقی خواهد افتاد و چه پروسه ای طی می شود تا درخواست ما پاسخ داده می شود

در قاله می خواهیم با نحوه عملکرد وب سرور ها آشنایی شویم و متوجه شویم بعد از ارسال درخواست به سمت یک سرور چه اتفاقی خواهد افتاد و چه پروسه ای طی می شود تا درخواست ما پاسخ داده می شود، همانطور که احتمالا می دانید این کار توسط وب سرور ها انجام می شود، اگر در مورد وب سرور ها اطلاعات کمی دارید و می خواهید با اصل موضوع وب سرور و کاربرد آن آشنا شوید می توانید مطلب پیش تر منتظر شده با عنوان وب سرور (Web Server) چیست را مطالعه بفرمایید و بعد به ادامه مطالعه مکانیزم وب سرور ها دهید.

اصلی ترین کار وب سرور

وب‌سرور یک فرایند برای میزبانی وب سایت ها و برنامه های تحت وب است. سرور وب به یک برنامه کاربردی اجازه می دهد تا درخواست هایی را که از طریق پورت های TCP خاص (به طور پیش فرض) می رسند دریافت و پردازش کند. به عنوان مثال، پورت پیش فرض برای ترافیک HTTP 80 و درگاه HTTPS 443 است.

نحوه عملکرد وب سرور

وقتی شما یک وب سایت در مرورگر خود باز می کنید، معمولاً شماره پورت را مشخص نمی کنید مگر اینکه وب سرور طوری پیکربندی شده باشد که در پورت های دیگر به طور پیش فرض ترافیک دریافت کند. با مراجعه به https://paydarsamane.com درخواست شما به طور ضمنی به پورت 80 ارسال می شود و همچنین اگر درخواست شما بر روی بستر HTTPS ارسال شده باشد مانند https://paydarsamane.com بصورت پیش فرض پورت 443 توسط وب سرور دریافت می شود. اگر می خواهید حتی می توانید آدرس سایت ها را بدین شکل وارد کنید و پورت را بصورت صریح مشخص کنید https://paydarsamane.com:80 و https://paydarsamane.com:443 برای TLS (امنیت لایه انتقال) شماره پورت را مشخص کنید باز هم هیچ تفاوتی نمی کند و همان اتفاق می افتد. البته سایت ما اجبارا به نسخه https انتقال داده می شود که اصلاحا می گویند بر روی پروتکل HTTPS فورس شده است.

با فرض پیکربندی پیش فرض و اینکه TLS یا SSL برای وب سایت شما پیکربندی شده است، سرور وب تمام ترافیک ورودی به پورت های 80 و 443 را دریافت می کند. البته آن کاری که که وب سرور با ترافیک دریافتی آنجا انجام می دهد بستگی به خیلی موارد و تنظیمات دارد و گزینه های بی شماری برای نحوه پردازش این درخواست ها توسط وب سرور وجود دارد. اما کلیات کار به این صورت است که هر درخواستی که به سرور ارسال می شود توسط وب سرور دریافت می شود و بعد از پردازش و آماده سازی اطلاعات مورد نیاز آنها به کاربر بصورت پاسخ برگشت داده می شود که اغلب صفحات HTML هستند که در مرورگر کاربر به نمایش در خواهد آمد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت