خانهوبلاگافزایش فروشسئو با دست خالی، بدون آموزش و بدون دانش فنی
سئو با دست خالی، بدون آموزش و بدون دانش فنی

سئو با دست خالی، بدون آموزش و بدون دانش فنی

خودتان با دست خالی و بدون هیچ چیز میتوانید سئو کار شوید. اولین و مهمترین اصل سئو یعنی محتوا را جدی بگیرید. اگر کل سئو را 100 در نظر بگیریم، می توانید با خیال راحت 90 تای آن را خرج محتوا کنید. خودتان را تقویت کنید و سراغ یک شبه برند شدن نروید. به خودتان اجازه دهید که حرفه ای رفتار کنید و در مسیر مشخصی و کاملا اصولی سایتتان را سئو کنید.

خودتان با دست خالی و بدون هیچ چیز میتوانید سئو کار شوید. اولین و مهمترین اصل سئو یعنی محتوا را جدی بگیرید. اگر کل سئو را 100 در نظر بگیریم، می توانید با خیال راحت 90 تای آن را خرج محتوا کنید. خودتان را تقویت کنید و سراغ یک شبه برند شدن نروید. به خودتان اجازه دهید که حرفه ای رفتار کنید و در مسیر مشخصی و کاملا اصولی سایتتان را سئو کنید.

از محتوای صفحات اصلی وب سایتتان شروع کنید. بعد از اینکه سایتتان طراحی شد و آماده استفاده شد تازه کارتان شروع شده است و برای بند به بند مطالب و محتوای سایتتان زمان کافی بگذارید و این صفحات که لندینگ های اصلی وب سایت شما هستند و نقطه نفوذ به ذهن مخاطب و مشتری شما هستند را از همه چیز جدی تر بگیرید. همیشه و همیشه بنویسید، جدا از سئو و بهبود وب سایت، نوشتن به رشد شخصی شما کمک بسیاری می کند، تا مطلبی را ننویسید متوجه آن نخواهید شد که دید کاملی از آن موضوع نداشته اید و در حین نوشتن مطالب بسیاری را یادخواهید گرفت.

در نوشتن محتوای سایت خودتان باشید

محتوا و مقالات خود را به زبان نگارشی و لحن خود بنویسید، سعی نکنید از جمله بندی های خیلی یونیک و یا کتابی استفاده کنید. اگر همانطور که صحبت میکنید یا فکر میکنید بنویسید خروجی نهایی شما بسیار دلنشین تر و قابل فهم تر خواهد بود.اگر مطالب را از زبان اشخاص دیگر بنویسید و یا با هم ترکیب کنید مطمئنا این تغییر لحن تاثیر بدی روی کیفیت خواهد گذاشت و کاربر را اذیت می کند

از نوشتن محتوای سایت خود نترسید، جسورانه بنویسید

در ابتدای راه به هیچ وجه فکر نکنید چه افرادی قرار است محتوای شما را بخوانند. این وسواس باعث درجا زدن شما خواهد شد، در لحظه نوشتن هرچیزی که به ذهنتان می رسد را باید مکتوب کنید. نباید از نقد شدن بترسید، به این فکر کنید که اگر در آینده نظرتان عوض شد یا پخته تر شدید همان آینده و بعدها مجدد برمیگردید و بازنویسی میکنید و مطالب خود را به روز خواهید کرد.

این را حتما در نظر داشته باشید که اطلاعات کافی در مورد آن مطلب را باید داشته باشید، مراقب باشید که جسورانه نوشتن موجب این نشود که بر روی رساندن مطلب اشتباهی پافشاری کنید. ابتدا دانش خود را تکمیل کنید و هر آن چیزی که برای شما واضح است و ابهام و چالش ندارد را به راحتی به هر صورتی که دوست دارید و می پسندید به تصویر بکشید.

در نوشتن خودتان را دست کم نگیرید.

اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی در نوشتن دارد، اگر خوتان را دست کم نگیرید. قطعا حرف برای زدن زیاد دارید و یا اگر هم کامل نباشید به راحتی می توانید به سراغش بروید و اطلاعات کافی در زمینه مورد نیازتان را به دست بیاورید. برای بیرون کشیدن دیتای درونتان باید اول با خودتان دوست باشید و خودتان را قبول داشته باشید.

محتوای سایتتان را مجددا چک کنید

بعد از اتمام نوشتن حتما مطالب خود را از ابتدا با دل درست بخوانید و مرور کنید. احتمالا در برخی پاراگاراف ها چند جمله ای نیاز می بینید که باید بهبود پیدا کنند و یا حتی پاراگراف جدیدی بنویسید و اضافه کنید. کافی است قبل از نوشتن هر اطلاعاتی که راجب مقاله ای که میخواید بنویسید رو از ذهن به کاغذ منتقل کنید.

سئو را تجربی یاد بگیرید

فقط و فقط نوشتن و تولید محتوای ارزشمندی که نظر کاربر را جلب کند خود به خود سئو را به شما یاد خواهد داد. مطالبی که جایگاه بهتری میگیرند نظرتان را جلب خواهند کرد و چون صفر تا صد کار را خودتان انجام داده اید و تحت کنترلتان است به راحتی می توانید این اصول مجهول و مبهم را درک کنید. نیازی به دانشگاه رفتن و آموزش های عجیب و غریب هم نخواهید داشت.

"برای آشنایی با مطالب مربوط به سئو می توانید مقاله ی سئو چیست را مطالعه فرمایید."

رفته رفته این امر بهبود پیدا میکنه تا حتی موقعی که بتونید خودتون المان های متنی سئو رو هم توش بکار ببرید. البته اصول مقدماتی و مفاهیم اصلی که حرف و حدیثی ندارند و در سایت های معتبری مانند Ahrefs و Moz منتشر می شوند می توانند کمک زیادی به شما کنند و این پروسه را برای شما کوتاه کنند. از تکنیک های کلاه سیاه و موارد خاصی که بین علمای سئو اختلاف هست اکیدا دوری کنید و ذهن خودتان را درگیر این مسائل نکنید. بهترین منبع سایت رسمی گوگل است و هر چیزی که خود گوگل به وضوح گفته است را رعایت کنید و مابقی را به مرور تجربه خواهید کرد.

چک لیست محتوایی داشته باشید

در گام اول، برای خود چک لیستی تهیه کنید از محتوایی که نیاز دارید بنویسید، ماهانه تعداد  مشخصی مقاله یا محتوا بنویسید. داشتن تقویم محتوایی کمک بسیاری به شما خواهد کرد و هر هفته تعداد معین شده مناسب با نیاز بیزینس خود را تولید و بارگذاری کنید. عنوان مقاله تون رو در چک لیست قبلا آماده شده انتخاب کنید. اگر مطالب و ایده های جدیدی به ذهنتان می رسد در همان چک لیست وارد کنید تا برای بعد عناوین کافی داشته باشید. بعدا این چک لیست بهتون کمک میکنه که بدونید چیا نوشته شده و نیاز دارید روی چه مطالبی تمرکز بیشتری داشته باشید.

سعی کنید از کلیات به جزییات برید در انتخاب مقاله هاتون، یعنی در ابتدا موضوعات چیستی و چرایی مطالب باشه ... بعدا میتونید مقاله دیگ ای در مورد جزئیات ویژگی ها و نکات رو بنویسید. به همین صورت کم کم انقدر پرورش میدید تا عمق مطلب هم نفوذ میکنید. سعی کنید راحت بگیرید و از کلیات و موارد آسان تر شروع کنید.

کپی نکنید، واقعا بنویسید

نکته قابل توجه این است که الگوریتم های گوگل متن های کپی رو تشخیص میدن برای همین اکیدا از متن های کپی دوری کنید و باز هم تایید میکنم درک خودتون رو از اون موضوع برای مخاطبتون بنویسید. متنی که گویا باشه و خودتون از خوندنش لذت ببرید متنی که پاسخگوی نیاز کاربر باشه. مثلا شمای کاربر وقتی میخواسته راجب اسکیمای برید کرامب بخونه چه چالش هایی داشته تا تونسته این مطلب رو درک کنه و بتونه بفهمتش چه سوالاتی براش پیش اومده؟ جواب این سوالات میشه همون مطلبی که دنبالشیم. از این دید اگر خودتون رو جای کاربر بزارید مقالتون عالی پیش میره.

سخت نگیرید و منتشر کنید

مطالب رو بارگذاری کنید و نگذارید زمان شما را سرد کند و از تب و تاب بیوفتد. البته باید به این نکته توجه کنید که تا حد امکان محتوای همیشه سبز تولید نمائید و از مطالبی که تاریخ مشخصی زنده هستند پرهیز کنید. کمال گرایی را کنار بگذارید و به هر صورتی هست مطالب نگارش شده را حتی اگر با دید غیر سئویی نوشته شده باشد هم منتشر کنید. پیشنهاد میکنم در مورد Continuous Improvement حتما مطالعاتی داشته باشید، عبارت "بهبود مداوم یا بهبود مستمر" فقط ترجمه این مطلب نیست و نیاز به تفسیر بسیار و درک عمیقی دارد. همیشه می توانید اندک اندک بهبود دهید و با تداوم در خلق ارزش و بهبود مداوم می توانید همیشه بهتر شوید.

در نوشتن محتوا تداوم داشته باشید

این کار باید به صورت دائمی و همیشه برای انجام باشد، بخشی از کارهای اصلی طراحی وب سایت محسوب شود. اگر مدتی به آن بهای زیادی داده شود و مدتی بعد نیز کنار گذاشته شود خوب نیست. آهسته و پیوسته خیلی نتیجه را مطلوب تر خواهد کرد. حتی اگر در دوره ای زمان کافی داشتید و محتوای زیادی توانستید نگارش و تولید نمائید، می توانید آن را در بازه های زمانی مشخصی منتشر نمائید

ادامه مسیر روشن خواهد شد

هدف از این امر بهبود سئو سایت و حضور در صفحه اول گوگل و حتی در لینک های بالای نتایج جستجو می باشد، همچنین رفع نیاز و رضایت کاربر که پیش نیاز حضور در رتبه های برتر گوگل می باشد با همین موارد محقق خواهد شد، به مرور این امر بر برندینگ شما نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت، سایتتان و برندتان را یک درخت زیبا و سرسبز متصور شوید که برای رشد آن باید تلاش کنید، از آن مراقبت کنید، در زمان های مناسب آبیاری کنید و از میوه و سایه اش هم به موقع بهره خواهید برد. ما با درخت عزیزمان اینگونه رفتار میکنیم و دائما برای رشد و بزرگ تر شدن و سبز تر شدنش در تلاشیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی نوکیا

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

دیدگاه شما

ثبت