خانهوبلاگشروع کسب و کاراینترنت چیست و چگونه کار می کند؟
اینترنت چیست و چگونه کار می کند؟

اینترنت چیست و چگونه کار می کند؟

اینترنت یک شبکه عظیم است که شبکه های سراسر جهان را که توسط اشخاص، شرکت ها، دولت ها، دانشگاه ها و سایر سازمان ها اداره می شود به هم متصل می کند و به این شبکه ها اجازه می دهد با یکدیگر صحبت کرده و داده ها را مبادله کنند.

در این مقاله با موضوع اینترنت چیست، نحوه عملکرد اینترنت (Internet) و کاربردهای مختلف اینترنت آشنا می شوید. به زبان ساده، اینترنت اتصال به گروهی از شبکه های سراسری در جهان با هدف انتقال آسان داده ها بین تمام دستگاه های متصل به این شبکه غول پیکر با نام Internet است.

اینترنت چیست؟

اینترنت یک شبکه عظیم است که شبکه های سراسر جهان را که توسط اشخاص، شرکت ها، دولت ها، دانشگاه ها و سایر سازمان ها اداره می شود به هم متصل می کند و به این شبکه ها اجازه می دهد با یکدیگر صحبت کرده و داده ها را مبادله کنند.

به زبان ساده، اینترنت شبکه جهانی است و همه ابزار و تجهیزات شبکه ی موجود در Internet نقش دارند و به هم متصل شده اند. در نتیجه، اینترنت توده عظیمی از کابل ها، کامپیوتر ها، مراکز داده یا دیتاسنتر ها، روترها، سرورها، ماهواره ها، دکل های Wi-Fi و سایر اجزای تشکیل دهنده اینترنت است.

زیرساخت اینترنت به شما این امکان را می دهد که فعالیت های زیادی مانند خرید آنلاین، تعامل در وب سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام، تماشای فیلم، ارسال ایمیل، استفاده از ویژگی های جستجو در موتور های جستجوگر و سایر فعالیتهایی را که بدون Internet امکان پذیر نبود، انجام دهید. ( وب سایت چیست؟ و چه کاری انجام می دهد؟)

تاریخچه مختصری از توسعه اینترنت

اینترنت در سال 1969 پدید آمد و اساسا یک پروژه از وزارت دفاع ایالات متحده بود که با پیوند دادن دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از طریق یک شبکه عظیم به ارتش آمریکا برای بهره برداری از قابلیت های کامپیوتر در نقاط مختلف ایالات متحده، به ارتش ایالات متحده کمک می کرد.

یکی از موارد مهمی که در رشد Internet نوپا در آن زمان نقش داشت، ارتباط دانشگاه های ایالات متحده با یکدیگر بود که ارتباط بین دانشجویان دانشگاه را تسهیل می کرد.

اینترنت دارای یک اداره مرکزی واحد در زمینه پیاده سازی تکنولوژیکی یا سیاست های دسترسی و استفاده نیست تا هر شبکه سیاست های خود را تعیین کند. این نیز به رشد شبکه کمک کرد.

اینترنت چگونه کار می کند؟

اینترنت چیست، چه کاربردی دارد و اصلا چگونه کار می کند؟ افرض کنید می خواهید دو کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنید و برای رسیدن به این هدف، آنها را از طریق سیم یا بی سیم، به عنوان مثال، از طریق Wi-Fi متصل می کنید.

منبع تصویر

با افزایش تعداد دستگاه های متصل به این روش، شبکه پیچیده می شود، به عنوان مثال، اگر می خواهید 45 دستگاه را وصل کنید، به 45 سیم و 45 سوکت نیاز دارید.

برای حل این مشکل، ما از روتر استفاده می کنیم و وظیفه روتر این است که پیام را مسیریابی کرده و از رسیدن صحیح آن از یک دستگاه به دستگاه دیگر اطمینان حاصل کند.

هنگام استفاده از روتر در شبکه ای از 10 دستگاه، تنها چیزی که نیاز دارید 10 سیم و یک سوکت در هر دستگاه است.

با دستگاه های بیشتر، می توانیم شبکه های بیشتری را به یکدیگر متصل کنیم.

به این ترتیب ما به درک اینترنت در شکل فعلی خود نزدیک شدیم. قدم بعدی اتصال روتر از طریق مودم به اینترنت است که با بهره برداری از شبکه تلفن موجود، داده ها را از دستگاه به Internet منتقل می کند.

شکل نهایی اینترنت

جایی که مودم ها به ISP ها (ارائه دهندگان خدمات اینترنت) متصل می شوند، ISP ها شرکت هایی هستند که هزینه اشتراک اینترنت خود را به آن ها پرداخت می کنید، و این شرکت ها از طریق اینترنت زیر ساخت هر کشور به نوبه خود با ISP های دیگر کشورها ارتباط برقرار می کنند و یک شبکه بزرگ به نام Internet را تشکیل می دهند.

اینترنت چقدر بزرگ است؟

یکی از معیارهای اندازه اینترنت حجم تبادل اطلاعات با استفاده از این شبکه غول پیکر است و حجم تبادل داده ها 5 اگزابایت در روز برآورد شده است که معادل 40،000 فیلم با وضوح استاندارد دو ساعت در ثانیه است.، بنابراین می توانید اندازه این داده ها را تصور کنید.

در مورد اندازه اتصالات، آنها صدها هزار کابل برای اتصال کشورها به یکدیگر هستند و بیش از آن، قاره ها و جزایر را از طریق 300 کابل دریایی به یکدیگر متصل می کنند، که نوع اتصالات موجود در در اعماق دریاها، و اغلب آنها دسته ای از فیبرهای نوری هستند که داده ها را با سرعت نور حمل می کنند.

وب عمیق

دیپ وب (Deep Web) که به آن وب عمیق گفته می شود. هر چیزی که در اینترنت هست و میبینید همه چیز نیست! ما هر روز از موتورهای جستجو مانند Google برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنیم اما محتوایی در Internet وجود دارد که با استفاده از موتورهای جستجو نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

این بدان معناست که هر چیزی که توسط یک فایروال، رمز عبور یا محتوا محافظت می شود و آدرس اینترنتی ندارد، محافظت می شود، به عنوان مثال، حساب های بانکی یک بانک خاص، البته فقط از طریق افراد مجاز قابل دسترسی است.

یک اصطلاح دیگر نیز وجود دارد، دارک وب (Dark Web) که بخشی از وب عمیق (Deep Web) است.البته اصطلاح دارک وب با استفاده مجرمانه از اینترنت همراه است و وجهه خوبی ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت