خانهوبلاگآموزش سئومعرفی 10 الگوریتم برتر گوگل
معرفی 10 الگوریتم برتر گوگل

معرفی 10 الگوریتم برتر گوگل

الگوریتم های گوگل مجموعه قوانین و مجموعه ای از استاندارد ها برای اعلام جایگاه و رتبه بندی صفحات شکل گرفته اند. گوگل داده ها و دیتای مربوط به یک صفحه را دریافت می کند و به دنبال درک آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند برای دیگران نشر می دهد.

الگوریتم‌‌‌‌‌‌‌‌های گوگل

الگوریتم‌های گوگل مجموعه قوانین و مجموعه‌های از استاندارد‌ها برای اعلام جایگاه و رتبه‌بندی صفحات شکل گرفته‌اند. گوگل داده‌ها و دیتاهای مربوط به‌یک صفحه را دریافت می‌کند و به‌دنبال درک آنچه جستجوگران به‌دنبال آن هستند برای دیگران نشر می‌دهد.

گول روزانه تعداد بسیار زیادی نتایج را برای سرچ کاربران به‌نمایش قرار می‌دهد نتایجی از لینک 1 الی تا آخر هر یک از این صفحات که برای شما به نمایش قرار داده شده اند براساس معیارهای متفاوتی به جهت محتوا، لینک سازی، رضایت کاربر، موبایل فرندلی بودن، ارتباط کاربری موثر و از این قبیل موارد مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مامور بررسی هر یک از این موارد الگوریتم‌های گوگل می‌باشند.

اولین بار در سال 2011 گوگل یکی از الگوریتم‌های خود را مطرح کرد اگرچه شاید بسیار دقیق در مورد هریک از این الگوریتم‌ها صحبتی نکرده است اما به‌طور کلی بیان نموده است که هر یک از این الگوریتم‌ها بر چه چیزی در صفحات وب شما توجه می‌کنند.

در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1- الگوریتم پاندا (Panda)

اساسی‌ترین کار این جلوگیری از انتشار محتوای تکراری و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در گوگل می‌باشد. تا سال 2011 تعداد محتواهای کپی بسیار زیاد شده بود و تعداد نتایجی که به کاربران نمایش قرار داده می‌شد بسیار بی کیفیت و همچنین شاید تمامی آن‌ها شبیه به‌هم بوده است به‌همین سبب در سال 2011 الگوریتم پاندا شروع به‌فعالیت نمود اما تا سال 2016 بسیار ضعیف عمل نموده است اما از سال 2016 این الگوریتم با کیفیت بیشتری وارد شد و توانست بسیاری از صفحات وب‌سایت را از رده خارج نماید.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم پاندا (Google Panda Algorithm)

2-الگوریتم پنگوئن (Penguin)

برای لینک‌سازی‌های مرتبط و همچنین انکر تکست‌های (Anchor Text) نامرتبط با صفحات و همچنین لینک‌سازی‌های آزاردهنده می‌باشد. این ربات در سال 2012 برای لینک سازی‌های بیش از با انکر تکست‌ها مربوط شروع به فعالیت نمود و صفخاتی که تعداد بسیار زیادی لینک مربوط و همچنین انکر تکست‌های نامناسب در وب‌سایت خود استفاده نموده‌اند از رده خارج شده و در برخی موارد هم سایت‌ها را جریمه خواهد کرد.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم پنگوئن (Penguin)

3-الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس‌خوار برای تفسیر بهتر محتوای وب‌سایت ارائه شده است.

همچنین مرغ مگس‌خوار برای کیفیت بهتر در صفحات وب‌سایت می‌باشد این الگوریتم برای بالا بردن کیفیت صفحات وب‌سایت شما از لحاظ بار محتوایی مناسب جهت پاسخگویی بیشتر و بهتر به کاربران در سال 2013 ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع روی لینک « همه‌چیز درباره الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) گوگل » کلیک کنید.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird)

4-الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index)

این الگوریتم در سال 2014 مطرح شد زمانی که گوگل متوجه این امر شد که بیش از 80 درصدر کاربران گوگل و وب‌سایت‌ها با موبا‌یل‌های خود وارد وب‌سایت می‌شوند تمامی بررسی‌های خود را بر اساس کیفیت شاخص در موبایل مورد ارزیابی قرار داد از لحاظ عکس از لحاط لینک‌ها از لحاظ حتی ظاهر صفحه‌ی وب‌سایت‌های، تمامی این موارد برای گوگل از طریق وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد.

"صفحات خود را برای جستجو موبایل بهینه کنید."

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index)

5-رنک برین (Rank Brain)

رنک برین (Rank Brain) قدم جدید بر پایه هوش مصنوعی است، در ادامه از الگوریتم مرغ مگس‌خوار این الگوریتم شکل گرفت. این هوش مصنوعی برای درک بهتر رفتاران کاربران نسبت به نتایج در گوگل می‌باشد. این الگوریتم در سال 2015 مطرح شده است.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | رنک برین (Rank Brain)

6- الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

الگوریتم رقص گوگل برای دادن فرصت به صفحات دیگر و وب‌سایت‌های دیگر بوده است به‌این صورت در صفحه‌ی 1 برخی موارد صفحاتی از وب‌سایت که در نتایج صفحات 2 و یا بالا‌تر می‌باشند نمایش داده می‌شوند و بر اساس رفتار کاربر با آنان برخورد می‌شود و در نتایج بعدی در صفحات جایگاه مناسب دریافت می‌کنند. در سال 2016 این الکوریتم مطرح شد

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

7- الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)

بسیاری از نتیجی که در گوگل مشاهده می‌شود ممکن است برای سال‌ها قبل بوده است و در جایگاه 1 گوگل قرار گرفته‌اند رفتار کاربران بر روی این وب‌سایت از لحاظ برندینگ و موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفته است و این نسبت به برخی وب‌سایت با توجه به جنس تجارت آنان شکل گرفته است اما در وب‌سایت‌های خبری و... تاریخ انتشار بسیار مهم خواهد بود.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)

8-الگوریتم برت (Bert)

این الگوریتم برای شناخت بیشتر بهتر کلمات و جملات کوتاه و محاوره ای می‌باشد. به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا زبان محاوره‌ای و حروف اضافه مانند "به" و... را به‌خوبی درک کند. به زبان ساده‌تر الگوریتم برت برای کیفیت بیشتر و بهتر در محتوای وب‌سایت از لحاظ علامت نگارشی و ایرادات املایی و... مورد بررسی قرار داده است و تمام کلمات مکمل مانند به، که، تا، ویرگول و نیم فاصله را به‌طور دقیق درک کرده است و با توجه به سرچ، نتایج دقیقتری را برای کاربران به نمایش قرار دهد.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم برت (Bert)

9-الگوریتم تجربه کاربری (UX)

رضایت کاربر از نتایج مشاهده شده در وب‌سایت شما و همچنین دسترسی راحت و آسان، بسیار مهم است که وب‌سایت شما از لحاظ لود مطالب و همچنین مشاهده نتایج از لحاظ عکس و جایجایی و... مورد رضایت باشد.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم تجربه کاربری (UX)

10-الگوریتم کبوتر (Pigeon)

برای نمایش بهتر با توجه به موقعیت جغرافیایی نتایج را برای شما به نمایش قرار می‌دهد. این زمانی ارائه شده که در سالهای پیش‌تر افرادی که سرچ بر اساس کلمه کلیدی مانند سئو وب‌سایت داشته اند نتایجی در شهرها و گاها برای کشور‌های دیگری را برای کاربران به نمایش قرار داده است همین امر باعث شد که در سال 2014 الگوریتم کبوتر ایجاد شود.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل | الگوریتم کبوتر (Pigeon)

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید در سئو پیشرفت کنید و به‌راحتی آن را بهینه کنید، تمامی الگوریتم‌ها را به‌دقت مطالعه نمایید چرا که برای بازی کردن و برنده شدن، باید قوانین بازی را از بر باشید! همچنین اگر به زبان برنامه‌نویسی علاقه دارید می‌توانید با کلیک کردن روی لینک مربوطه، الگوریتم‌های برنامه‌نویسی را نیز مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت