خانهوبلاگآموزش سئومعرفی ابزار Google Trends
معرفی ابزار Google Trends

معرفی ابزار Google Trends

بی تاثیر نبودن گوگل در زندگی ما می تواند یک موضوع محال باشد گوگل به نحوی در زندگی ما نقش دارد که می توانیم بگوییم قسمتی از کار و بیزینس و زندگی ما ارتباط مستقیم با گوگل و نتایج آن دارد و در نبودن گوگل ممکن است مخرب های زیادی برای ما ایجاد شود.

ارتباط گوگل با Google Trends

تا به حال با کسی روبرو شده اید که با گوگل آشنایی نداشته باشد؟ "خیر"

هر روزه تعداد زیادی از افرادی که دور شما هستند یا، خود شما برای تمامیه سوال های خود ممکن به گوگل مراجعه کند پس می توان گفت همه ی افراد با گوگل آشنایی دارند. "گوگل یک پاسخگوی سریع می باشد" که در زندگی همه ی ما نقش بسیار مهمی دارد. همه ی ما به نحوی به گوگل وابسته ایم:

  • برای پیدا کردن لوکیشن مکان
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی
  • برای پیدا کردن مطب یک دکتر
  • برای دانلود یک فیلم
  • برای دانلود یک موزیک و...

بی تاثیر نبودن گوگل در زندگی ما می تواند یک موضوع محال باشد گوگل به نحوی در زندگی ما نقش دارد که می توانیم بگوییم قسمتی از کار و بیزینس و زندگی ما ارتباط مستقیم با گوگل و نتایج آن دارد و در نبودن گوگل ممکن است مخرب های زیادی برای ما ایجاد شود.

رابطه ی Google Trends با گوگل

آیا می ‌دانستید که گوگل، چیزی حدود 38,000,000 میلیون جستجو در دقیقه و حدود 40.000 کلمه در ثانیه را نشان  می‌دهد! (تعداد بالایی به نظر می رسد) با وجود این حجم عظیم داده ها و اطلاعات از طریق گوگل بررسی داده های مورد نیاز از دل گوگل کار بسیار محالی است.

ابزار های زیادی برای کمک به بهینه سازی اطلاعات داخل گوگل برای ما معرفی شده است که یکی از این ابزار ها Google Trends می باشد. یک ابزار جستجو و بررسی نتایج جستجو است که توسط خود غول‌های گوگل در سال 2006 معرفی شد و آخرین نسخه و بروز رسانی آن در سال 2018 منتشر شد، که نشان می‌دهد چقدر یک عبارت و کلمه در موتور جستجوی Google نسبت به خودش یا دیگر کلمات سرچ داشته است.

این ابزار نتایج برتر و مورد نیازی که در سئو و بسیاری از تحلیل ها مورد نیاز ما است را در اختیار قرار می دهد. این ابزار در سئو سایت بسیار مفید می باشد.

برای آشنایی بیشتر با سئو می توانید مقاله ی سئو چیست را مطالعه فرمایید

Google Trends نه تنها یک ابزار برای بررسی کلمات گوگل و سرچ کلمات و آماری می باشد بلکه یک ابزاری بسیار مهم برای سئو SEO نیز محسوب می شود. Google Trends یک ابزار بسیار خوب برای بررسی استراتژی کلمات کلیدی در سئو وب سایتتان می باشد. بیشتر در مورد آن بدانید:

موارد استفاده از Google Trends

  • پیدا کردن چیزی که اخیرا ترند شده است
  • پیدا کردن موضوعات فرعی پر طرفدار در یک سند
  • پیدا کردن کلمه ی کلیدی مناسب برای سئو یک سایت

نقش Google Trends در سئو وب سایت

Google Trends یک ابزار قدرتمند برای سئو سایت شما محسوب می شود. شما روزانه تعداد زیادی سایت را مشاهده میکنید که هر کدام با کلمه ی کلیدی خاصی در نتایج گوگل به نمایش داده می شوند. اگر استراتژی کلمات کلیدی شما به نحو صحیح انجام شود و کلمات کلیدی که برای سئو انتخاب کرده باشید مناسب باشد می توانید در نتایج بالای گوگل دیده شوید دیده شدن در نتایج بالای گوگل می تواند در برند سازی و موفقیت در بیزینس شما کمک زیادی کند. Google Trends یک ابزار بسیار قوی می باشد که در زمینه سئو می تواند کمک های شایانی به سئو کاران کند.

معرفی Google Trends

Google Trends یک ابزار رایگان می باشد که عموما برای کلماتی که سرچ بالایی دارند پاسخگویی دارد. پس اگر کلمه ای را سرچ کردید و نتیجه ای برای شما نیاورد به طور قطع اطلاعات زیادی و یا سرچ زیادی در جستجوی گوگل وجود ندارد.

شما با ابزار گوگل ترنس می توانید کلمات هم معنی یا مترادف به هم را مقایسه کنید کلماتی مانند " طراحی سایت اختصاصی " با "طراحی سایت با ورد پرس" با "طراحی سایت"

همانطور که در نتایج Google Trends مشاهده می کنید طراحی سایت با ورد پرس و طراحی سایت اختصاصی نسبت به کلمه ی طراحی سایت از جایگاه بسیار ضعیف تری بهره می برند. (خودتان در گوگل ترنس سرچ کنید)

یکی از خوبی های این ابزار سهولت در استفاده آن می باشد که به راحتی می توانید با قسمت ها مختلف آن آشنا شوید.

سخن آخر

در این مقاله بیشتر سعی داشتیم شما را با گوگل ترنس (Google Trends) آشنا کنیم اما در مقالات دیگر سعی میکنیم نحوه ی بهتر کار کردن با گوگل ترنس را بیشتر توضیح دهیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت