خانهوبلاگشروع کسب و کارانتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما
انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما

ولی بعد از آن باید به سراغ کلمات کلیدی لانگ تیل برویم که اصطلاحا به آنها کانتنت کلاسر (خوشه های محتوایی) میگویند.

حتما برای شما سوال پیش آمده است که چگونه کلمات کلیدی حوزه کاری و وب سایت خود را تعیین کنید؟

همانطور که میدانید وقتی حوزه کاری را مشخص مینماییم، دید اولیه داریم که کلمات اصلی کلیدی چه کلماتی میتواند باشد. ولی بعد از آن باید به سراغ کلمات کلیدی لانگ تیل برویم که اصطلاحا به آنها کانتنت کلاسر (خوشه های محتوایی) میگویند. قبل از انتخاب کلمات کلیدی و کیورد های کسب و کار خود باید در مورد حوزه و محصول دانش اولیه داشته باشید. این دانش اولیه به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بفهمید که محصول یا خدمات شما چه کلمه کلیدی اصلی دارد.

در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد روند یافتن بهترین کلمات کلیدی و ابزارهایی برای یافتن آنها صحبت کنیم.

کلمه کلیدی چیست؟

به کلمه یا عبارتی میگوییم که موضوع و مفهوم اصلی یک صفحه یا مقاله در سایت شما را توصیف میکند و شما تمایل دارید کاربران با جستجوی آن در موتورهای جستجو، به آن صفحه از سایت شما هدایت شوند. یادتان باشد کلمه کلیدی باید ارزشمند باشد و شما را به هدفتان برسانند، چرا که صرفا تعداد کلیک و ترافیکی که برای شما ایجاد میکند اهمیتی ندارد و بستگی به استراتژی شما دارد و از همین رو باید کلمه کلیدی، هدفمند انتخاب شود.

کلمات کلیدی در سایت

یکی از بخش هایی که در خدمات دیجیتال مارکتینگ معرفی حوزه کسب و کار شما می باشد. این بخش از جمله بخش هایی می باشد که شما باید با کلمات در اینترنت کار کنید. کلمات کلیدی از جمله المان هایی می باشد که حوزه استحفاظی شما را در دنیای اینترنت به نمایش می گذارد. اما چگونه کلمات خود را پیدا کنیم؟ یکی از دیگر نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که چگونه از این کلمات کلیدی برای افزایش فروش خود کمک بگیریم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با استفاده از این مقاله به راحتی به درک عمیقی از کلمات کلیدی دست یابیم.

کلمات کلیدی معتبر برای گوگل

حضرت گوگل یکی از برنامه ها و المان هایی می باشد که بسیاری از المان ها را برای ما تعریف می کند. چرا گوگل معتبر است؟

براساس آمار هایی که صورت گرفته است بیشتر جستجوی های مردم در اینترنت در حوزه گوگل انجام می شود و این آمار بیشتر از 80 درصد می باشد. از این رو گوگل شاخص ما برای سنجش و کارکرد در اینترنت می باشد.

استخراج کلمات کلیدی ساده اما حساس

برای استخراج کلمات کلیدی که در بیزینس و کسب و کار خود دارید از روش ها و ابزار های متعددی می توانید استفاده کنید. اما علاوه بر استفاده از ابزارهایی که در اینترنت وجود دارد و بااستفاده از آن ها به راحتی می توانید به کلمات کلیدی مورد استفاده در کسب و کار خود دست پیدا کند. این بخش از استارت در حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد و از جمله زیرسازی هایی می باشد که باید به آن توجه کنید.

بررسی رقبا نقشه راه مشخص

برای اینکه بتوانید به راحتی در حوزه خود فعالیت داشته باشید، یکی از بخش هایی که باید به آن دقت کنید این است که از رقبای خود غافل نشوید. رقبایی که در این حوزه فعالیت دارند و در خدمت دیجیتال مارکتینگ و یا طراحی سایت و سئو سایت فعالیت دارند می توانند از جمله گزینه هایی باشند که راه را برای شما هموار کرده اند.

برای بررسی رقبا می توانید به جستجوی تعدادی از کلمات کلیدی که در حوزه شما از بقیه کلمات مهم تر می باشد مراجعه کنید. با بررسی محتوا و نحوه کارکرد رقبایی که در رتبه های برتر در این کلمات قرار دارند می توانید به راحتی از یک نقشه راه بسیار عالی برخوردار باشید.

اگر بخواهیم کلمات کلیدی را در سئو معنی کنیم، تمام کلمات و عباراتی که میخواهیم با آن ها در صفحه خاصی از گوگل رتبه بگیریم، کلمات کلیدی محسوب میشوند. بهتر است برای شروع برای انتخاب کلمه کلیدی به کلمات پولساز صنف خود فکر کنید. آن را روی کاغذ بنویسید و فکر کنید اگر شما مشتری بودید چه کلماتی را حدود کلمات تارگتتان سرچ میکردید.

انواع کلمات کلیدی

در این بخش از آموزش به یکی از المان های مهم در کلمات کلیدی خواهیم پرداخت. در این بخش برای شما ما انواع کلمات کلیدی و ارزش آن ها را در سئو و دیجیتال مارکتینگ معرفی خواهیم کرد.

کلمات کلیدی که در سایت مورد استفاده قرار می گیرد به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. در دسته بندی اول یکی از کلمات دو بخشی و سنگینی می باشد که در سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در بخش بعدی کلماتی می باشد که از بیشتر از دو بخش تشکیل شده است و لانگ تیل می باشند.

کلمه کلیدی بر اساس سیلاب هایی که دارند دسته بندی میشوند.به عنوان مثال اگر بگوییم روی کلمه آموزش طراحی سایت کار میکنیم، این کلمه سه سیلابی است.

اما اگر در این حوزه روی کلمات مشابه تا بیشتر از سه سیلاب کار کنیم مثلا آموزش طراحی سایت اختصاصی به آنان کلمات لانگ تیل (کلمات کلیدی طولانی یا دراز) میگوییم.

کلمات دو بخشی

یکی از بخش هایی که کلمات کلیدی از سختی کلمه بسیاری برخوردار است کلمات دو بخشی می باشد. براساس آمار هایی که در گوگل وجود دارد بیشتر کلماتی که از سمت کاربران در گوگل جستجو شده است دارای دو بخش می باشد. برای نمونه برای کسب اطلاعات در رابطه با سایت به طور معمول از کلمه سایت استفاده نمی شود بلکه بیشتر کلمه سایت چیست مورد جستجوی کاربران است.

این نوع از کلمات از جمله کلمات راحت برای تایپ می باشد بنابراین کاربران بسیاری به دنبال آن می باشد و همین امر سبب می شود تا این کلمه های دو بخشی برای سئو کردن در ابتدای راه مناسب نباشند. حالا اگر فرد یا مجموعه ای هستیم که سایتمان را تازه تاسیس کردیم، بهترین استراتژی برای سئو این است که بر روی کلمات لانگ تیل کار کنیم.

کلمات چند بخشی

از دیگر بخش هایی که می توان به آن اشاره کرد کلمات چند بخشی می باشد که به نسبت کلمات دو بخشی برای سئو در ابتدای راه گزینه مناسب تری می باشد. برای نمونه در حوزه سایت و اطلاعات در رابطه با سایت این بخش می تواند به این روش توصیف شود.

اگر قصد دارید تا یک مقاله که چگالی کلمه بسیار بالایی دارد را به رتبه خوبی برسانید لانگ تیل ها از جمله گزینه هایی می باشد که می توانید در دستور کار خود قرار دهید. برای نمونه در رابطه با آموزش طراحی سایت یکی از بخش هایی که میتوان مثال زد درباره مقاله وب سایت چیست می باشد. شما می توانید برای کلمه ای به این سنگینی از کلماتی مانند وب سایت چیست و چه کاربردی دارد استفاده کنید.

نحوه تعیین کلمه کلیدی مناسب

برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با نوع کسب و کار و شغل خود می توانید از ابزارهای مختلفی مثل کیورد پلنر (keyword Planner) استفاده نمایید. برای آموزش استفاده از کیورد پلنر می توانید مقاله آموزشی آموزش Keyword Planner را بخوانید و با نحوه کار با ابزار کیورد پلنر آشنا شوید.

در این مقاله ما چند نمونه مثال واقعی از انتخاب صحیح کلمات کلیدی و نکاتی که باید در انتخاب کلمات کلیدی مناسب رعایت کرد را ارائه کردیم.

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید کلمات کلیدی برای آنتی ویروس کسپرسکی مربوط به وب سایت سام استور می باشد. در این محصول کلمات کلیدی که قابل قبول است و به درستی انتخاب شده کلمه آنتی ویروس سازمانی کسپرسکی و همچنین کلمه آنتی ویروس کسپرسکی می باشد.

کلمات کلیدی تمام لاتینی که 4 مورد نوشته شده کاربردی نخواهد داشت چرا که اگر فردی قصد خرید آنتی ویروس کسپرسکی را داشته باشد و در ایران باشد احتمال کمی دارد که نام کامل آن را به لاتین وارد کند از طرفی وقتی شما این کلمه کلیدی های لاتین را در گوگل جستجو نمایید خواهید دید که نتایج جستجوی شما را به لاتین و در سایت های خارجی نشان میدهد لذا از کلمات کلیدی تمام لاتین خودداری فرمایید.

اگر بخواهیم برای این محصول کلمه کلیدی مناسبی بنویسیم پیشنهاد می شود این کلمات نوشته شود:خرید آنتی ویروس، بهترین آنتی ویروس 2022، خرید آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس کسپر، قیمت آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس کسپرسکی 2022، نمایندگی کسپرسکی لایسنس Kaspersky لیست قیمت آنتی ویروس کسپرسکی، نمایندگی آنتی ویروس کسپرسکی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

تصویر زیر که مربوط به محصول هارد اکسترنال در سایت سام استور است.

چه کلماتی انتخاب نکنیم

لازم بذکر است منظور ما از کلمات کلیدی تمام لاتین یعنی در آن کلمات کلیدی هیچ کلمه فارسی وجود نداشته باشد. مانند website design یعنی طراحی سایت که اگر آنرا در گوگل جستجو کنید قطعا سایتهای خارجی را می آورد که در آن درباره طراحی سایت و طراحی وب سایت صحبت شده. حالا این بار واژه طراحی سایت website design را جستجو کنید خواهید دید که نتایج جستجوی گوگل به صورت فارسی می باشد. همانطور که در تصویر زیر واضح است تمامی نتایج جستجوی لیست شده برای طراحی سایت غیر فارسی هستند، حتی تصاویر و از آن مهم تر جستجوی مرتبط کاربر نیز پیشنهادی غیر فارسی داده شده است.

نتیجه عبارت طراحی سایت در گوگل

نتیجه عبارت طراحی سایت در گوگل

پس نتیجه این است که اگر میخواهید از کلمه کلیدی لاتین استفاده کنید باید با فارسی تلفیق شود و نیز یک کلمه کاربردی باشد.

اگر بخواهیم برای این محصول کلمات کلیدی بیشتری بنویسیم پیشنهاد می شود این کلمات نوشته شود: خرید هارد اکسترنال، خرید هارد ای دیتا، هارد ای دیتا، قیمت هارد اکسترنال، قیمت هارد ADATA، قیمت هارد اکسترنال ADATA، هارد اکسترنال 1 ترابایت، هارد اکسترنال 1 ترابایت ADATA

کلمه کلیدی در سئو

طراحی سایت به تنهایی کافی نیست. پس از سپردن کار طراحی وب سایت کسب و کارتان به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای و مناسب، سراغ سئو و بهینه سازی سایت خود بروید. یکی از مهم ترین و واجب ترین کار بعد از طراحی وب سایت، سئوی سایت و بهینه سازی آن در موتورهای جستجو مثل گوگل می باشد.

انتخاب کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا که با کلمات کلیدی و رنک گرفتن آنها در موتور های جستجو سایت شما بیشتر به کاربران نشان داده خواهد شد که این خود فروش بیشتر و سود شما را در برخواهد داشت.

در استراتژی انتخاب کلمات کلیدی نباید به فکر این باشید که چه کلماتی سرچ بالایی دارند، بلکه باید در نظر بگیریم که برای فروش محصولات یا خدمات شما کدامین از آنها الویت دارد و برای شما پولساز است.

بعد از رتبه گرفتن بر روی کلمات لانگ تیل و اعتماد گوگل به شما میتوانید بر روی کلمات پر رقابت و پر هزینه فعالیت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی یکی از المان های مهمی می باشد که در سئو و خدمات دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه شود و این یکی از المان های مهم در سئو می باشد.
انواع کلمه کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی به طور کلی به دو دسته شرت تیل و لانگ تیل تقسیم بندی می شوند و از جمله سخت ترین این نوع از کلمات کلیدی شرت تیل می باشد.
چگونه کلمات کلیدی را استخراج کنیم؟
برای اینکه بتوانیم از کلمات کلیدی خوبی برخوردار باشیم و از سوی دیگر بتوانیم رتبه خوبی کسب کنیم استفاده از ابزار های تحلیلی گزینه بسیار عالی می باشد.

نظرات کاربران

سمایی

کیوورد ریسرچ بنیان استراتژی سئو هست

۱۴۰۱/۴/۲۶

حوریه مرتضوی

تشکر..

۱۳۹۷/۱۰/۱۱

رسول امینی

کلمه کلیدی سایت باید چند تا باشه؟ 100 تا بنویسیم هم میشه؟

۱۳۹۷/۶/۲۸

دیدگاه شما

ثبت