خانهوبلاگراه اندازی سایتچگونه یک صفحه تماس با ما حرفه ای در سایت بسازیم؟
چگونه یک صفحه تماس با ما حرفه ای در سایت بسازیم؟

چگونه یک صفحه تماس با ما حرفه ای در سایت بسازیم؟

لطفا تا پایان با ما باشید تا به صورت حرفه‌ای و تخصصی بتوانید یک صفحه تماس با ما برای سایتتان ایجاد نمایید که با دیگران متفاوت باشید.

صفحه‌ "تماس با ما"

در این مقاله قصد داریم قدری درباره یکی از قسمت های مهم وب‌سایت به نام “صفحه تماس با ما” صحبت کنیم و به اهمیت آن و نکاتی که در یک صفحه تماس با ما، باید رعایت کنیم بپردازیم. پس لطفا تا پایان با ما باشید تا به صورت حرفه‌ای و تخصصی بتوانید یک صفحه تماس با ما برای سایتتان ایجاد نمایید که با دیگران متفاوت باشید.

ساخت صفحه تماس با ما چه اهمیتی دارد؟

یکی از صفحاتی که در سایت‌های ایرانی خیلی مورد غفلت واقع شده و حتی بیشتر مواقع معمولا ما آن را فراموش می کنیم صفحه تماس با ما است. صفحه تماس با ما در یک وب‌سایت باید حتما جایی قرار بگیرد که اطلاعات و روش های ارتباط تماس کاربران با شما در آن وجود داشته باشد. بله؛ شاید صفحه تماس با ما به نظر امری بدیهی آید اما همین اصل به نظر بدیهی و ساده در قسمت مهمی از وب‌سایت‌ها حتی وب‌سایت‌های مهم مورد غفلت قرار می گیرد.


وب سایت چیست


ما به شما یک نمونه متن تماس با ما که نویسنده و محتوانویس، اصول آنرا رعایت نموده را ارائه میدهیم. شما باید بدانید عکس صفحه تماس با ما چه تفاوتی با سایر تصویر استفاده شده در سایت را دارد. شما باید متن فرم تماس با ما را درست و صحیح انتخاب نمایید.

برای روشن شدن موضوع و دانستن اهمیت این صفحه بهتر است که مقاله خود را با مثال‌هایی در این موضوع آغاز کنیم در این جا ما درباره سایت‌هایی که موضوعات سیاسی دارند یا سایت‌هایی که از نظر قانونی فروش محصولات آن ها ممکن است دچار اشکال باشد صحبت نمی کنیم، می خواهیم درباره فروشگاه های عادی صحبت کنیم فروشگاه هایی که محصولات قانونی را به فروش می رسانند.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک فروشگاه آجیل و تنقلات در خیابان فاطمی تهران دارید یعنی در واقع یک فروشگاه فیزیکی، حال قصد دارید که یک وب‌سایت هم برای فروش بهتر محصولات این فروشگاه راه اندازی کنید تا آن بخشی از مشتری‌هایی که به هر دلیلی فرصت حضوری آمدن به فروشگاه شما برای آنها مهیا نیست هم بتوانند محصولات شما را خریداری کنند.

در واقع این روش یکی از استراتژی‌های بسیار موفق و از پایدارترین روش‌های کسب درآمد در فروشگاه‌های اینترنتی به حساب می آید. بدین ترتیب شما سایت خود را راه اندازی کرده اید، محصولات مورد نظر را هم در آن قرار داده اید، اصول کانتنت مارکتینگ و این باند مارکتینگ را هم در این سایت رعایت کرده‌اید. حال صفحه تماس با ما را کلیک می کنیم خب انتظار دارید در این صفحه چه چیزی را ببینید؟ اجازه دهید بگویم؛

چه ابزار ارتباطی در صفحه تماس با ما باید قرار داد؟

اگر بخواهم نظر خودم را برای ساخت صفحه تماس باما بگویم، من اول از همه تلفن، ایمیل و آدرس فروشگاه را قرار می دادم اگر فروشگاه اینترنتی تلفن مجزایی از فروشگاه فیزیکی داشت هر دو آنها را در صفحه می گذاشتم (ابتدا تلفن های فروشگاه فیزیکی، بعد اینترنتی). این یک سایت است و در فضای دیجیتال هم کار می‌کند، پس بایستی یکسری راه‌های ارتباطی از طریق ابزارهای ارتباطی در اینجا نیز آورده شود. این روز ها که در کشورما تلگرام خیلی مرسوم هست و می توان آی دی تلگرام را به عنوان یک راه ارتباطی نوین در صفحه تماس با ما قرار داد، و یا اگر کانال تلگرامی داشته باشم آن را نیز در این صفحه قرار می دهم.

بعضی از کسب و کار ها به شکلی هستند که مشتری خارجی دارند، بدین ترتیب اگر مشتری خارج از کشور هم داشته باشم از سایر پیام رسان های دیگر همچون واتساپ، وایبر و اسکای که هنوز طرفداران بیشتری از تلگرام در خارج از کشور دارند نیز در این صفحه قرار می‌دهم. حتی شبکه های اجتماعی بیشتری همانند فیس بوک و اینستاگرام را نیز در زیر این راه های ارتباطی قرار می دهم و بعد از آن هم می توان از وجود نقشه یا مپ بهره برد. می توان آن را در پایین ترین قسمت صفحه و یا در همان اول صفحه قرار داد که نحوه قرارگیری آن هم در جلب نظر مشتریان و میزان فروش محصولات بی تاثیر نخواهد بود. حتی اگر چند تا نمایندگی در شهر های دیگر و یا سایر نقاط تهران داشته باشم و یا همکار هایی که با همدیگر ارتباط استراتژیک داریم اطلاعات تماس آن ها را نیز در صفحه تماس با ما قرار می دهم.

نقشه یا مپ در صفحه تماس با ما

در زیر این موارد هم فرم تماس با ما جای گذاری می کنم. بدین ترتیب با توجه به نوع و حوزه فعالیت، می توانیم اطلاعات مختلفی را از بازدید کننده دریافت کنیم یعنی در واقع Text Box ها را می گذاریم به عنوان مثال اگر در حوزه بی تو بی فعالیت می کنیم، نوع خدماتی که ارائه می دهیم خاص است و لازم است که اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه، فکس، بیمه، نام شرکت و … را از مشتری بگیریم، این در حالی است که در حوزه بی تو سی فقط به یک نام و نام خانوادگی، ایمیل و یا شماره تلفن می توان بسنده نمود. من حتی چند تا از عکس کارکنان و افراد مهم را با شرح توضیحات در زیر قرار می دهم حالا این که این موارد در کجا باشند را با AB Testing و در طول زمان و تجربه به دست می آورم که کدام بالا تر برود کدام پایین تر بیاید و یا این که کدام یک از این موارد بهتر است.

اما خلاصه حرف های من برای این استراتژی، این است که صفحه تماس با ما همانند صفحه about us  یا درباره ما از یکسری قوانین تبعیت می کند و نکاتی را دارد که بایستی آن ها را مد نظر قرار داد.

نکاتی که در صفحه تماس با ما رعایت نمی شود

در صفحه تماس با ما هم قواعد و نکاتی مهم وجود دارد که غالب افراد آن را رعایت نمی کنند. درست است که هر کدام از کسب و کار های اینترنتی نکات و ریزه کار های خاص خود را دارند و نمی توان همین نسخه ها را عینا برای آن ها هم پیچید؛ اما نتیجه باید یک چیز باشد آن هم افزایش Conversion Rate یا همان نرخ تبدیل. سایت خدماتی، فروشگاهی، بروشور الکترونیکی و یا پل ارتباطی هر کدام سنجه های خاص خود را دارند، ایندکتور های خاص خود را دارند که نرخ تبدیل هم بر اساس این ایندکتور ها تعیین می شود و بخش های مختلف سایت هم بایستی برای ارتقاء این سنجه ها و البته کی پی آی یا همان سنجه اصلی بیزینس چیده شود.

این مواردی که در بالا ذکر گردید برای آن دسته از افرادی است که هر دو فروشگاه فیزیکی و اینترنتی را دارند. فروشگاه دیجتال به نوعی ساپورت دار فروشگاه فیزیکی است. اما اگر فروشگاه اینترنتی کاملا صفر باشد می توان به شیوه های دیگر برای صفحه تماس با ما عمل نمود. اما به هر حال در هیچ حالتی نباید صفحه تماس با ما به صورت یک صفحه خالی و یا فقط از دو یا سه تا  Text Box برای ورود اطلاعات ساخته شده باشد.

شما که قصد راه اندازی وب‌سایت دارید بهتر است به سایت‌های فروشگاهی اینترنتی در کشورمان سری بزنید و ببینید که چه چیز هایی را دارند، مثلا می بینیم یک سایت که درباره بی تو بی است، خدمات ارائه می کند با استفاده از اصول سئو بازدیدکننده را به وب‌سایت خود می آورد، اما در باره صفحه تماس با ما می بینیم محتوایی وجود ندارد و یا محتوای بدی وجود دارد که باعث می شود بازدید کننده با ما ادامه ندهد و نرخ تبدیل مورد نظر اتفاق نیفتد یا با ما تماس نگیرند و یا اطلاعات تماس خود را به ما ندهند. بدین ترتیب صفحه تماس با ما مثل صفحه اول سایت، مثل صفحه درباره ما، مثل صفحات معرفی محصولات و خدمات مهم است خیلی وقت ها و در بعضی از حوزه ها چه بسا از آن ها نیز مهمتر محسوب می گردد.

قوانین کلی ایجاد یک صفحه تماس خوب

برای دستیابی به یک صفحه تماس با ما ایده آل نیاز به کسب تجربه چندین ساله می باشد و هم می توان برای ایجاد این صفحه از سایت‌های خارجی نیز کمک گرفت و نکات خوبی از آن ها یاد گرفت. البته ایراد این نوع از محتوا ها در سایت‌های خارجی این است که بر اساس فرهنگ و تجربیات کشور های خارجی نوشته شده و طبیعی است که دور از نظر متخصصینی که در فضای ایران سال ها است کار کرده اند باشد و با فرهنگ مصرف کننده ایرانی دور باشد. به هر حال می توان با بهره گیری از آن ها و استفاده از تجربیات سایت‌های مختلف به یک نقطه ای ایده آل رسید.

در صفحه تماس با ما بایستی مواردی که در بالا ذکر شد را انجام دهیم و به این سوال جواب بدهیم که چرا فردی که صفحه را می بینند باید تماس بگیرند و یا این که اگر تماس بگیرند ما چطور می توانیم به حل مشکل آن ها کمک کنیم. در یک صفحه تماس خوب باید راه حل های مختلف تماس با ما ارائه شده باشد تا کاربر طبق نظر خودش هر کدام که راحت تر بود را انتخاب کند. در صفحه تماس با ما باید حتما یک فرم دریافت اطلاعات مورد نیاز با حداقل فیلد های ضروری وجود داشته باشد، دقت کنید که حداقل فیلد های مورد نیاز را حوزه و نوع مخاطبان تعیین می کنند.

قواعد کال تو اکشن (call to action) همان طور که در لندینگ پیج ها رعایت می شود باید در صفحه تماس با ما هم رعایت شود، باید دعوت کنید به آن راهی که برای شما مهمتر است مثلا موجب جلب اعتماد یا اطمینان بیشتر یا راحتر، سریعتر و یا اگر به شکل بهتری شما می توانید به آن پاسخ دهید آن راه برجسته شود و از کاربران خواسته شود تا از آن طریق اقدام به ارتباط کنند.

نمونه متن صفحه تماس با ما

مثلا در وب‌سایت تیزلند که سایت کانتنت مارکتینگ است روی آدرس فیزیکی بسیار تاکید شده است. خیلی از سایت ها و وبلاگ های آموزشی که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می کنند آدرس فیزیکی ندارند و مالکین و صاحبین و گردانندگان آن حتی هویت مشخصی ندارند. این در حالی است که ما در صفحه تماس با ما وب‌سایت خود، یک عبارت آورده ایم و آن هم این است که گفته ایم برای آمدن به دفتر ما نیاز به هیچ هماهنگی نیست هر وقت که خواستید می توانید تشریف بیاورید. ساعت کاری ما از شنبه تا چهار شنبه از ساعت … الی … و پنج شنبه ها از ساعت … الی …. می باشد.

در صفحه تماس با ما نوع نگاه مدیریت سایت باید دیده شود مثلا در مثال همین تیزلند دقیقا نشان می دهد که مایل به پاسخ گویی هستیم و یک هویت فیزیکی داریم مجوز های لازم را داریم و از کاربران خواسته ایم که حضوری تشریف بیاورند خیلی از این آموزشگاه ها و موسسات آموزشی مجوز ندارند. بنابراین بین سایت‌هایی که مجوز دارد و آن هایی که فاقد آن هستند تمایزی برجسته وجود دارد.

حتی اگر در سایت مذکور (تیز لند) نگاه کنید می‌بینید که زیر فرم تماس با ما افراد مشغول به کار در سایت با عکس و شرح شغلی و این که در چه زمینه‌ای کاربران می توانند از چه افرادی چه سوالاتی در چه حوزه‌ای بپرسند دقیقا مشخص شده است. مخاطبان چون با یک سایت طرف هستند گاهی اوقات احساس نمی کنند که آن طرف سایت ممکن است با افرادی سر و کار داشته باشند که بسیار تلاشگر هستند و کارها را با دقت بالا انجام می دهند. اما وقتی مخاطبان به این سایت معرفی می شوند به مخاطبان در واقع گفته می‌شود که در هر حوزه می‌توانند با چه کسانی در ارتباط باشند و سوالات خود را بپرسند.

متن صفحه تماس با ما در سایت پایدار سامانه است: ما کیلومترها دویده ایم. در فراز و نشیب و پستی و بلندی‌های راه زمین خوردیم و بلند شدیم و مسیری نو طراحی نمودیم و اکنون با گذشت سال ها در مسیر صحیح افتادیم. پس با خیالی آسوده دستتان را به ما دهید تا چراغ راهتان شویم.

اگر به نمونه متن تماس با ما در وب‌سایت پایدار سامانه دقت نمایید ما در آن از عباراتی استفاده کرده‌ایم که به مخاطب و همینطور مشتریان این را القا نماییم که کارفرما و پایدار سامانه در یک تیم هستند و همان قانون برد برد را در همه مراحل همکاری مد نظر خواهیم داشت و به آن ایمان داریم. پس با ما تماس بگیرید تا از تمام تجربیاتی که در این سالها بدست آوردیم شما را نیز بهره مند نماییم.

قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در صفحه تماس با ما

در صفحه تماس با ما درست و اصولی باید لینک به صفحات اجتماعی و ابزار های ارتباطی وجود داشته باشد. کافی نیست که فقط یک شماره تلفن داده شود. علاوه بر آدرس فیزیکی و ایمیل بایستی از پیام رسان هایی همچون تلگرام که بسیار مرسوم است نیز استفاده شود. می توانید آیدی تلگرام را در قسمتی از صفحه تماس با ما بیاورید و یا اگر کانال دارید لینک کانال و سایر شبکه های اجتماعی را هم در آن قسمت قرار دهید.

لینک شبکه های اجتماعی در تماس با ما

وقتی که آیدی تلگرام و یا آدرس سایر شبکه های اجتماعی خود را وارد می کنید بهتر است به صورت بولد برجسته سازی گردد تا در وسعت دید کاربران قرار گیرد. در صفحه تماس با ما بعد از این که یک نفر فرم تماس با شما را پر کرد یک فرم تشکر، یا این که چه زمانی منتظر پاسخ باشم را نیز نشان دهید، این فرم گرچه بسیار بدیهی و ساده است اما غالب افرادی که دارای وب‌سایت هستند این کار را انجام نمی دهند.

این روز ها به خصوص با ظهور پیام رسان هایی همچون تلگرام بسیاری از کاربران انتظار دارند که فورا به پرسش های آن ها پاسخ دهید. از این رو بهتر است که بعد از پر کردن فرم توسط کاربر و زدن دکمه سبز، در انتها یک متن تشکر نیز قرار دهید و بنویسید که به عنوان مثال طی 48 و یا 72 ساعت به پرسش شما پاسخ داده می شود.

مثلا در سایت تیزلند، پیغامی که بعد از پر کردن فرم به کاربران داده می شود این است: پیام شما ثبت شد، در صورتی که ایمیل خود را وارد کرده باشید طی 2 روز کاری به پیام شما پاسخ داده خواهد شد در صورتی که پاسخ را طی 2 روز کاری دریافت نکردید حتما پوشه اسپم را در ایمیل خود بررسی کنید با تشکر از ارتباط شما سرزمین تیز هوش ها.

اگر در اینجا دقت کرده باشید هم تاکید کردیم که به پیام هایی پاسخ داده می شود که ایمیل خود را وارد نموده اند و هم گفته شده 2 روز کاری و هم این که گفتیم گاهی اوقات ایمیل ما در اسپم قرار می گیرد. در ضمن ما ایمیل را در سایت خود الزامی نکرده ایم چون خیلی ها یک نکته و یا یک اشکالی را در سایت می بینند از طریق صفحه تماس با ما به اطلاع ما می رسانند تا این که مجبور نشوند ایمیل را بزنند که خیلی کمک می کند از نظرات تعداد بیشتری از بازدید کنندگان سایت بهره مند شویم.

در این وب‌سایت (تیز لند) زمینه ای کانتنت مارکتینگ دارد و قطعا با فروشگاه وینجرنیشن که یکی از پایه های اصلی آن است متفاوت می باشد از این رو استراتژی های متفاوتی نیز دارند.

به طور کلی استراتژی های هر وب‌سایتی با سایر وب‌سایت ها حتی اگر در یک حوزه فعالیت کنند می تواند تفاوت داشته باشد. در چنین شرایطی یک استراتژی کسب و کار های اینترنتی می تواند به شما کمک کند با تکیه بر تجربه و دانش فنی، این موارد را تعیین کنید و همان طور که گفته شد بر اساس آزمون و خطا و تست های آی بی می توان آن ها را بهینه نمود.

نمونه صفحه تماس با ما در بزرگترین سایت‌های جهان

نمونه متن صفحه تماس با ما و همینطور نمونه فرم های موجود در صفحه از بزرگترین سایت‌های دنیا را برای شما ارائه کردیم تا بهترین صفحه تماس با ما را متناسب با نوع کسب و کار و وب‌سایت خود طراحی نمایید .

نمونه متن صفحه تماس با ما در سایت Broker Notes

گرافیک صفحه تماس با ما در این سایت ممکن خالی و ساده به نظر برسد اما وجود منوی کشویی با عنوان “How can we help you?” به کاربران این امکان را میدهد تا دلیل تماس با سایت را به راحتی به اشتراک بگذارند.

نمونه متن صفحه تماس با ما در سایت Sleeknote

در صفحه تماس با مای این سایت کاربر میتوند یک فرم پر کند و سوال خود را بپرسد. اما دیگر ویژگی این سایت گزینه چت زنده است که در پایین صفحه سمت راست قرار گرفته تا کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر از این گزینه استفاده کند.

نمونه صفحه تماس با ما در وب‌سایت Yeti

این سایت در صفحه تماس با ما چند پیشنهاد مانند “سوالات متداول درباره محصولات”، “ارسال و بازگردانی”، “ضمانت نامه” و…ارائه داده اما کاربر را از پرسیدن سوال خود هم نا امید نکرده! در پایین صفحه اگر کاربر همچنان جواب سوال خود را نگرفته باشد، با انتخاب گزینه “Send us an email” میتواند سوال خود را ایمیل کند.

نمونه فرم تماس با ما در سایت BrightLocal

این سایت علاوه بر فرم، گزینه “آیا شما مشتری فعلی هستید یا خیر” را در  اختیار کاربر قرار میدهد تا متوجه شوند آیا مخاطب سوالی دارد یا به سرویس احتیاج دارد. درک این مطلب به ارائه خدمات بهتر آنها کمک میکند.

نمونه صفحه تماس با ما در سایت Redbull

سایت Redbull واقعا صفحه تماس با مای جذابی دارد، آنها از یک تصویر چشمگیر برای پس زمینه استفاده کرده اند همچنین با ارائه یک منوی کشویی، موارد مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار میدهند.

درست در زیر فرم تماس با مای استاندارد، این سایت فرم ویژه ای را فقط برای اعضای خود ارائه داده که احتمالا تعداد درخواست هایی که از طریق فرم تماس معمولی دریافت می کنند را کاهش دهد!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

بیژن

دیروزدرقرعه کشی برنده جایزه مبلغ پول زیادی شده بوده ام و از سامانه ی شما شماره واتساپ ارسال شد من اشتباهاه کردم داشتم فعالیت کار اینترتی انجام می دادم که انگشت دستم خورد و از دست دادم این فرصت ارسال شماره تماس و شماره کارت بانک

۱۴۰۲/۳/۵

پایدار سامانه

در مقاله 2 نمونه متن تماس سایت های داخلی وجود داره و جدیدا در انتهای مقاله هم چند نمونه متن و فرم از صفحه contact us وب سایت های معروف خارجی رو قرار دادیم.

۱۴۰۰/۶/۹

bozorgmehr

در صفحه تماس با ما باید شماره تلفن، آدرس، راه های ارتباطی مثل فکس و شبکه های اجتماعی، کد پستی و ایمیل وجود داشته باشه البته نقشه گوگل هم باشه تکمیل میشه بهمراه مسیریابی خودکار با google map

۱۴۰۰/۱/۲۴

اخگر

سلام چند تا نمونه متن صفحه تماس با ما هم لطفا بزارید مثلا منظورم چندتا نمونه حرفه ای تماس با ما هست که مورد تایید شماست. سپاس

۱۳۹۹/۷/۱۲

دیدگاه شما

ثبت