خانهوبلاگآموزش سئوالگوریتم ونیز چیست و چه کاربردی دارد؟
الگوریتم ونیز چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم ونیز چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم ونیز قابلیت گوگل برای محدود کردن نتایج بر اساس مکان کاربر را به وجود آورد. این الگوریتم کمک می کند جستجوی محلی به خوبی انجام شود.

الگوریتم ونیز (Venice)

الگوریتم ونیز یکی از بهترین الگوریتم های گوگل در زمینه سئو مبتنی بر جستجوی محلی است. این الگوریتم میزان رضایت مندی کاربران از موتور جستجوگر گوگل را بسیار بالا برد و آن را به یک موتور جستجوی محبوب تبدیل نمود. وقتی شما در گوگل عبارتی مثل قالیشویی را سرچ می کنید گوگل به صورت هوشمندانه بر اساس مکان شما در پیشنهادهای خود نزدیکترین قالیشویی ها را لیست می کند. این بهینه سازی نتایج جستجو بر اساس مکان از اثرات به کارگیری الگوریتم هایی مثل کبوتر، ونیز و موش کور است. در این مقاله با الگوریتم ونیز و روش کار آن آشنا می‌شویم و همچنین می توانید ببا دیگر الگوریتم های زیر بیشتر آشنا شوید:

کافئین (Caffeine - 2010)

پاندا (Panda - 2011)

الگوریتم پنگوئن (Penguin - 2012)

ونیز (Venice - 2012)

دزد دریایی (Pirate - 2012)

مرغ مگس خوار (Hummingbird - 2013)

کبوتر (Pigeon - 2013)

الگوریتم HTTPS/SSL (2014)

الگوریتم Mobilegeddon (2015)

الگوریتم RankBrain (2015)

الگوریتم Possum (2016)

الگوریتم Intrusive Interstitials Update (2017)

الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل (Mobile Page Speed Update - 2018)

الگوریتم Medic (2018)

الگوریتم BERT (2019)

آشنایی با الگوریتم ونیز

سال ۲۰۱۲ الگوریتم ونیز در گوگل رونمایی شد. اساس کار باکس مپ گوگل به این الگوریتم وابسته است. قبل از ظهور این الگوریتم کاربردی گوگل این خدمات را با Google Place ارائه می‌داد. Google Place بر اساس مکان کاربر تلاش می‌کرد تا نتایج مرتبط با محل را به کاربر نشان دهد، ولی باز هم در این زمینه موفق نبود. الگوریتم ونیز در زمینه جستجوی محلی انقلابی بر پا کرد. وقتی شخصی عبارت هایی مثل نزدیکترین هتل، بیمارستان و غیره را در گوگل سرچ می کند، این الگوریتم کمک می‌کند نزدیکترین مکان مورد نظر به کاربر نمایش داده شود. در واقع در سرچ هایی که کاربر به یک کسب و کار اشاره می کند گوگل با کمک ونیز می‌تواند به صورت هوشمند و مکان محور نتایج مطلوبی ارائه نماید.

آشنایی با الگوریتم ونیز

در جستجوهای عادی دیگر مثل نتایج کنکور و غیره گوگل به شکل عادی نتایج را ارائه می‌کند. مشخص شد اثر این الگوریتم برای بهبود و رونق کسب و کارها است. در ادامه بررسی می کنیم چگونه این الگوریتم بر رونق کسب و کارهای کوچک تاثیر می گذارد؟

بررسی مزایای الگوریتم ونیز

وقتی گوگل قصد دارد به کاربر نزدیکترین گلفروشی را معرفی کند و جستجو بر اساس محل بهینه شده است نزدیکترین گلفروشی ممکن است یک کسب و کار کوچک باشد. کسب و کارهای بزرگ با بهره گیری از متخصصین سئو و تبلیغات و غیره در نتایج گوگل اغلب نمایش داده می شوند. در حالی که کسب و کارهای کوچک در صفحات اول جستجو دیده نمی شوند. گوگل به کمک الگوریتم ونیز این فرصت را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرد که دیده شوند. این یک مزیت رقابتی خوب برای کسب و کارها است.

روش سئو سایت بر اساس جستجوی محلی

برای بهینه سازی یک سایت بر اساس سئو و الگوریتم ونیز باید نکاتی را رعایت کرد. برای اینکه در سرچ های مکان محور و جستجو های محلی، جزء گزینه‌های اول جستجو لیست شوید، باید اسم شهری که در آن ساکن هستید را در محتواها بیاورید. نیازی نیست که روی خیابان یا منطقه کسب و کار خود تاکید کنید. بهترین کار تمرکز روی اسم شهر است.

نکته دوم ثبت کسب و کار در گوگل مپ و گوگل بیزینس است. وقتی یک کسب و کار در گوگل ثبت می شود در گوگل مای بیزینس یک لوکیشن برای آن درج می شود. الگوریتم ونیز بر اساس این دو قابلیت گوگل خدمات ارائه می‌دهد. کسب و کارها حتما باید در این دو سرویس ثبت شده باشد تا ونیز آنها را کشف کند. راهکار سوم جهت جلب توجه گوگل و الگوریتم ونیز استفاده زیاد از نام شهر در محتوا است. به عنوان مثال می‌توان به همراه کلمات کلیدی و مترادف از نام شهر استفاده کرد. مثلا زعفران مشهد یا طلای سرخ مشهد وقتی در محتوایی به وفور استفاده شود، الگوریتم ونیز با سرچ نزدیکترین زعفران فروشی برای کاربری که در مشهد آن را جستجو کرده است این کسب و کار را معرفی می کند.

عملکرد گوگل مای بیزینس

یک نکته مهم دیگر که در زمینه الگوریتم ونیز لازم است در نظر گرفت پیشگیری از اسپم است. برخی کسب و کارها جهت به دست آوردن رتبه بالاتر در جستجوهای محلی از روش اسپم استفاده می کنند. روشی که برای کسب رتبه بالاتر توسط الگوریتم ونیز به کار می‌رود استفاده از کلید واژه اصلی همراه با اسم شهرهای مختلف است. این کار علاوه بر اینکه فایده ای برای کسب و کار ندارد باعث نارضایتی کاربران می‌شود. به عنوان مثال در کنار عبارت کلیدی اکبرجوجه از نام شهرهای مختلف مثل لاهیجان، آمل، مشهد و ... استفاده می شود، در حالی که رستوران در شهر آمل قرار دارد. هر کس عبارت اکبر جوجه را در شهر مشهد جستجو کند این سایت نمایش داده می شود، ولی در واقع در این مکان وجود ندارد و کاربر سر در گم می شود. در نهایت مالک رستوران که در شهر دیگری است نیز از این کار سودی نمی‌برد.

عملکرد گوگل مای بیزینس

گوگل جهت رفع این مشکل سرویس گوگل مای بیزینس را راه اندازی نمود. این سرویس کمک می کند گوگل از صحت آدرس یک کسب و کار مطمئن شود. کسب و کارهای تجاری جهت قرارگیری در نتایج جستجوی محلی حتما باید در این سرویس ثبت نام کنند. با این کار گوگل نتایج دقیق تر و بهینه تری در جستجوی محلی برای کاربر ارائه می نماید.

بررسی روش کار الگوریتم ونیز

گوگل بعد از سال ۲۰۱۲ و رونمایی از الگوریتم ونیز در یک بیانیه اعلام کرد که بعد از این نتایج محلی به شکل بهینه شده ارائه می شوند. گوگل با کمک الگوریتم های ونیز، کبوتر و موش کور توانست تشخیص دهد چه زمانی سرچ کاربر را بر اساس نتایج محلی بهینه سازی نماید. این امر رضایت حداکثری کاربران را به همراه داشت. Google Place سرویس قدیمی گوگل قادر نبود جستجوی محلی خوبی را ارائه کند. در صورتی که کسی عبارت سوپرمارکت را سرچ می کرد تمام محتواهای حاوی کلمه کلیدی سوپرمارکت لیست می شدند. حتی سوپرمارکت هایی که در فواصل طولانی از کاربر قرار داشتند نیز لیست می شدند. در صورتی که کاربر جزئیات بیشتری در سرچ می نوشت باز هم نتیجه دلخواه به او نمایش داده نمی شد.

الگوریتم ونیز بر پایه موقعیت مکانی کاربر عمل می کند. موقعیت مکانی کاربران بر اساس آی پی و نرم افزار جی پی اس به محض اتصال به اینترنت مشخص است. گوگل بر اساس این اطلاعات می تواند به کاربر نزدیکترین محل را پیشنهاد دهد. امروزه گوگل برای بهینه‌سازی بیشتر موتور جستجوی خود الگوریتم جدیدی به نام مام عرضه کرده است. این الگوریتم و ونیز به کسب و کارهای کوچک فرصت پیشرفت می دهند و رضایت کاربران را نیز جلب می کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت