شرکت طراحی سایتوبلاگشروع کسب و کارسوالات متداول درباره ی کیو آر کد (QR)
سوالات متداول درباره ی کیو آر کد (QR)

سوالات متداول درباره ی کیو آر کد (QR)

بارکدها فقط می‌توانند حاوی یک رشته اطلاعات متشکل از اعداد باشند، که آنها را در محیط‌هایی مانند خرده‌فروشی‌ها مفید می‌سازد، زیرا در شناسایی محصولی که کد به آن شماره اختصاص داده شده، سریع و دقیق هستند

مزایای کدهای QR چیست؟

  • پرداخت راحت با کدهای QR

کدهای QR طوری طراحی شده اند که بهتر از بارکدها کار کنند.

آنها می توانند اطلاعات بیشتری نسبت به بارکد داشته باشند .

بارکدها فقط می‌توانند حاوی یک رشته اطلاعات متشکل از اعداد باشند، که آنها را در محیط‌هایی مانند خرده‌فروشی‌ها مفید می‌سازد، زیرا در شناسایی محصولی که کد به آن شماره اختصاص داده شده، سریع و دقیق هستند. نکته منفی این است که این تنها کاری است که آنها می توانند انجام دهند!

یک کد QR می‌تواند حاوی اطلاعات بسیار بیشتری از انواع مختلف (مانند کلمات و نمادها)، تقریباً در همان فضای بارکد باشد، و ایجاد و چاپ آن آسان است.

  • خطای کمتر

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که کالایی را بخرید که وقتی برای پرداخت هزینه آن می روید تعجب کنید که بارکد خطا دارد و دستگاه یک کالای کاملاً متفاوت را به شما نشان می دهد؟! بسیار نادر است. اگر خطایی در خوانش رخ دهد به احتمال زیاد آن کالا اصل نیست.

  • قابل خواندن

یک بارکد برای خواندن و درک محتوای آن به فناوری‌های خاصی نیاز دارد و در مقابل یک کد QR می‌تواند به راحتی توسط تلفن‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال خوانده و درک شود، و این باعث می‌شود برای مواردی مانند کمپین‌های بازاریابی با هدف مصرف‌کنندگان مفیدتر باشد.

  • آسان برای چاپ

مانند بارکد، کد QR فقط باید به صورت سیاه و سفید چاپ شود (اگرچه می توان از هر رنگ یا چند رنگ دیگری استفاده کرد).

  • ایمن

رمزگذاری اطلاعات درون اطلاعات به کدهای QR امکان پذیر است و سطح بالاتری از محافظت را فراهم می کند.

چگونه می توانم یک کد QR را در دستگاه iPhone، iPad یا Android بخوانم؟

مزایای کیوآر کد

نحوه استفاده از کیوآر کد

اکثر گوشی‌های هوشمند دارای کدخوان QR داخلی هستند و برخی از گوشی‌های جدیدتر موجود در بازار (مانند گوگل پیکسل و آیفون‌های پرچمدار) حتی دارای یک کدخوان QR در دوربین گوشی هستند.

نحوه استفاده از کدهای QR

برخی تبلت ها (مانند اپل آیپد) همچنین دارای کدخوان QR در دوربین خود هستند.

برخی از دستگاه های قدیمی ممکن است برای خواندن کدهای QR به برنامه خاصی نیاز داشته باشند و این برنامه ها به وفور در فروشگاه اپل اپ و گوگل پلی نیز موجود هستند.

خواندن یک کد QR در تلفن بسیار آسان است.

برنامه خواننده کد QR یا دوربین گوشی هوشمند خود را باز کنید.

دوربین را به سمت کد QR بگیرید. طبیعتا برای گرفتن دوربین از هر زاویه ای مشکلی نخواهید داشت و بدون هیچ مشکلی کد را می خواند.

داده های کد بلافاصله روی صفحه ظاهر می شوند. به عنوان مثال: اگر یک کد QR حاوی اطلاعات تماس شخصی باشد، آن اطلاعات در چند لحظه در گوشی شما دانلود می شود.

کد QR چه اطلاعاتی می تواند داشته باشد؟

بارکدها و کدهای QR عملکرد یکسانی دارند که ذخیره داده ها است. این داده‌ها می‌تواند شامل پیوندهایی به وب‌سایت‌ها، شماره تلفن یا متنی با حداکثر 4000 کاراکتر باشد.

آنچه کدهای QR را متمایز می کند این است که می توانند لینک مستقیم برای دانلود یک برنامه از فروشگاه اپل یا گوگل پلی را در اختیار شما قرار دهند یا حساب های آنلاین را تأیید کنند، یا دسترسی به یک شبکه Wi-Fi با ذخیره داده های رمزگذاری شبکه مانند نام، رمز عبور و نوع رمزگذاری مورد استفاده شما باشند.

کدهای QR را کجا می توان یافت؟

هدف اولیه کدهای QR کمک به ردیابی بخش‌هایی از وسایل نقلیه در زمان ساخت بود و امروزه هنوز در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.همچنین می‌توانید کدهای QR را در سایر زمینه‌هایی که نیاز به پیگیری محصولات و کالاها دارند، مانند صنایع ساختمانی، مهندسی و خرده‌فروشی، پیدا کنید.

یکی دیگر از موارد استفاده از آن در خدمات پستی در سراسر جهان به دلیل قابلیت گنجاندن حجم زیادی از اطلاعات (مانند آدرس های پستی) است و همین امر باعث افزایش اتکا به آن در ردیابی بسته ها و محموله های ارسالی شده است.

اخیراً کدهای QR برای کمک به تعامل با دانشجویان وارد دنیای دانشگاه ها و کالج ها شده اند و تقریباً در همه جا می توانید آنها را پیدا کنید، از کلاس های درس گرفته تا کتابخانه که در آن برای کمک به دانش آموزان برای یافتن سریع و آسان کتاب ها استفاده می شود.

رایج ترین مکان هایی که می توانید کدهای QR را در زندگی روزمره خود پیدا کنید، در کمپین های فروش و عملیات بازاریابی است.

بسیاری از شرکت‌های بازاریابی ترجیح می‌دهند از کدهای QR در کمپین‌های خود استفاده کنند، زیرا آنها راهی سریع‌تر و آسان‌تر برای دسترسی مشتریان به وب‌سایت‌های شرکت‌ها و محصولات ارائه می‌دهند.

همچنین می توان از آنها برای هدایت مشتریان به صفحات محصول در اینترنت استفاده کرد.  به عنوان مثال اگر به دنبال یک کت و شلوار ترکی متمایز هستید مانند آنچه در آگهی مشاهده کردید، کد QR همراه آگهی می تواند شما را به صفحه ای که آن کت و شلوار را می فروشد هدایت کند و مستقیماً از آن بخرید.

همچنین می‌توانید کدهای QR را روی بسته‌بندی برخی از محصولات مورد علاقه خود بیابید و این کدها می‌توانند اطلاعاتی در مورد محصول مانند ارزش غذایی، مواد تشکیل دهنده و پیشنهادات ویژه‌ای که می‌توانید با آن خرید کنید را به شما نشان می‌دهند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
باران راد

خانه حسی است که به مأمن امن اطلاق میشود. پایدار سامانه برای من همان خانه قدیمی با درخت های کهن، و من برای پایدار باغبانی کوچک هستم. سالها رشد و آموزش در پایدار به من این امکان را داد تا خود نیز بتوانم به رشد و پویایی پایدار همیاری ورزم و بسیاری از کسب و کارها را در حوزه دیجیتال مارکتینگ به موفقیت برسانم. درخت زیبا و کهن پایدار سالهاست سایه گسار مهندسان و برنامه نویسان باهوش بوده است تا با افتخارِهمکاری در کنار هم به معجره بپردازیم. در عبور از روزهای سخت در مسیر برندینگ و فروش، با ایجاد پلی از موفقیت و شگفتی، من باران راد مدیر داخلی و سئو مستر پایدار سامانه همراه شما خواهم بود.

دیدگاه شما

ثبت