خانهوبلاگمحتوای سایتکلمات کلیدی طولانی (Long-Tail keywords) چیست؟
کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail keywords) چیست؟

کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail keywords) چیست؟

اگر با کلمات کلیدی طولانی آشنا نیستید و در مورد log tail keword ها اطلاعاتی ندارید به شما توصیه اکید میکنم که به این مفهوم بی نهایت اهمین دهید و در این مورد حتما مطالعات گسترده ای داشته باشید.

اگر با کلمات کلیدی طولانی آشنا نیستید و در مورد log tail keword ها اطلاعاتی ندارید به شما توصیه اکید میکنم که به این مفهوم بی نهایت اهمین دهید و در این مورد حتما مطالعات گسترده ای داشته باشید. بالا آوردن و سئو سایت در برخی کلمات به شدت سخت و رقابتی است و بدون صرف هزینه های زیاد امکان پذیر نیست اما چاره کار کلمات کلیدی دم دراز یا همان Long-Tail Keywords است. در این مواقع ما برای کسب و کارها این استراتژی را پیشنهاد می دهیم که روی long-tail keywords کار کنند. long-tail keywords معادل فارسی کلمات کلیدی طولانی یا دنباله های طولانی کلمات کلیدی می باشد. ترجمه تحت الفظی آن کلمات کلیدی دم دراز می باشد که شاید جالب به نظر بیاید. این موضوع یکی از موضوعاتی می باشد که در طراحی سایت آموزش زبان های خارجی به آن دقت شود.

کلمه کلیدی طولانی چیست؟

بیایید با یک تعریف ساده تر شروع کنیم. کلمات کلیدی طولانی، کلماتی هستند که در یک بار جستجو استفاده می شوند و معمولاً از دو یا چند کلمه تشکیل شده است تا تمرکز نتایج جستجو را محدود کرده و نتایج مشخص تری را نشان دهند. کلمات کلیدی طولانی معمولا کمتر چالش برانگیز و رقابتی هستند و حجم جستجوی کمتری نیز دارند.

حال برای پیدا کردن گروه از کلمات باید خودتان را به جای شخص جستجوگر قرار دهید. در اصل نگاه به هدف یک کلمه کلیدی این است که در مورد ذهنیت فردی که کلمات کلیدی را جستجو می کند، فکر کنید. کلمات کلیدی طولانی می تواند یکی از گرینه هایی باشد که در طراحی سایت رستوران نمی توان از آن استفاده کرد، یکی از انواع سایت ها که می توان از آن استفاده کرد، طراحی سایت کرکره برقی و درب اتوماتیک می باشد.

به طور مثال “خرید قوری چینی در اصفهان” یک Long-tail Keywords یا Long Term Keywords می باشد. کسی که این واژه را سرچ می کند اصولا به دنبال خرید این وسیله است نه عکس آن و اگر این فرد به سایت شما مراجعه کند احتمال خرید آن خیلی بیشتر می باشد. همچنین سئو کردن این کلمه بسیار ساده تر، سریع تر و ارزان تر می باشد.

ایده اصلی استفاده از کلمات طولانی

تعداد جستجوی انواع کلمات کلیدی

تعداد جستجوی انواع کلمات کلیدی

اگر شما یک وب سایت دارید زیاد روی کلمات  head term keywords یا کلمات شاخصی که در صنعت شما وجود دارد، تاکید نکنید. مثلا اگر می خواهید یک موبایل فروشی بزنید، به کلمه موبایل تاکید نکنید، زیرا در کار موبایل رقابت زیاد است و رقبا سنگین اند.

حتی اگر اول هم بیایید کسانی پیدا می شوند که با هزینه های آنچنانی قبل از شما قرار گرفته اند. اما این عبارت طولانی ها معمولا ساده ترند و راحت تر اول می شوند و تصمیم به خرید هم بسیار راحت تر می باشد، در واقع مشتری بالقوه است. به همین دلیل اگر انرژی و پولتان را روی این ها متمرکز کنید بهتر جواب می گیرید. ایرادی که به این روش گرفته می شود این است که تعدادی کمی از افراد این عبارات و یا کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند.

ممکن است که کلمه قوری را روزی ده هزار نفر سرچ بکنند ولی عبارت های دیگر را تعداد کمی از افراد سرچ کنند. اما از آن ده هزار نفر امکان دارد یک نفر آن ها از شما خرید کنند و از این تعداد کم افراد هم یک نفر می باشد. اما این خیلی راحت تر با هزینه پایین تر انجام می شود و آن خیلی سخت تر با هزینه بیشتر انجام می شود. در آن امکان بلند شدن رقبا روی دست شما بسیار بالاست و این امکان بلند شدن رقبا روی دست شما پایین است. زیرا نمی دانند شما در این عبارت ها بالا هستید، چون حدس زدنشان کمی دشوار است.

برای این عبارت های long term key words هم می توانید با حدس و گمان جلو بروید و هم می توانید از یک سری از فرمول ها که در مقالات پیشین صحبت شده و در aim method seo کاملا توضیح داده شده استفاده کنید و هم می توانید از ابزارهای key words research مثل key word.io، KWFinder، Google Suggest کمک بگیرید. در مقالات بعدی حتما این استراتژی ها را برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی که بسیار راحت هستند با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت