خانهوبلاگمحتوای سایتسیستم مدیریت محتوا کنتیکو
سیستم مدیریت محتوا کنتیکو

سیستم مدیریت محتوا کنتیکو

شرکت کنتیکو توسط پتر پلاس (Petr Palas) در سال 2004 و در شهر برنو (Brno) واقع در جمهوری چک پایه گذاری و تاسسیس شد. اولین دفتر کنتیکو در ایالات متحده آمریکا در سال 2008 و دومین دفتر آمریکایی کنتیکو مانند نمایندگی انگلستان در سال 2011 تاسیس شد.

شرکت کنتیکو توسط پتر پلاس (Petr Palas) در سال 2004 و در شهر برنو (Brno) واقع در جمهوری چک پایه گذاری و تاسسیس شد. اولین دفتر کنتیکو در ایالات متحده آمریکا در سال 2008 و دومین دفتر آمریکایی کنتیکو مانند نمایندگی انگلستان در سال 2011 تاسیس شد. دفتر استرالیا در سال 2012 و دفتر هلند کنتیکو نیز در 2015 فعالیت خود را آغاز کردند.

سیستم مدیریت محتوای کنتیکو یک بستر نرم افزاری ساخته شده توسط شرکت کنتیکو است که جهت ساخت و مدیریت وب سایت، فروشگاه اینترنتی، شبکه داخلی و وب 2,0 به کار می رود. از آن جایی که این نرم افزار جهت پردازش و ذخیره سازی اطلاعات از ASP.NET و SQL server استفاده می کند، این که درگاه های عملیاتی آن روی Visual Studio و Microsoft MVC فعال هستند و با Azure قابلیت تعامل دارند جای تعجب ندارد.

لازم به ذکر است که آخرین نسخه پایدار کنتیکو 6 آذر 97 منتشر شد.

کاربرد سیستم مدیریت محتوا کنتیکو

کاربرد سیستم مدیریت محتوا کنتیکو

اگر قصد ایجاد و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی و یا یک شبکه داخلی را دارید، می توانید از سرویس هایی که کنتیکو در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. البته باید دقت داشت که بعضی از این سرویس ها در طرح اشتراک رایگان کنتیکو فعل نیستند و برای دسترسی به آن ها باید هزینه کنید.

آیا به صرف CMS بودن، قرار است کنتیکو را رقیب وردپرس حساب کنیم؟ الزاما نه؛ دقت داشته باشید که وردپرس از تعداد زیادی پلاگین که هر کدام توسط اشخاص متفاوتی نوشته شده اند استفاده می کند. عدم یکپارچگی در این زمینه می تواند به مرور زمان برای مدیر سایت دردسر ایجاد کند. کنتیکو از گستره فراوان افزونه های وردپرس بی بهره است ،به هم جهت از یکپارچگی بیشتری نیز برخوردار است و این خود نکته قابل توجهی برای افرادی است که به دنبال یک اسکلت محکم و شکل یافته با قابلیت های تخصصی اما محدود می گردند.

بد نیست بدانید کنتیکو از GDPR یا ” لایحه عمومی حفاظت اطلاعات ” پیروی می کند ، هرچند باید یادآور شد که بیشتر شرایط و ظوابط این لایحه تنها درباره کشور های عضو اتحادیه اروپا صدق می کنند.

سیستم مدیریت محتوا کنتیکو کاربرد های زیادی دارد که معرفی و ارائه توضیحات کامل برای هر یک زمان زیادی می طلبد ، پس در این مطلب صرفا به چند مورد اشاره می کنیم.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

مبحثی بسیار گسترده است و نمی توان گفت که کنتیکو در تمام زمینه های مربوط به آن حرفی برای گفتن دارد.

احتمالا هنگام مواجه شدن با کلمه ” بازاریابی اینترنتی” ، ذهن شما به سمت استفاده از شبکه های مجازی نظیر اینستاگرام و فیسبوک جهت معرفی محصول یا خدماتتان ، کشیده می شود. شاید هم به تبلیغات در سایت های مختلف و یا ثبت آگهی در سایت های مربوطه فکر می کنید.

هرچند موارد ذکر شده جزو بازاریابی اینترنتی هستند اما روش های دیگری نیز برای جذب مشتری از طریق اینترنت وجود دارد که هرچند به اندازه موارد مذکور شناخته شده نیستند ؛ اما برای راه اندازی کسب و کار در دنیای مجازی کاربردی و برای پیشرفت و استفاده از فرصت ها ضروری می باشند.

ایمیل

شاید یکی از بارز ترین این موارد که شما هم با آن برخورد داشته اید ، بازاریابی از طریق ارسال و مدیریت ایمیل باشد. کنتیکو تمام امکانات لازم برای جذب کاربر جدید از طریق ایمیل تبلیغاتی و پشتیبانی و پاسخ دهی به سوالات آنها را از طریق ایمیل های اطلاع رسانی را در اختیار شما قرار می دهد.

تست A/B

تست A/B

نوشته سفید رنگ در یک فرم تیره بهتر است یا نوشته تیره در فرم سفید؟ چنین سوالی در دنیای وب پاسخ مشخصی ندارد ، چراکه :

  1. نظر و سلیقه هر کاربر با دیگری تفاوت دارد؛
  2. تغییر بین محیط حال با محیط قبلی هر کاربر می تواند متفاوت باشد ، فرض کنید کاربر از مرورگری با پوسته تیره استفاده کند یا از سایتی با رنگ بندی شاد به صفحه سیاه و سفید شما برسد؛

بعضی مواقع نمی توان همه را راضی کرد و باید به دنبال رضایت اکثریت برویم ، رنگ بندی اجزائ سایت تنها یک مثال ساده برای بیان این مسئله بود. تست A/B در اصل همان عمل مقایسه بازخورد کاربران به نمونه های متفاوت یک بوم کار می باشد که در صورت به کارگیری صحیح آن می توانید قبل و بعد از publish کردن سایت خود ، آن را برای مطابقت بیشتر با سلیقه اکثر کاربران تغییر دهید.

اتوماسیون بازاریابی

سیستم مدیریت محتوا کنتیکو به صورت خودکار برخی امور بازاریابی مبتنی بر اطلاعات کاربران را انجام می دهد ؛ روی کلمه “برخی” دقت کنید!

بازاریابی به معنی کسب و به کارگیری اطلاعات جهت جذب مشتری به سمت یک هدف مشخص است و همان طور که از این تعریف بر می آید ، استخراج و تحلیل داده کاربردی ؛ یکی از فرآیند های حائز اهمیت در آن محسوب می شود. اینجا است که با مشخص کردن قالب مناسب ، قدرت پردازش بالای ماشین ها به شما کمک شایانی خواهد کرد. کنتیکو امکانات متناسبی در این رابطه در اختیار شما قرار می دهد و هر شخص بر اساس تجربه و مهارت خود می تواند از امکانات اتوماسیون بازاریابی آن بهره ببرید.

ابزار و امکانات کنتیکو

درگاه پرداخت

تفاوت بین وب سایت های فروشگاهی با نمایش محصول ، امکان پرداخت از طریق درگاه های امن و پایدار است. ایجاد چنین پورتالی معمولا وقت گیر و استرس زا است و معمولا نتیجه کار ، فرمی نه چندان زیبا خواهد بود که ممکن است یکسری از شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد را نیز نداشته باشد.

سیستم مدیریت محتوای کنتیکو در این زمینه بار های سنگینی را از دوش طراحان و برنامه نویسان بر می دارد و پورتالی استاندارد اما قابل شخصی سازی در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

روزی روزگاری مردم پشت در کافی نت ها صف می بستند تا بتوانند ساعتی را با سیستم های متصل به اینترنت سر کنند. زمانی که دسترسی به اینترنت برای خود امری مهم تلقی می شد و هرکسی نمی توانست ادعای همان اینترنت dial-up کذایی را هم داشته باشد. در آن ایام محدود بودید به استفاده از سیستم های دسکتاپ (همان دکستاپ!) و مانیتور های کاتودی (همان گلابی خودمان) تا شاید بیت های اطلاعات جویباری شوند، راهی مجرای پر طرفدار خط تلفن خانه.

امروزه شما انگشت مبارک را روی آیکن “داده همراه” قرار می دهید و خلاص. نتیجه می گیریم:

  1. همکاران و مشتریان شما قبل از هرچیز به سراغ سایت شما رفته و آن را ملاک سنجش شما ، و مجموعه تان قرار خواهند داد؛
  2. بیش از نیمی از آنها از تلفن همراه هوشمند خود استفاده خواهند کرد؛ یک انتخاب ساده پیش روی شما است : سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید؛

در حقیقت انتخابی ندارید چرا که اگر سایت واکنش گرا نباشد به بیش از نیمی از کاربران خود حتی قبل از اینکه وارد سایت شما بشوند ، بی توجهی کرده اید. در سیستم مدیریت محتوا کنتیکو مانند اکثر CMS های استاندارد و مطرح ، قابلیت طراحی ریسپانسیو از ابتدای کار به شما داده می شود. کنتیکو استاندارد های واکنش گرایی را در هنگام طراحی یادآوری می کند ، عکس ها را برای نمایش در صفحات مختلف اندازه گیری می کند و در کل از بار شما به مقدار قابل ملاحظه ای می کاهد.

سایت چند زبانه

ارائه سایت در چند زبان مختلف همیشه مشکلات خاص خودش را به همراه داشته ؛ از جهت چینش متن گرفته تا نام گذاری مناسب دکمه ها و اجزای سایت. بیشتر CMS ها امکاناتی نظیر امکان معرفی گروه صفحه برای زبان مورد نظر و ترجمه متن از زبان اصلی به صفحات هر گروه زبان ، را به کاربران ارائه می دهند. سیستم مدیریت محتوا کنتیکو نیز از این قائده مستثنا نیست و صفحات سایت را بر اساس زبان آن ها گروه بندی می کند.

ویرایشگر قدرتمند

اگر با یک CMS کار کرده اید ، بدون شک از اهمیت یک ویرایشگر متن ساده اما کاربردی خبر دارید. ویرایشگر متن کنتیکو یک صفحه Split شده است که همزمان متن ساده که شما آن را وارد کرده و روی آن تغییر ایجاد می کنید ، و در قسمتی دیگر نتیجه کار شما را دقیقا همان طور که در سایت به نمایش در خواهد آمد را نمایش می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت