خانهوبلاگبرنامه نویسینقش html در طراحی سایت
نقش html در طراحی سایت

نقش html در طراحی سایت

عده ی بسیاری فکر میکنند که html یک زبان برنامه نویسی می باشد اما اینطور نیست، زبان های برنامه نویسی در اصل یک راه ارتباطی با سیستم و نرم افزار های کامپیوتری می باشد. در واقع زبان برنامه نویسی در طراحی و ایجاد و پیاده سازی کد های دستوری در سیستم ها می باشد. مانند زبان برنامه نویسی css و یا javascript

html در طراحی سایت یک زبان نشانه گذاری می باشد.

می توان گفت زبان html اسکلت اصلی طراحی سایت است و بدون یادگیری زبان html نمی توان یک سایت را طراحی کرد.

عده ی بسیاری فکر میکنند که html یک زبان برنامه نویسی می باشد اما اینطور نیست، زبان های برنامه نویسی در اصل یک راه ارتباطی با سیستم و نرم افزار های کامپیوتری می باشد. در واقع زبان برنامه نویسی در طراحی و ایجاد و پیاده سازی کد های دستوری در سیستم ها می باشد. مانند زبان برنامه نویسی css و یا javascript

جهت طراحی سایت حرفه ای با زبان های مختلف می توانید با پایدار سامانه تماس حاصل نمایید.

آغاز زبان نشانه گذاری html

در سال های حدود 1991 زبان نشانه گذاری html به دنیای وب معرفی شد. در آن زمان html تنها با 18 عنصر اصلی شناخته شد اما در زمان کوتاهی با به روز رسانی های شکل گرفته html 2.0 کاملتر شد و با روش استانداردتری به راه خود در دنیای وب ادامه داد و امروزه با گذشت چیزی حدود 3 دهه عمر html با 5 ورژن به روز شده در دست توسعه دهندگان این صنعت به راه خود ادامه می دهد و در زمان کوتاهی توانایی به روز رسانی های بیشتر راخواهد داشت.

طراحی سایت با زبان نشانه گذاری html |

تحولات html 5

در این تحول html به سمت وب معنایی (Semantic Web) سوق پیدا کرد در این تحول عظیم شما با نوشتن کد ها و یا تگ های دستوری اعلام شده توسط w3c و یا همان “کنسرسیون شبکه جهانی وب”  می توانید یک صفحه ی سایت ایجاد کنید امروزه با توجه به پیشرفت بسیار بالا html حتی اگر کد های دستوری تعریف شده در سایت دقیق نباشد با این وجود می توان صفحه ی ایجاد شده را مشاهده کرد اما در صفحه ی مربوط به validator w3c با دادن لینک دامین سایت خود می توانید تعداد خطاها را مشاهده کرد. تمامی این موارد اگر به طور دقیقی تعریف شود خواندن لینک ها و کد ها برای ربات های گوگل بسیار آسان تر می شود این موضوع از جهت کد نویسی شاید چندان حائز اهمیت نباشد اما به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت که طراحی شده است ارتباط دارد. (جهت آشنایی بیشتر با سئو سایت می توانید مقاله ی سئو چیست در سایت را مطالعه فرمایید.)

یادگیری html

یادگیری Html به تنهایی کار پیچیده و سختی نیست html دستورات ساده ای دارد و گزینه های زیادی برای تعریف ندارد، در واقع html همانطور که گفتیم یک زبان نشانه گذاری ساده بدون پیچیدگی است که مقدمه ی اصلی تمامیه زبان های برنامه نویسی است که می توان به جرات گفت اگر به مدت 1 هفته به صورت متمرکز بر روی آن وقت گذاشته شودبه راحتی بدون هیچ مسئله ای به آن مسلط می شوید.

طراحی سایت با زبان های مختلف کد نویسی | آشنایی با زبان html

چه کسی زبان html را تعریف می کند؟

کنسرسیون شبکه جهانی وب یا w3c، انجمنی که موسسه و افراد عضو آن بر روز استاندار های کلی تحت وب می پدازند. افرادی که عضو کنسرسیوم شبکه جهانی وب (word wide web consortium) می باشند نظر ها و پیشنهاد های خود را برای این مجموعه ارسال می کنند و طی بررسی ها در صورت تایید تمامی این موارد بر روی نرم افزار های تحت وب اعمال می شود.

زبان نشانه گذاری ابر متن html

این زبان به چه صورتی کار می کند؟

این زبان نشانه گذاری با تعریف بسیاری از تگ ها که به آن برچسب نیز میگویند می تواند المان های مختلفی را در یک سایت تعریف نماید این المان ها مانند عکس ها، فیلم، لینک و… از این قبیل می باشد. در واقع زبان نشانه گذاری html اسکلت و اساس اصلی یک سایت می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت