خانهوبلاگشروع کسب و کارافزودن کسب و کار در گوگل و افزایش درآمد
افزودن کسب و کار در گوگل و افزایش درآمد

افزودن کسب و کار در گوگل و افزایش درآمد

سلام دوستان عزیز پایداری، در این مقاله همراه من باشید تا یکی از چشمه های مهم سئو محلی یا همون سئو لوکال رو با هم پیش ببریم. همیشه برام پیش اومده که از من میپرسن شغلت چیه؟ و من میگم سئوکارم. شاید اسم سئو برای خیلی ها عجیب غریب باشه که سئو یعنی چی؟ منم همینطور که با قیافه عجیب غریب دارن بهم نگاه میکنم گوشی رو توی دستم میگیرم و...

سلام دوستان عزیز پایداری، در این مقاله همراه من باشید تا یکی از چشمه های مهم سئو محلی یا همون سئو لوکال رو با هم پیش ببریم. همیشه برام پیش اومده که از من میپرسن شغلت چیه؟ و من میگم سئوکارم. شاید اسم سئو برای خیلی ها عجیب غریب باشه که سئو یعنی چی؟ منم همینطور که با قیافه عجیب غریب دارن بهم نگاه میکنم گوشی رو توی دستم میگیرم و میگم آدرس محل کارتو بهم دقیق بگو و کسب و کارشونو توی گوگل ثبت میکنم. معمولا بعد از گذشت یک ماه بهم زنگ میزنن یا میگن خانم راد سئو چیه واقعا؟ خیلی عجیبه ولی از دور و بر و محل کارمون زنگ خور پیدا کردیم!

جواب این سوال خیلی راحته و کافیه که در این مقاله همراه من باشید تا به طور دقیق از مزایای ثبت کسب وکار در گوگل و طریقه ثبت لوکیشن کسب و کارتون توی گوگل آشنا بشید و بعد از انجام این کار که در عرض دو دقیقه انجام میشه مشتریان محلی رو از وجود خودتون آگاه کنید.

در قدم اول بیاید با گوگل مپ  و کابردهایی که داره آشنا بشیم تا بدونیم دیگه از کدوم امکانتش برای سئو لوکال میتونیم استفاده کنیم.

گوگل مپ چیست؟

گوگل، در سال 2005 یکی از کاربردی ترین و خفن ترین سرویس های خود را به بازار عرضه کرد. Googel Map همانطور که از نامش پیداست یک نقشه رایگان و آنلاین است تا برای مسیر یابی بهتر و یافتن لوکیشن ها و آدرس های مد نظر بتوان از آن استفاده نمود.

کاربردهای گوگل مپ

گوگل مپ کاربردهای بسیار متفاوتی دارد که به طور مختصر میتوان به کاربرد های زیر اشاره نمود.

یافتن محل و مکان های مورد نظر

یکی از اصلی ترین کاربردهای گوگل مپ این است که شما بتوانید نیازهای روزمره خود را در نزدیک ترین مسیر خود بیابید.

جهت پیدا کردن مکان مد نظر در گوگل:

از بالای صفحه، در کادر سرچ، نوع محل را انتخاب نمایید مثلا اگر روی coffee را بزنید، تمامی کافی شاپ های ثبت شده را به شما نشان میدهد.

.

ذخیره آدرس های مهم و پر رفت آمد

خانه، محل کار، مدرسه کودک و یا خانه یار و ... تمامی آدرس های مهم زندگیتان را میتوانید از طریق گوگل مپ ذخیره کنید.

ذخیره کردن مکان های مورد علاقه

شما حتی میتوانید مکان های مورد علاقه خود را در گوگل ثبت نمایید تا سریعتر آن مکان ها را بیابید و سفر خود را آغاز نمایید.

برای ذخیره نمودن آدرس در گوگل مپ:

از منوی صفحه، Saved را بزنید، در بالای صفحه روی قسمت Labled  و بعد پلاس را بزنید. سپس میتوانید آدرس را در کادر جستجو نمایید و یا از طریق مپ به صورت دستی مکان را بر رئی نقشه پیدا نمایید. سپس نامی را برای مکان انتخاب نمایید. شما میتوانید آیکون دلخواهتان را نیز انتخاب نمایید.

برای حذف آدرس ذخیره شده نیز میتوانید با زدن روی سه نقطه مکان مورد نظر را حذف نمایید.

یافتن بهترین مسیر تا رسیدن به مقصد

+بابا دیرم شده میشه منو امروز برسونی؟

-اره ببینم با گوگل مپ چقد راهه؟ سی مینه آماده شو بریم.

نشان، بلد و حتی مسیر یاب های اسن و تپسی از گوگل مپ الهام گرفته شده اند و ایرانیلیزه شده اند. گوگل مپ به شما کمک میکند تا بهترین مسیر را در کمترین زمان ممکن طی نمایید.

جهت یافتن بهترین مسیر مقصد:

ابتدا از منوی پایینی Directions را پیدا نمایید تا مسیر حرکت به مشا نشان داده شود. برای پیدا کردن مسیر بازگشت نیز میتوانید مسیر برگشت را پیدا کنید.

بعد از انتخاب تب GO و انتخاب مبدا و مقصد، اطلاعات در اختیار شما همانند عکس قرار میگیرد.

تغییر نوع وسیله نقلیه نیز از منو بر روی آیکون های حالت ماشین، اتوبوس و پیاده امکان پذیر است که در حال حاضر خطوط اتوبوس برای ایران نمایش داده نمیشود.

جهت دیدن نقشه های متفاوت در گوگل مپ:

روی تب سمت راست نقشه که در عکس مشخص شده است را کلیک نمایید و از منوی باز شده میتوانید انواع مختلف نوع نقشه را انتخاب نمایید.

این نوع نقشه ها برای رفع نیاز کاربران، انواع مختلفی دارند که با جزییات مختلفی همانند راه های ترافیکی، نقشه های تری دی و وضعیت آب و هوا و غیره...به سه دسته زیر تقسیم میشوند.

  • Default (پیش فرض)
  • Satelite (ماهواره ای)
  • Terrain (زمینی)

استفاده کردن از پیشنهادات و نظرات گوگل مپ

اگر به دنبال خدمات، تفریح و هر نیازی بگردید گوگل مپ به شما کمک خواهد کرد تا نزدیکترین و بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید.

برای استفاده از پیشنهادات گوگل کافی است:

در منوی سمت پایین با زدن گزینه Explore فهرستی از مکان های پیشنهادی در نزدیکی مکان به شما نمایش داده میشود.

امکان دیدن تصاویر 360 درجه از مکان مد نظر

گوگل مپ این امکان را به شما خواهد داد تا تصاویر واقعی و 360 درجه از مکان خود را مشاهده کرده و مانند تور مجازی آن جا را ببینید.

برای استفاده از تصاویر واقعی گوگل مپ میتوانید:

جهت دیدن تور مجازی از مکان مد نظر، در پایین گوشه سمت چپ نقشه میتوان کلیک نمود و اگر آن مکان این قابلیت را داشته باشد قابل نمایش است.

به اشتراک گذاشتن مکان لحظه به لحظه

+دیروقت عزیزم سوار شدی حتما برام لوکیشنو شیرکن

+ باشه الان برات میفرستم مامان...

همه ما حداقل یکبار لوکیشن آنلاین خود را با دوستان، پدر و مادر و یا یار خود از طریق اپ هایی همانند تلگرام یا اینستاگرام به اشتراک گذاشته ایم. این امکان ابتدا در گوگل مپ وجود داشته است که اگر دسترسی به اپلیکشن ها برایتان محدود شد میتوانید از این امکان استفاده نمایید.

برای به اشتراک گذاری لوکیشن خود با دوستانتان میتوانید:

جهت به اشتراک گذاشتن مکان به صورت آنلاین ابتدا بر روی عکس پروفایل بروید و کلیک نمایید و گزینه Location Sharing را انتخاب نمایید و از طریق سوشال های مختلف میتوانید مکان را به اشتراک بگذارید.

ارسال مکان دقیق برای اشخاص

-کجایی دقیق؟ پیدات نمیکنم!

+بغل این مغازه میوه فروشیه که بانک رو به روشه ..

- نمیدونم کجا رو میگی برام لوکیشن بفرست دقیق

فکر میکنم همه ما تقریبا مشابه همچین مکالمه ای را به شخصی داشته ایم. از گوگل مپ میتوانید لوکیشن دقیق خود را برای اشخاص به اشتراک بگذارید.

برای ارسال مکان دقیق برای دوستانتان میتوانید:

لوکیشن گوشی شما اگر روشن باشد در گوگل مپ دقیقا مکان حضور شما مشخص است حال باید با انگشت خود بر روی مکان در نقشه نگه دارید و یک پین قرمز رنگ پدیدار خواهد شد. سپس از منوی پایین صفحه گزینه Share را بزنید و میتوانید از طریق سوشیال های خود مکان دقیق را برای دوستانتان ارسال نمایید.

ذخیره دقیق محل پارک ماشین

+مطمئنی ماشین و اینجا پارک کردی؟

-اره بابا همین کوچه بود،کجا پارکش کردیم یعنی؟ کوچه بالایی نبود؟تو ازش عکس نگرفتی؟

+نه عکس نگرفتم ولی سری بعدی حتما لوکیشن و توی گوگل ذخیره میکنم اینطوری تو خیابون آواره دنبال ماشین نگردیم :(

حداقل یکبار تجربه گم کردن محل پارک ماشین را نیز تجربه کردیم متاسفانه! و ممکن است حتی ساعت ها به دنبال ماشین خود میگشتیم مخصوصا مکان های نا آشنا و یا مکان هایی که برای بار اول در آنجا حضور داشتیم اما خوشبختانه گوگل مپ این امکان را برای ما فراهم آورده تا محل پارک ماشین را ذخیره کرده و از مکانی که باشیم مسیر راهنمایی را به ما نشان میدهد.

برای استفاده از این امکان باید به طریقه زیر عمل کنیم:

از همان مکانی که برای شما بر روی نقشه قابل نمایش است ضریه بزنید و گزینه Save your parking را انتخاب نمایید.

امکان دانلود نقشه ها در مکان های بدون اینترنت

در برخی از نقاطی که به آن سفر میکنیم و یا حتی نقاط شهری دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست و یا بسیاری از افراد مخصوصا با گران شدن روز افزون قیمت اینترنت از نت های همراه استفاده نمکینند. برای همین گوگل مپ این امکان را میدهد تا نقشه نواحی مشخصی را دانلود نمایید تا بدون داشتن اینترنت هم بتوانید از نقشه آفلاین استفاده نمایید.

برای ذخیره نمودن نقشه ها به صورت آفلاین:

ابتدا شهر یا ناحیه مورد نظر را جستجو نمایید و روی منوی پایینی ضربه بزنید و از منوی جدید میتوانید نقشه را دانلود نمایید. برای دسترسی به نقشه آفلاین روی تصویر پروفایل کلیک نمایید و از قسمت Offline Maps میتوانید، نقشه های دانلود شده را مشاهده نمایید.

امکان سوال پرسیدن در مورد مکان‌ها

+به نظرت بریم توی این کافه میشه سیگار کشید؟

-نمدونم زنگ بزن بپرس الکی این همه راه نریم

+عه ببین توی گوگلش یکی همین سوال و پرسیده...

میشه میشه. نوشته فضای باز دارن میشه سیگار کشید.

در مورد مکان سوال بپرسید! این امکان مخصوص کاربران گوشی بجز آیفون بازهاست! گوگل مپ این امکان را به کاربران گوشی اندرویدی میدهد تا درباره مکان مدنظر خود از سایر کاربران سوال بپرسد.

جهت پرسیدن سوال درباره مکان مد نظر:

مکان را انتخاب نموده و بر روی منو پایین ضربه بزنید، در قسمت Questions & answers سوالات خود را بپرسید و یا میتوانید به سوالات سایر مخاطبان پاسخ دهید.

مشخص کردن توقف های کوتاه بین مسیر

+عزیزم، سر راهمون به خونه مامانت اینا باید بریم بنزینم بزنیم، این لباسا رو بدیم خشکشویی و بعدش بریم ی شیرینی چیزی بگیریم، ببین اگه خواهرتم میخواد بیاد بریم دنبالش.

گاهی برای رسیدن به مسیر اصلی باید در چند محل توقف کوتاه داشته باشیم، دوستی را برسانیم، خرید کنیم.

برای ثبت توقف های کوتاه میتوانید به روش های زیر عمل نمایید:

برای مشخص نمودن توقف کوتاه بین مسیر، طبق عکس به تپ Go بروید و از سه نقطه بالا راست، روی Add Stop مکان مورد نظرتان را برای اضافه نمودن توقفی کوتاه انتخاب کنید و آن را اضافه نمایید.

برنامه ریزی قبل از حرکت

عزیزم امروز بعد کار میتونی بیای دنبالم؟

_اره، بزار ببینم ساعت 5 وضعیت ترافیک چجوری میشه امروز از توی گوگل مپ

زندگی امروزی پر از مشغله است که بدون برنامه ریزی قبلی نمیتوان به آن رسید. اگر قصد برنامه ریزی دارید و قبل از حرکت در زمان مشخصی از روز میخواهید بدانید با توجه به شرایط ترافیک چقدر طول میکشد تا به مقصد برسید، گوگل مپ به راهنمایی شما خواهد آمد تا بر طبق داده های قبلی و الگورینم های ترافیک قبلی و سایر ویژگی ها ساعت تقریبا دقیقی به شما اعلام نمایید.

جهت برنامه ریزی قبل از حرکت:

بعد از این ک مقصد را جستجو کردید از منوی پایین صفحه و مسیریابی سه نقطه بالا سمت راست را بزنید و زمان حرکت خود را ست نمایید.

اشتراک گذاری نظرات، تصاویر، سایت

+خیلی گشنمه بریم این بغل ی رستوران تازه باز شده

- بزار ببینم چقد پیاده راهه، عکس و نظراتشونو ملت نوشتن خوب به نظر میرسه بریم...

به تکمیل نقشه کمک کنید.

به اشتراک گذاشتن نظرات، برای سایر کاربران برای استفاده از خدمات و یا خرید محصولات نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. شما میتوانید نظرات خود را درباره مکان ارائه دهنده خدمات و محصولات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای اشتراک گذاری نظرات و عکس ها به شیوه زیر عمل نمایید:

برای به اشتراک گذاری تصاویر، از منوی پایینی جهت اضافه نمودن عکس Add Photo و جهت نوشتن نظرات Write Review را بزنید. شما نیز میتوانید در قسمت Contribute علاوه بر امکانات بالاف مکان جدیدی را اضافه نمایید و یا نقشه را اصلاح نمایید.

ثبت کسب و کار در گوگل مپ و تاثیر آن بر سئو محلی

باتوجه به امکانات ذکر شده مخاطبان به راحتی میتوانند شما را پیدا کنند.گوگل مپ سرویس های متفاوتی دارد که یکی از بهترین های آن سرویس کسب و کار من (Google My Business) است. استفاده و بهره وری از سرویس های متفاوت گوگل به فروش و استراتژی فروش چه از طریق سایت و چه گذاشتن شماره تلفن ساده و کسب خدمات به شما کمک خواهد کرد. متاسفانه نمیتوان از تمامی صفر و صد این امکانات به دلیل تحریم استفاده نمود.

گام اول

برای ثبت مکان و کسب و کار خود ابتدا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. اگر جیمیل ندارید باید ابتدا یک حساب گوگل بسازید.

گام دوم

گوگل مپ را در مرورگر خود باز کرده و در باکس جستجو سمت چپ حوالی مکان مد نظر خود را سرچ کنید. میتوانید نام یکی از فروشگاه ها و کافه های معروف و یا میدان های نزدیک را سرچ نمایید.

گام سوم

بعد از باز شدن منو بر روی نقشه روی مکان اصلی کسب و کار زوم کرده و یک نقطه خالی پیدا نمایید و گزینه اضافه کردن مکان از دست رفته (Add a missing place) را بزنید.

گام چهارم

در مرحله بعدی باید اطلاعات مربوط به کسب وکار خود را وارد کنید. مانند نام کسب و کار، دسته بندی نوع کسب و کار و نقشه دقیق را نیز اضافه کنید.

شما همچنین میتوانید اطلاعات مختلفی همانند آدرس وب سایت، ساعت کاری، تصاویر مربوطه و ... را اضافه نمایید و بعد از کامل کردن اطلاعات کلمه send را بزنید.

سعی کنید با چند آی پی اینترنت و گوشی های مختلف این کار را تکرار نمایید و پس از چند ساعت مکان شما در گوگل ثبت خواهد شد.

بررسی وضعیت ثبت کسب و کار در گوگل مپ

ممکن است بخواهید بدانید که آیا کسب و کار من با موفقیت در گوگل ثبت شده است یا خیر؟ برای بررسی از وضعیت ثبت کسب و کار خود باید ابتدا وارد گوگل مپ شوید و از نوار سمت چپ آن روی منو کلیک نمایید.

قسمت Your Contributions که به معنی مشارکت های شماست برای مشاهده تغییرات اعمال شده شما در گوگل مپ است.

در اینجا تغییرات و ویرایشات در سه حالت زیر قرار میگیرند:

  • منتظر تایید (Pending)
  • تایید شده (Approved)
  • اعمال نشده (Not applied)

ویرایش مکان  کسب وکار در گوگل مپ

برای تغییر آدرس در گوگل مپ ابتدا گوگل مپ را باز نمایید و سپس آدرس محل مورد نظر را بنویسید و آن را روی نقشه انتخاب کنید. سپس از روی منو جدید Suggest an edit را بزنید.

سپس از طریق change name or other details  میتوانید برای تغییر نام ساعت کاری و آدرس و ... و یا حذف کلی یک مکان از روی نقشه اقدام کنید.

سوالات متدوال درباره ثبت کسب و کار در گوگل مپ

آیا ثبت کسب و کار در گوگل رایگان است؟

بله ثبت کسب و کار شما در گوگل کاملا رایگان است. اما اگر انجام این کار برای شما سخت است میتوانید این کار را به کارشناسان پایدار سامانه بسپارید.

افزودن کسب و کار در گوگل به چه صورت انجام میشود؟

همانطور که توضیح داده شد کافی است در گوگل مپ در قسمت افزودن کسب و کار در دسته بندی نوع صنفی خود، آدرس را ثبت نمایید.

آیا ویرایش کسب و کار در گوگل مپ امکان پذیر است؟

بله میتوانید جهت ثبت، ویرایش کسب و کار از Suggest an edit کسب و کار خود را تغییر دهید.

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟

ثبت مکان در گوگل مپ اگر با آی پی های مختلف و تعداد کابرهای متفاوتی انجام شود زودتر انجام میشود، اما به طور کلی از دو ساعت تا بیست و چهار ساعت به طول می انجامد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
باران راد

خانه حسی است که به مأمن امن اطلاق میشود. پایدار سامانه برای من همان خانه قدیمی با درخت های کهن، و من برای پایدار باغبانی کوچک هستم. سالها رشد و آموزش در پایدار به من این امکان را داد تا خود نیز بتوانم به رشد و پویایی پایدار همیاری ورزم و بسیاری از کسب و کارها را در حوزه دیجیتال مارکتینگ به موفقیت برسانم. درخت زیبا و کهن پایدار سالهاست سایه گسار مهندسان و برنامه نویسان باهوش بوده است تا با افتخارِهمکاری در کنار هم به معجره بپردازیم. در عبور از روزهای سخت در مسیر برندینگ و فروش، با ایجاد پلی از موفقیت و شگفتی، من باران راد مدیر داخلی و سئو مستر پایدار سامانه همراه شما خواهم بود.

نظرات کاربران

امین هزارجریبی

سلام تو قسمت امتیاز گیری گوگل مپ (Badges) یه قسمت هست که نوشته Fact Checked verifi 3 edit 1/3 نمیدونم این چیه و چطور میشه امتیازاتش رو گرفت من همه امتیازات رو گرفتم و لول 8 هستم ولی اینو هرکار کردم نتونستم بفهمم چیه که بتونم کاری که میگه رو انجام بدم کسی میدونه دقیقا باید چیکار کرد ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

۱۴۰۲/۵/۲۲

امین

من با همین آموزش تونستم توی نقشه اضافه کنم شرکت رو خیلی ممنون بابت آموزش خوب شما، توی نقشه های دیگه بجز گوگل هم میتونم به همین صورت اضافه منم؟ مثل نفشه اسنپ و تپسی و یا سایت های ایرانی مثل بلد و نشان؟ لطفا راهنمایی کنید

۱۴۰۲/۳/۳۱

دیدگاه شما

ثبت