خانهوبلاگشروع کسب و کاردیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبان ساده تر می توان گفت دیجیتال مارکتینک به نوعی بازاریابی اینترنتی محسوب می سود که بستری برای ایجاد مشتریان به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ها و شبکه های اجتماعی است می توان بازاریابی اینترنتی را به چند بخش اساسی تقسیم نمود که اختصار مانند:

دیجیتال مارکنیگ و یا digital marketing چیست؟

بازاریابی دیجیتال، همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین شناخته می‌شود، به تبلیغاتی اشاره دارد که از طریق کانال‌های دیجیتال و یا اینترنت ها برای ارتقای برندسازی و ارتباط مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتالی مانند:

  • موتورهای جستجو
  • وب سایت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • برنامه های موبایل
  • پیامک زدن
  • تبلیغات مبتنی بر وب
  • و هر گزینه ی دیگری که ارتباط با مشتریان را براورده می کند شکل می گیرد.

به زبان ساده تر می توان گفت دیجیتال مارکتینک به نوعی بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که بستری برای ایجاد مشتریان به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ها و شبکه های اجتماعی است می توان بازاریابی اینترنتی را به چند بخش اساسی تقسیم نمود که اختصار مانند:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • پرداخت به ازای کلیک
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی موبایلی
  • ارسال پیامک های تبلیغاتی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینک گویا چیز جدیدی است اما در اصل اینطور نیست این موضوع همان به زبان عامیانه کاسبی به سبک قدیم استوار شده و با مرور زمان تکمیل و تکمیل تر شده است این بازاریابی اینترنتی حدودا 100 سال قبل توسط یک اپرایی که قصد فروش بلیط های خود را داشته استارت خورده است و تا به این مرحله بسیار بال و پر به خود گرفته است در قدیم به دلیل نبودن تکنولوژی های امروزی مردم از طریق مغازه ها و یا شرکت ها خرید و فروش خود را انجام می دادند اما با مرور زمان و تحولات، بازاریابی ها تکمیل تر شده و با گوشی ها اینترنت ها این موضوع کامل تر شده است، شاید تا همین چند سال پیش مردم برای پیدا کردن مشتریان خود با نیروهای بازاریابی به درب مفازه ها و یا کارخانه می رفتند اما امروز با انجام سئو وب سایت این اتفاق بسیار آسان تر شده است چرا که از طریق اینترنت افراد به راحتی شما را پیدا می کنند.

در ادامه می توانیم به هر کدام از مباحث مختلف بازاریابی بیشتر آشنا شویم

بهینه سازی موتور های جستجو یا همان سئو وب سایت

باید با سئو وب سایت آشنایی داشته باشید، یک راه مفید برای برند سازی و همچنین برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان به الفعل با سرچ در گوگل و موتور های جستجو شما با نتایج بسیار زیادی روبرو می شوید به عنوان مثال با سرچ کلمه طراحی سایت بازرگانی و یا طراحی سایت دکوراسیون شما تعداد زیادی وب سایت مشاهده می کنید که هر یک از آن ها برای دیده شدن از این روش " بهینه سازی وب سایت یا سئو سایت " استفاده نموده اند، سئو وب سایت برخی استاندارد هایی است که گوگل از پیش تعیین نموده است و افراد با رعایت تمامی این موارد می تواند در نتایج گوگل بهتر دیده شود.

وب سایت های و یا طراحی سایت

سایت ها یک راه بسیار آسان برای اعتماد سازی افراد می باشد، جدا از مبحث سئو وب سایت که یک امر بسیار مهم می باشد طراحی وب سایت نیز برای بیزینس شما بسیار مهم است اگر شما یک فروشگاه لباس داشته باشید از طریق طراحی وب سایت لباس می توانید بسیاری از خرید و فروش های خود را از طریق وب سایت خود شکل دهید و یا اگر شما یک وکیل می باشید می توانید با اشتراک گذاری آدرس وب سایت خود حقوقی بین مراجعه کنندگان و یا حتی به برند شدن اسم خود در وکلای دیگر کمک بسیاری نمایید.

رسانه های اجتماعی یا همان سوشیال ها

این روزها بسیاری از افراد برای پیدا کردن هر چیزی بعد از گوگل و مشاهده نتایج به سوشیال ها مراجعه می کنند در اینستاگرام می توانید با ساخت اکانت و فعالیت به دیده شدن بیشتر خود کمک بسیاری نمایید سوشیال ها منبع اشتراک گذاری اطلاعات مفید شما می تواند باشد. اگر تمام سه مورد بالا در کنار هم دیگر شکل بگیرد به طور قطع شما یکی از موفق ترین ها در حوزه ی کاری خود یا حتی برند سازی خواهید بود.

پست الکترونیک و یا ارسال ایمیل

این مورد در ایران بسیار ساپورت نمی شود اما می تواند گزینه ی مناسبی محسوب شود، پکیج های متنوعی وجود دارد که شما میتوانید با خرید آن ها به تعداد مشخصی ایمیل برای تمام افراد ارسال نمایید و یا برای ارتباط بهتر می توانید با دریافت ایمیل مشتریان خود که این عموما از طریق وب سایت ها شکل می گیرد مشتریان خود را با تخفیف های ویژه و یا اخبار فروشگاه اینترنتی خود با خبر نمایید.

بازاریابی از طریق موبایل

این نوع بازاریابی دیجیتال بر روی دستیابی به مخاطبان هدف شما در تلفن هوشمند یا تبلت آنها متمرکز است. بازاریابی موبایلی از طریق پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایلی به افراد دسترسی پیدا می‌کند و یا در برنامه های کاربردی دیگر مانند پادکست و یا از طریق وب سایت های مختلف. بازاریابان می توانند پیشنهادات یا محتوای ویژه را متناسب با یک مکان یا زمان جغرافیایی تنظیم کنند، مانند زمانی که مشتری وارد فروشگاه اینترنتی می شود در آن زمان تبلیغات شما برای مخاطبان به نمایش در می آید.

ارسال پیامک

پیامک های تبلیغاتی یکی دیگر از موثر ترین روش های تبلیغاتی می باشد با خرید یک پکیج مشخص با تغداد پیامک ارسال مشخص به نقطه ی جغرافیایی که خودتان مشخص می کنید می تواند یکی از گزینه های بسیار مفید برای تبدیل مشتریان بالقوه ی شما باشد.

چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد

با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال همه‌کاناله، بازاریابان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب هدف جمع‌آوری کنند و در عین حال راه را به روی روش‌های جدید تعامل با مشتری باز کنند.

امروزه از طریق بازاریابی دیجیتالی خیلی راحتتر می توان به منبع درآمد مناسب رسید و تمام کانال هایی که یک مشتری می تواند به شما و بیزینس شما تبدیل شود را از طریق راه های مختلف تبلیغاتی اینترنتی فراهم باید کرد تا کمتر مشتری به قسمت های مختلف بار خرید کالا و یا ... برود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • شما مشتریان را به خوبی می شناسید
  • بازاریابی آن ارزان تر است
  • انعطاف پذیر است
  • راحت و ساده شکل خواهد گرفت
  • قابل درک است
  • قابل سنجش می باشد
  • درآمد شمارا افزایش می دهد.

سخن آخر

با سرعت زیادی دنیا در حال پیشرفت می باشد ممکن است چیزی که تا دیروز بسیار اهمیت داشته امروز دیگر مطرح نباشد، در آینده مطئنا راه های بهتری برای بازاریابی مطرح خواهد شد اما بهترین گزینه همیشه این بوده است که با دنیا در حرکت باشیم و تا به پیشرفت ما بسیار کمک کند. شاید تغییر ذهنیت شما سخت باشد اما با شروع وارد شدن به دنیای روز با مرور زمان متوجه خواهید شد که زندگی بسیار راحتتر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

نظرات کاربران

علی جَزندری

سلام ببخشید من میخواستم تو شرکتتون کارکنم و تجربه ندارم ولی خیلی علاقه دارم بهم کمک کنید تا بتونم چطوری میشه کار کنم ممنون میشم بی‌زحمت کمکم کنید

۱۴۰۲/۵/۱

دیدگاه شما

ثبت