شرکت طراحی سایتوبلاگراه اندازی سایتتوسعه نرم‌افزار چابک یا Agile Software Development
توسعه نرم‌افزار چابک یا Agile Software Development

توسعه نرم‌افزار چابک یا Agile Software Development

در دنیای مهندسی نرم افزار و توسعه برنامه های کاربردی، سر و صدای زیادی در مورد Agile وجود داشته است. چابک یک مفهوم نیست، بلکه یک طرز فکر است

در دنیای مهندسی نرم افزار و توسعه برنامه های کاربردی، سر و صدای زیادی در مورد Agile وجود داشته است. چابک یک مفهوم نیست، بلکه یک طرز فکر است. همانطور که از نامش پیداست، تمرکز اجایل بر انعطاف پذیری و پویایی است. این روش همچنین انزوای بین مراحل توسعه نرم افزار را حذف می کند و تیم توسعه را به همکاری با تحلیلگران با کیفیت ترغیب می کند. همچنین بر مشارکت مشتریان در توسعه، ساخت و ارائه محصول با کیفیت بالا تأکید می کند. در اینجا نگاهی به Agile، نحوه عملکرد و برخی از بهترین روش ها برای این روش محبوب توسعه نرم افزار می اندازیم.

درباره چرخه عمر توسعه نرم افزار

چرخه حیات توسعه نرم افزار (System Development Lifecycle)

چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) فرایند ایجاد راه حل های نرم افزاری یا اصلاح ساختارهای موجود است که برای حل یک مشکل خاص طراحی شده است. چرخه عمر توسعه نرم افزار (Software Development Life Cycle) شامل مراحل مختلف است که به ترتیب منطقی دنبال می شود. در مدلهای سنتی SDLC، این مراحل است که یکی یکی دنبال می شود و معمولاً به صورت جداگانه انجام می شود:

جمع آوری نیازمندی های مشتریان

تجزیه و تحلیل و امکان سنجی سیستم

طراحی و مدل سازی

برنامه نویسی یا پیاده سازی

تست و آزمایشات

انتشار و تحویل

درخواست تعمیر و نگهداری و تغییر

در یک چرخه توسعه نرم افزاری معمولی، کاربران یا مشتریان واقعی در فرایند مونتاژ الزامات و سپس در طول آزمایش بتا شرکت می کنند. با این حال، مشکل این مدل سنتی این است که قسمت تعمیر و نگهداری چرخه نسبتاً دشوار و گران است. اغلب، جایی برای بهبود یا تغییرات در سیستم وجود ندارد. در بدترین حالت، نرم افزاری که طراحی یا توسعه داده می شود با مشخصات و انتظارات واقعی مشتری مطابقت ندارد، این بدان معناست که تیم توسعه ممکن است نیاز به شروع مجدد کل فرآیند طراحی و یا توسعه نرم افزار را داشته باشد.

نقش ها در تیم توسعه چابک

توسعه نرم‌افزار چابک چیست؟

توسعه نرم افزار چابک به یک نیروی اصلی در نحوه ایجاد و عرضه نرم افزار به بازار تبدیل شده است. این دوره علوم کامپیوتر به مانیفست اجایل و روش های اصلی و همچنین نقش سنتی متخصصان نرم افزار می پردازد. این ابزار کاربردی برای توسعه چابک ارائه می دهد و در مورد مزایا و معایب روشهای مختلف چابک صحبت می کند. این انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند با چرخه عمر کامل توسعه نرم افزار آشنا شوند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

ناشناس

توسعه چابک با اجایل مانیفست یکی هست همونو میگن چابک؟؟؟ مطالب تو اینترنت خیلی پراکنده هست

۱۴۰۰/۸/۱۴

دیدگاه شما

ثبت