خانهوبلاگراه اندازی سایتنصب ورد پرس روی هاست سی پنل
نصب ورد پرس روی هاست سی پنل

نصب ورد پرس روی هاست سی پنل

یکی از بهترین وگزینه ها برای طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

وردپرس چیست؟

یک سیستم مدریت محتوا است که به ما کمک میکند بدون داشتن دانش برنامه نویسی بتوانیم یک سایت بسازیم اما دقت کنید که فقط وردپرس سیستم مدریت محتوا(CMS) نیست بلکه وردپرس یکی از محبوب ترین آنهاست.

سی پنل چیست؟

یکی از کنترل پنل های میزبانی وب است که جزو محبوب ترین ها است که میتوان دلیل این محبوبیت را به خاطر ساده بودن و امکانات فوق العاده آن دانست , سی پنل بر پایه سیستم عامل لینوکس می باشد.

از دو طریق میتوان وارد سی پنل خود شد:

https://yoursitename.com/cpanel

https://yoursitename.com:2083

پس از ورود به سی پنل گزینه های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد:

در سمت راست اطلاعات مهمی مثل پهنای باند استفاده شده , آی پی کاربر, میزان فضای استفاده شده از هاست، دامین استفاده شده و... قرار میگیرد.

نصب ورد پرس بر روی سی پنل

مرحله اول: وردپرس را دانلود کنید بسته به نیاز خود میتوانید از وردپرس فارسی و یا زبان های دیگر استفاده کنید. برای دربافت وردپرس فارسی میتوانید از سایت

http://wp-persian.com/download/ استفاده کنید. پس از رفتن به سایت گفته شده شما به صفحه زیر مواجه میشوید.

مرحله دوم: قطعا شما از قبل یک هاست و دامین تهیه کرده اید وارد سی پنل خود شوید به file manager بروید روی public_html کلیک کنید و وارد شوید در اونجا نصبش کنین تا وردپرس روی دامنه سایتتون فعال بشه.

مرحله سوم: پس از ورود به Public_html باید وردپرس دانلود شده رو آپلود کنیم، برای این کار بر روی دکمه Upload کلیک کنید.

مرحله چهارم: داخل صفحه آپلود فایل بر روی Select File کلیک کنید و سپس فایل وردپرس دانلود شده رو تو این قسمت انتخاب کنید.

مرحله پنج: درحال حاضر باید فایل وردپرس در public_html قرار گرفته باشه کافیه که یک بار صفحه رو رفرش کنید.

مرحله شیش: در حال حاضر باید فایل رو از حالت فشرده خارج کنید برای این کار کافیه که روی فایل کلیک راست کنید و روی Extract کلیک کنید.

نکته: تمام محتویات وردپرس باید در مسیر Public_html قرار بگیرن، اما الان محتویات فولدر WordPress قرار دارند، برای همین باید تموم فایل ها و محتویات داخل فولدر WordPress رو به فولدر public_html منتقلشون کنیم.

مرحله هفت: برای انتقال تمام محتویات فولدر WordPress باید وارد فولدر بشیم و تمام فایل هایی که در فولدر وجود دارد رو به مسیر اصلی هاست منتقل کنیم میتونیم رویselect all کلیک کنیم تا تمام فایل ها انتخاب بشن، سپس بر روی دکمه Move کلیک میکنیم و از قسمت Enter the file path that you want to move this file to مسیری رو که میخواهیم فایل ها رو به اون انتقال بدیم رو تعیین میکنیم و این مسیر باید /public _ html باشه .

مرحله هشت: برای اطمینان از نصب وردپرس بایدآدرس دامنه اصلی هاستتون رو داخل مرورگر وارد کنید و دکمه Enter رو بزنید, شما در صورت نصب درست وردپرس با صفحه ای همانند عکس بالا رو به رو میشوید.

مرحله نه: در این مرحله ما باید یک دیتابی بسازیم دلیل ساخت دیتابیس این است که وردپرس که اطلاعات خودش رو داخل جدول هایبانک اطلاعاتی ذخیره میکنه در مرحله اول نصب، سیستم از ما نام دیتابیس وردپرس میخواهد، پس ما داخل هاست لازم هست که یک دیتابیس ایجاد کنیم.

در صفحه mysql databases از قسمت Create New Databaseباید یکدیتا بیس جدید ایجاد کنیم. برای ساخت دیتابیس جدید درقسمت New Database یک فیلد خالی وجود دارد که داخل آن باید یک نام برای دیتابیسمون انتخاب کنیم و این نام به انتخاب خود ما هست و هیچ چیز از پیش تعیین شده ای وجود ندارد.

در صورت مشاهده یک پیغام سبز رنگ یعنی دیتابیس به درستی ایجاد شده است.

پس از ساخت دیتابیس باید یک یوزر براش تعریف کنیم پس کمی اسکرول میکنیمتا MySQL Users ببنیم، سپس در قسمت Username نام یوز رو طبق سلیقه خود وارد کنید.

در Password  همینطور که از اسمش مشخص است باید یک رمز عبور ایجاد کنید و چیزی که مهم است این است که رمز عبور شما باید به شدت قوی باشد برای اینکار میتونید روی دکمه passwoed generator کلیک کنید تا سیستم براتون یه رمزعبور مطمئن بسازه، حتما دقت کنید که بعدا به این رمز احتایج است پس در یک جای مطمعن نگهش دارید و بعد تیک قسمت I have copied this password in a safe place رو بزنید.

مرحله ده:ما باید دیتابیسی که ساختیم رو به نام کاربری دیتابیسی که ایجاد کردیم متصلش کنیم و بهشون دسترسی های مهم رو بدیم تا بهم کاملا متصل بشن و ارتباط دیتابیس با نام کاربری دیتابیس برقرار بشه، در همان صفحه MySQL Databases اگر یکم پایین بیایم به قسمت Add User To Database میرسیم، نام ها رو وارد میکنیم و بعد روی گزینه add کلیک میکنیم. سپس به صفحه Manage User Privileges منتقل میشیم باید ALL PRIVILEGES رو تیک دار کنیم و بر روی دکمه Make Changes کلیک.

مرحله یازده: برای نصب وردپرس باید وارد دامنه اصلی سایت بشیم بعد از مشاهده این صفحه ای که داخل عکس مشاهده روی دکمه بزن بریم کلیک کنید تا کار ها انجام شود.

مرحله دوازده: در این قسمت باید دیتابیسی که داخل هاست ایجاد کردین رو معرفی کنین، در فیلد نام پایگاه داده، نام دیتابیسی که در مرحله اول ساخت دیتابیس ایجاد کردین رو به صورت کامل وارد کنید، و داخل فیلد نام کاربری هم نام کاربری دیتابیسی که تو مرحله دوم ایجاد دیتابیس ایجادش کردین رو به صورت کامل وارد کنید و تو فیلد رمز هم، رمزعبوری که در هنگام ایجاد نام کاربری دیتابیس در مرحله دوم ایجاد دیتابیس تنظیم کردین در قسمت میزبان پایگاه داده هم عبارت localhost باید وارد شده باشد، در قسمت پیشوند جداول هم عبارت wp_ وارد شده.

مرحله سیزده: اطلاعات تکمیلی سایتتون رو وارد کنید.

سپس وارد مدیریت وردپرس سایتتون بشین با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که تعریف کردید.

در آخر:

به همین راحتی شما میتوانید که یک سایت با استفاده از وردپرس ایجاد کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نازنین محمدی

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی نوکیا

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

دیدگاه شما

ثبت