خانهوبلاگبرنامه نویسیومپ سرور (WAMP) چیست؟
ومپ سرور (WAMP) چیست؟

ومپ سرور (WAMP) چیست؟

این یک پشته نرم افزار است که به این معنی است که با نصب WAMP شما Apache ، MySQL و PHP را روی سیستم عامل نصب می کنید (برای ویندوز).

WAMP چیست؟

WAMP مخفف Windows، Apache، MySQL و PHP است. این یک پشته نرم افزار است که به این معنی است که با نصب WAMP شما Apache ، MySQL و PHP را روی سیستم عامل نصب می کنید (برای ویندوز). در واقع با نصب نرم افزارهای نام برده شده می توانید یک لوکال هاست (Local Host) در جهت طراحی سایت و توسعه برنامه های تحت وب خود داشته باشید.

جالب است بدانید که WAMP از LAMP مشتق شده است (L مخفف Linux). تنها تفاوت بین این دو این است که WAMP برای ویندوز استفاده می شود، در حالی که LAMP برای سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس استفاده می شود.

مفهوم لغوی WAMP

بیایید به طور خلاصه به توضیح هر حرف بپردازیم:

• ” W ” مخفف Windows است، همچنین LAMP (برای لینوکس) و MAMP (برای مک) وجود دارد.

• ” A ” مخفف آپاچی است. آپاچی نرم افزار سروری است که وظیفه سرویس دهی صفحات وب را بر عهده دارد. هنگامی که شما درخواست می کنید صفحه ای توسط شما دیده شود، آپاچی درخواست شما را از طریق HTTP می دهد و سایت را به شما نشان می دهد.

• ” M ” مخفف MySQL است. وظیفه MySQL این است که سیستم مدیریت پایگاه داده سرور شما باشد. تمام اطلاعات مرتبط مانند محتوای سایت شما، نمایه های کاربر و غیره را ذخیره می کند.

• ” P ” مخفف PHP. این زبان برنامه نویسی است که برای نوشتن سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می شود. PHP به همراه Apache اجرا می شود و با MySQL ارتباط برقرار می کند.

کاربرد WAMP

WAMP مانند یک سرور مجازی در رایانه شما عمل می کند. این به شما امکان می دهد تمام ویژگی های وردپرس را بدون هیچ عواقبی آزمایش کنید زیرا روی دستگاه شما بومی سازی شده است و به وب متصل نیست. اول از همه، این بدان معناست که نیازی نیست منتظر بمانید تا فایل‌ها در سایت شما آپلود شوند و ثانیا این امر ایجاد پشتیبان‌گیری را بسیار آسان‌تر می‌کند.

WAMP روند کار را برای توسعه دهندگان و طراحان گرافیک به طور یکسان سرعت می بخشد. علاوه بر این، شما همچنین از مزیت ویرایش سایت خود به میزان دلخواه خود بهره مند می شوید. با این حال، برای راه اندازی وب سایت، باید نوعی از خدمات میزبانی و یک دامنه دریافت کنید. در اصل، WAMP به عنوان یک فضای امن برای کار در وب سایت شما، بدون نیاز به میزبانی واقعی آن به صورت آنلاین استفاده می شود.

WAMP یک کنترل پنل نیز دارد. پس از نصب بسته نرم افزاری، تمامی سرویس های ذکر شده در بالا (به استثنای سیستم عاملی که هست) بر روی دستگاه محلی شما نصب خواهند شد.

مزایای WAMP سرور

استفاده از WAMP مزایای متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد که همین موضوع باعث شده تعداد نصب این نرم افزار در سالهای اخیر بسیار بالا باشد؛ در ادامه به چند مزیت مهم آن خوهیم پرداخت.

ومپ رایگان است

اولین و البته بزرگترین مزیت ومپ سرور رایگان بودن آن است که خیلی راحت فایل نصب آن در اینترنت قابل دسترسی همگان است و البته نکته مثبتی نیز که وجود دارد این است که طریقه نصب آن نیز اصلا سخت نیست و بدون داشتن پیش نیاز دانش برنامه نویسی قابل انجام است.

سرعت عمل بالا

همانطور که در بالا گفتیم، نصب و راه اندازی ومپ سرور کار سختی نیست و زمان زیادی از نمی گیرد. از این رو برنامه نویسی که قصد دارد سایت خود را در لوکال هاست بالا بیاورد اصلا درگیر پیچیدگی های اضافه نمی شود و می تواند تمرکز خود را بر روی توانایی خود بگذارد.

امنیت

با مراقبت از سیستم خود و رمزگذاری مناسب بر روی آن، هم‌چنین به کمک فایروال و دیگر سیستم‌های امنیتی، خاطری آسوده در زمینه برنامه‌های خود خواهید داشت.

صرفه جویی در هزینه و زمان با WAMP

چه از WAMP یا بسته های نرم افزاری برای سایر سیستم عامل ها استفاده کنید، این یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان است. شما نیازی به آپلود فایل ها در یک سایت ندارید و می توانید یاد بگیرید که چگونه در یک محیط امن و بدون مراقبت توسعه دهید.

نکته‌ای که در مورد WAMP حائز اهمیت است، ایجاد لوکال هاست است و در واقع شما نمیتوانید سایت خودتان را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار بدهید و فقط بر روی IP خودتان در دسترس است. دقت داشته باشید تنها زمانی می توانید به صورت تجاری از سایت خود استفاده کنید و با تکنیک هایی مانند سئو حرفه ای و ارائه خدمات به درآمد برسید که سایت شما بر روی سرور آنلاین پیاده سازی شده باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نازنین محمدی

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

مبینا

خیلی عالی بود ممنون از شما فقط اگر آموزش نصب wamp و کار کردن باهاش رو هم اضافه کنید ممنون میشم، که بتونیم به سایت رو روی وب سرور ومپ بیاریم بالا و خروجی بگیریم

۱۴۰۱/۴/۱۳

دیدگاه شما

ثبت