خانهوبلاگراه اندازی سایتnavigation (نوار ناوبری) چیست؟
navigation (نوار ناوبری) چیست؟

navigation (نوار ناوبری) چیست؟

ناوبری وب سایت زمانی که به درستی انجام شود، برای کاربران و عملکرد سئوی شما عالی است.

ناوبری وب سایت زمانی که به درستی انجام شود، برای کاربران و عملکرد سئوی شما عالی است.

ناوبری خوب وب سایت باعث می شود بازدیدکنندگان شما به راحتی آنچه را که می خواهند پیدا کنند که باعث تبدیل بیشتر و مشاهده بیشتر بیشتر میشود.

رضایت کاربران باعث رضایت گوگل و در نتیجه باعث نشان دادن بیشتر در جستجو ها میشود.

ناوبری وب سایت یا navigation چیست؟

ناوبری وب سایت (معروف به معماری لینک داخلی) پیوندهایی در وب سایت شما هستند که صفحات شما را به هم متصل می کنند. هدف اصلی ناوبری وب سایت کمک به کاربران برای یافتن آسان مطالب در سایت شما است.

پیوندها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوا و زمینه صفحه مقصد و همچنین روابط بین صفحات را درک کنند.

اهمیت ناوبری برای کاربران

کاربران در الویت هستند این هدف اساسی ناوبری وب سایت یا navigation است که همیشه باید به خاطر داشته باشید برای این امر نیاز است که به ناوبری خود سهولت ببخشید تا دسترسی به صفحات برای کاربران راحت باشد سپس برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید.

این موضوع به ویژه برای هر کسی که در وب سایت های بزرگ کار میکنند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پیمایش وب سایت و سلسله مراتب محتوا

سلسله مراتب محتوا برای ساده کردن فرآیند مکان یابی محتوا وجود دارد. وقتی حجم وسیعی از محتوا وجود داشته باشد، می توان آن را به چند دسته کلی تقسیم کرد.

در این دسته بندی های گسترده، می توانید طبقه بندی های محدودتری ایجاد کنید. این سطوح سلسله مراتبی متفاوتی را ایجاد می کند که کاربران می توانند به راحتی در آنها حرکت کنند.

استفاده از سلسله مراتب محتوا، صفحات یک وب سایت را به گونه ای سازماندهی می کند که برای کاربر و موتور جستجو منطقی باشد

اهمیت سلسله مراتب محتوا و ناوبری وب سایت

دسته‌بندی و طبقه‌بندی فرعی محتوا به صفحات کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی برای عبارات اصلی و برای عبارات طولانی خاص رتبه‌بندی شوند

ناوبری وب سایت

ناوبری وب سایت

مشکلات ناشی از سلسله مراتب محتوا

طبقه بندی محتوا و ساخت سلسله مراتب، سیلوهای محتوا را ایجاد می کند، مانند دسته هایی از موضوعات نزدیک. گوگل صفحات مختلف را با سرعت های مختلف و با دنبال کردن لینک های سایت های مختلف می خزند.

برخی از سیلوهای محتوا از سایرین محبوبیت بیشتری دارند. این صفحات ممکن است پیوندهای خارجی و ترافیک بیشتری نسبت به سایرین دریافت کنند و در نتیجه موقعیت های برجسته تری در جستجوی ارگانیک کسب کنند.

زمانی که محتوا بیش از حد محفوظ است و نمی تواند لینک ها و ترافیک را دریافت کند، ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد حتی اگر سیلوهای محتوای شما بسیار خوب عمل کنند.

سلسله مراتب محتوا می تواند خوشه های صفحه محبوب خاصی را که ممکن است در عمق سایت قرار گرفته اند را جدا کند.

اینجاست که پیوند افقی وارد عمل می شود.

همانقدر که ارتباط لینک به رتبه بندی کمک می کند، عدم وجود پیوند متقابل بین سیلوهای محتوا می تواند برای رتبه بندی کلی شما مضر باشد.

همیشه راه هایی برای ایجاد روابطی وجود دارد که به صورت افقی دسته ها را به یکدیگر پیوند می دهد. این واقعیت که همه صفحات متعلق به یک وب سایت هستند نشان می دهد که این صفحات کاملاً بی ربط به یکدیگر نیستند.

موارد اقدام:

پیوند بین دسته‌های محتوا

  • محتوا را به گونه‌ای دسته‌بندی کنید که سلسله‌مراتب دسته‌بندی را تشکیل دهد که برای کاربر منطقی باشد و این صفحات را به درستی به هم پیوند دهند و در سلسله مراتب بالا و پایین بروند. اینها اکثر پیوندها هستند.
  • ایجاد پیوند متقابل بین صفحاتی که در دسته بندی های مختلف قرار دارند اما همچنان دارای شباهت هستند.

پیوندهای بین صفحات بازاریابی محصول و محتوا

شرکت‌هایی که بیش از یک محصول یا خدمات را می‌فروشند، تمام کارهایی را که در بالا ذکر شد در دسته‌بندی صفحات، ایجاد سیلوهای محتوا و پیوند دادن آنها انجام می‌دهند.

با این حال، بسیاری از تیم‌های سئو و تیم‌های محتوا دارایی‌هایی را ایجاد می‌کنند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که متقاعدکننده و قابل اشتراک‌گذاری باشند. اغلب، این به شکل یک وبلاگ است، با پست هایی که حاوی پیوندهایی به محصولات و خدمات خاص است.

پست های وبلاگ می توانند مفید باشند زیرا ترافیک بیشتری را به سمت صفحات محصول هدایت می کنند. با این حال، بسیاری از سایت ها نمی توانند صفحات محصول را به صفحات وبلاگ پیوند دهند.

استفاده از این نوع پیوند افقی به اطلاع کاربران در مورد محصول یا خدمات شما کمک می کند و عملکرد سئوی شما را افزایش می دهد.

موارد اقدام: پیوند بین صفحات محصول و محتوا

صفحات محصول همچنین باید به صفحات بازاریابی محتوا مرتبط پیوند داده شوند. این ممکن است شامل پست‌های وبلاگ، پرسش‌های متداول و راهنمای محصول باشد.

مدیریت ناوبری در وب سایت های بزرگ

برای وب سایت های بزرگ (آنهایی که صدها هزار یا میلیون ها صفحه دارند)، ناوبری وب سایت می تواند یک چالش بزرگ باشد.

پیمایش طبیعی سایت در منوهای طبقه بندی شده به طور کلی به تمام صفحات سایت پیوند دارد و نقشه سایت XML می تواند به فهرست بندی همه صفحات کمک کند.

با این حال، عدم وجود پیوند متقابل بین سیلوهای محتوا می تواند باعث ایجاد فاصله بین صفحات شود.

در یک سایت بزرگ، شناسایی تمام پیوندهای ممکن بین صفحات محصول و صفحات بازاریابی محصول مربوطه می تواند دشوار باشد.

برخی از بخش‌های سایت‌های بزرگ ممکن است پیوند مورد نیاز خود را از صفحات دیگر دریافت نکنند.

7 نکته کلیدی

  1. کاربران الویت اول هستند: ناوبری وب سایت شما باید ابتدا رضایت کاربران را جلب کند. سپس، ناوبری خود را برای عملکرد سئو بهینه کنید.
  2. پیوند متقابل بین سیلوهای محتوا: ارتباط محتوا بین صفحات برای رتبه بندی مهم است، که به طور طبیعی در یک معماری سایت سلسله مراتبی طبقه بندی شده به خوبی ارائه می شود. با این حال، زمانی که فاقد پیوند متقابل بین سیلوهای محتوا باشد، این امر می تواند محدودیت هایی داشته باشد، جایی که برخی از صفحات خیلی عمیق یا خیلی دور از دریافت مقدار مناسبی ازآب پیوند از منابع دیگر هستند.
  3. وبلاگ ها به محصولات، محصولات به وبلاگ ها: محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که مفید و مرتبط با مخاطبان هدف شما باشد. اگر این پست‌های وبلاگ به تصمیم خرید محصول کمک می‌کنند، از صفحه های محصول خاص به پست وبلاگ پیوند دهید.
  4. پارامترهای ردیابی: از استفاده از آنها خودداری کنید. از کنترل کننده رویداد ONClick در پیوندها برای اهداف ردیابی استفاده کنید. داشتن یک برچسب متعارف خود ارجاع دهنده همیشه بی خطر است.
  5. پیوندهای جاوا اسکریپت: از استفاده از جاوا اسکریپت برای نوشتن محتوا و لینک خودداری کنید. اگر راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، روش هایی برای کارکرد آن وجود دارد.
  6. اولویت پیوند اول: در حالت ایده آل، محتوای اصلی اول است. بعد، نوار کناری و به دنبال آن نوار بالا قرار دارد. در نهایت، فوتر را کنترل کنید. برای تعیین اینکه آیا این واقعا هنوز یک نگرانی معتبر است یا خیر، به آزمایش بیشتری نیاز است، اما پایبندی به این روش ضرری ندارد.
  7. وب‌سایت‌های عظیم: هزاران تا میلیون‌ها صفحه انجام همه موارد بالا دشوار است. به یک تیم تفویض اختیار کنید، وظایف را با استفاده از ابزارها خودکار کنید، یا مسائل را یکی یکی مدیریت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

نظرات کاربران

علیرضا

ممنونم عالی بود اگر چند نمونه نویگیشن خوب هم بعنوان مثال اضافه کنید ممنون میشم یا حتی سایت معرفی کنید که نویکیشن خوبی طراحی کرده باشن

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

دیدگاه شما

ثبت