خانهوبلاگبرنامه نویسیبرای یک طراح سایت شدن باید بدانید!
برای یک طراح سایت شدن باید بدانید!

برای یک طراح سایت شدن باید بدانید!

در طراحی سایت در نظر گرفتن نظر کاربر از اهمیت زیادی برخورد دار است پس نیازه در مرحله ی اول دیدگاه دو طرفه هم از طرف استانداردهای گوگل داشته باشیم و هم از دید کاربر برای آشنایی بیشتر با این مطلب می توانید مقاله ی مربوط به ux و ui سایت رو مطالعه فرمایید...

اقدامات اولیه برای طراح سایت شدن ...

در طراحی سایت در نظر گرفتن نظر کاربر از اهمیت زیادی برخورد دار است پس نیازه در مرحله ی اول دیدگاه دو طرفه هم از طرف استانداردهای گوگل داشته باشیم و هم از دید کاربر برای آشنایی بیشتر با این مطلب می توانید مقاله ی مربوط به UI و UX سایت رو مطالعه فرمایید.

در بیزینس های مهم مسئله ای که بسیار مهم است ایجاد کسب کار و وارد کردن آن به دنیای وب است بیل گیتس بزرگترین فرد در دنیای وب در سالها پیش مطرح کرد که کسب و کاری که در اینترنت ایجاد نشود کسب و کار نیست، تا به الان چیزی حدود ۶۵۰ ملیون وب سایت فعال در گوگل وجود داره که همین موضوع باعث شده دنیای طراحی سایت بسیار گسترده تر بشه و افراد زیادی وارد دنیای طراحی سایت و برنامه نویسی می آیند.

برای آشنایی با مراحل یادگیری طراحی سایت در ادامه با ما همراه باشید

اولین قدم در طراحی سایت به استثنا طراحی سایت با CMS ها یادگیری زبان های برنامه نویسی می باشد که پایه ترین این زبان برنامه نویسی html می باشد html یک زبان نشانه گذاری و اسکلت اصلی یک سایت محسوب می شود، پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد html مقاله نقش html در طراحی سایت را مطالعه فرمایید.

با آشنایی در زمینه برنامه نویسی شما دیدگاهی همه جانبه میابید که چقدر توانایی پیاده سازی دیدگاه های خود در یک سایت را دارید.

دنیای برنامه نویسی به دو بخش عمده تقسیم می شود که به آن ها فراند اند (frontend) و بک‌اند (backend) میگویند فرانت اند وظیفه ی طراحی ظاهر مناسب را بر عهده دارد و بک اند در پشت سایت وطیفه ی کد نویسی های پشت صحنه ی سایت را بر عهده دارد در ابتدا در نظر بگیرید که تصمیم دارید وارد کدام دنیای برنامه نویسی بشوید!

دنیای دیگری در دنیای برنامه نویسی هست که Full stack ها تشکیل می دهند فول استک ها به دو کار برنامه نویسی بک اند و فرانت اند تسلط دارند اما یکی بر دیگری را متمرکز تر انجام می دهند(می توانید مقاله ی Full stack کیست را مطالعه فرمایید)


برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت می توانید مقاله طراحی سایت چیست را مطالعه فرمایید.


آشنایی کلی با چند زبان برنامه نویسی که باید آن هارا بیاموزید

زبان برنامه نویسی CSS: این زبان برنامه نویسی برای طراحی و دیزاین سایت استفاده می شود که قبل JS  یا java script پیاده سازی می شود.

زبان برنامه نویسی java script: که بعد از CSS در سایت پیاده سازی می شود، این زبان برنامه نویسی برای اضافه کردن ظاهری مناسب تر ایجاد وب سایتی پویا در سایت ها کد نویسی می شوند. از قابلیت های این زبان برنامه نویسی نمی توان در این مقاله صحبت کرد به همین جهت به شما پیشهاد می شود مقاله ی مربوط به جاوا اسکریپت چیست را مطالعه فرمایید.

زیان برنامه نویسی PHP: که یک زبان برنامه نویسی مستقل بدون وابستگی به هیچ پلتفرمی محسوب می شود، این زبان برنامه نویسی را برای هر سیستم عاملی می توان استفاده کرد. این زبان برنامه نویسی نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی از توسعه راحتری برخوردار است و بسیار اسان است.

زبان برنامه نویسی ASP.NET: که یک زبان برنامه نویسی تحت ماکروسافت است، یکی از زبان های برنامه نویسی تراز اول دنیای برنامه نویسی است که نیازمند یادگیری برای طراحی سایت می باشد.

بعد از صحبت در مورد زبان های برنامه نویسی نیاز است با فریم ورک ها نیز آشنا شویم:

آشنایی با فریم ورک ها طراحی سایت:

  • react
  • angular
  • vue.js

آشنایی با طراحی وب، عمدتا طراحان وب برای راحتی در طراحی سایت از طراحان گرافیکی استفاده میکنند که تسلط بیشتری بر فتوشاپ دارند برای طراحی سایت راحتتر باید تسلط نسبی بر روی فتوشاپ photoshop داشته باشید تا قبل طراحی سایت بتوانید ایده ی خود را طراحی کنید.

یادگیری قوانین سئو در طراحی سایت

باید یک طراح سایت با الگوریتم ها سئو SEO و آپدیت های روز دنیا آشنایی داشته باشید تا بتوانید سایتی کد نویسی می کند از بیسیک سئو شده باشد تا بعد از تحویل سایت و شروع سئو آن نیازی به بازنویسی مجدد کد ها نباشد. تا به تنهایی بعد از طراحی سایت، سایت شما جایگاه بسیار مطلوبی در گوگل بگیرد. یادتان باشد چند وقت یه بار سرعت لود سایت خود را چک کنید تا هم برای کاربران موبایل و هم برای کاربران دسکتاپ چالش بر انگیز نباشد.

طراحان سایت باید به روز باشند و با کلیه ترید های روز دنیا آشنایی داشته باشند تا سایت هایی که ارائه می دهند آخرین آپدیت های روز دنیا رو، روی سایت خود پیاده سازی کنند. برای اپدیت بودن مرجع های مختلفی وجود دارد مانند سایت های مختلفی که اخرین اخبار روز و آپدیت های طراحی سایت رو در خودش جا داده علاوه بر اون باید ارتباط های موثری با افراد برنامه نویس داشته باشید و یا در جلسات هفتگی و ماهانه و کلاس های مرتبط شرکت کنید تا بتوانید تمام اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

سخن آخر

برای طراح سایت شدن نیاز به تمرین و افزایش های مهارت های زیادی وجود دارد که به صورت خلاصه ما سعی کردیم در این مقاله برای شما مطرح کنید اما خواندن تنهایی مقالات برای افزایش مهارت ها کافی نیست و نیاز به روز ها و مدت ها تمرین، تمرین و تمرین دارد. کسب تجربه در طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است پس نمی توان از آن گذشت و تجربه با گذشت زمان ایجاد می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت