خانهوبلاگراه اندازی سایتانتخاب رنگ مناسب در سایت
انتخاب رنگ مناسب در سایت

انتخاب رنگ مناسب در سایت

سایت شعبه ی دیگری از شرکت شما در گوگل محسوب می شود پس بسیار مهم است در دیزاین و انتخاب رنگ مناسب اهمیت ویژه ای بدهید. عموما افرادی که قبل از طراحی سایت برای بیزینس خود لوگویی طراحی کرده باشند از همان رنگ لوگو و یا رنگ های قالب بر آن برای طراحی سایت استفاده میکنند که دیزاین سایت رو زیباتر می کند...

روانشناسی رنگ در دنیای وب

آیا می دانستید استفاده از رنگ ها در طراحی سایت بسیار مهم است و ارتباط مستقیم با مفاهیم بصری بازدید کنندگان و کاربران می شود. دارد!؟

آیا شما هم در طراحی سایت به سلیقه ی خود رنگ ها. رو ترکیب میکنید و یا با روانشناسی رنگ ها آشنایی دارید!؟

میدونستید اگر از رنگ مناسب سایت استفاده کنید در جذب کاربران چقدر می تونه موثر باشه؟!

آیا میدانستید چشمان یک فرد چیزی حدودی ۱۰ ملیون رنگ و تشخیص میدهد!؟

در طراحی دیزاین یک خانه یا دفتر کار خود چقدر به رنگ ها اهمیت میدهید!؟

بریم باهم یه بررسی کنیم تا ببینیم روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت به چه صورت هست با ما در ادامه همراه باشید.

سایت شعبه ی دیگری از شرکت شما در گوگل محسوب می شود پس بسیار مهم است در دیزاین و انتخاب رنگ مناسب اهمیت ویژه ای بدهید. عموما افرادی که قبل از طراحی سایت برای بیزینس خود لوگویی طراحی کرده باشند از همان رنگ لوگو و یا رنگ های قالب بر آن برای طراحی سایت استفاده میکنند که دیزاین سایت رو زیباتر می کند (دنیای طراحی لوگو نیز مانند انتخاب رنگ برای سایت اصول و قواعدی دارد)

در قدم اول برای انتخاب رنگ مناسب سایت باید نوع بیزینس شخص و به خوبی بشناسید مثلا در مورد ساختمان سازی استفاده از رنگ زرد یا قرمز مرسوم است.

از رنگ بندی سایت های رقیب استفاده نکنید این کار باعث میشه که سایت شما تکراری و بدون خلاقیت جلوه کنه، استفاده از رنگ ها در سایت قانون مشخصی نداره به عنوان مثال حتما نباید برای وب سایت لوازم ارایشی از رنگ های صورتی و جیغ استفاده کنید و همچنین استفاده از سلیقه ی شخصی برای انتخاب رنگ رو کنار بذارید.

روانشناسی رنگ

رنگ ها دنیای متفاوتی دارد و هر یک از رنگ ها تعاریف مشخص و معنای خاصی دارند و یک پیغام رو به طور غیر مستقیم می توانند به کاربران برسانند جالب است بدانید استفاده از ترکیب رنگ ها در فیلم ها نیز در حال اجرا است.

به صورت آماری یک شخص بعد از ورود به وبسایت شما فقط در ۵ صدم ثانیه تصمیم میگیرد که در وبسایت شما بماند یا نه که یکی از موضوعاتی که در نگه داری شخص در سایت شما بسیار موثر است انتخاب از رنگ های مناسب می باشد. همچنین رنگ ها توانایی دارند تا نوع بیزینس رو به شخص تا حدودی معرفی کنند.

مفهموم رنگ ها در طراحی سایت

مفهوم رنگ قرمز: رنگ قرمز ضربان قلب و بالا می بره و برای جلب توجه بسیار موثر هست، برای همین از جهت استانداردهای گوگل لینک ها عموما به رنگ قرمز هستند. برای تبلیغات بسیار موثر است. بیزینس های ورزشی، مد، سرگرمی، بازاریابی و تا حدودی بهداشتی و ارایشی مناسبه اما استفاده کم از آن بهتر است.

رنگ زرد در طراحی سایت: رنگ زرد خوشبختی و تشویقی و به کاربران منتقل میکنه اما جنبه های منفیی مانند آلارم ترس ارزان بودن استفاده میکنند، رنگ زرد مایل به پاستیلی بسیار ارامبخش تر است معمولا در نوشته ها استفاده نشه بهتره چون که خسته کننده است و چشم و اذیت میکنه.

رنگ نارنجی: رنگ نارنجی برای بازی و سرگرمی استفاده میشه این رنگ برای سایت های وسایل نقلیه و کودکان استفاده میشه اما برای سایت هایی که جنبه ی جدی مانند حقوقی و ... دارد استفاده نشود بهتر است این رنگ باب سلیقه ی هرکسی نیست پس در انتخاب رنگ نارنجی بسیار باید دقت نطر کرد.

رنگ سبز: رنگ مورد علاقه ی خیلیا هست، این رنگ پر از زندگی سر حالی آرامش و حال خوب و به همراه داره، این رنگ برای انتقال مفاهیم مثبت و انتقال حال خوب بسیار موثر است مانند سایت های درمانی و سایت هایی که برای طبیعت و گل و گیاه است، برای دنیای فناوری نیز مناسب نیس این رنگ بسیار سادس و در شغل هایی که بیان موضوعات لاکچری رو به همراه داره اصلا مناسب نیست،

رنگ آبی: نهایت آرامش است و برای حس اعتماد به نفس بسیار موثر است عموما حس اطمینان و منتقل میکنه این رنگ ها در بیمارستان های بسیار لوکس برای حس شفادهنده استفاده شده است، رنگ آبی تیره برای انتقال مفهوم قدرت است و رنگ ابی فیروزه ای نشانه ی جوانی است. این رنگ در بانک ها نیز استفاده شده و شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک از این ترکیب رنگ استفاده کرده اند که بیان این موضوع رو به همراه داره که دنیایی از جوانان و حس اطمینان و منتقل کرده اند. رنگ آبی اشتها و کاهش میده برای سایت های رژیمی میتونه موثر باشه.

رنگ مشکی: رنگ های تیره جذاب و لوکس و با کلاس هستند این رنگ خنثی است تو همه ی سایت ها از رنگ مشکی استفاده شده است این رنگ با رنگ سفید مکمل هم هستند و ترکیب رنگ مشکی با رنگ های مختلف می تواند برای ارائه بیان و موضوع خاصی باشد از رنگ مشکی به تنهایی نمی شود استفاده کرد، ترکیب رنگ های طلایی و مشکی نشان دهنده ی ارائه خدمات و یا کالاهای لوکس است. این رنگ احساس ترس و به همراه داره.

رنگ سفید: امنیت و پاکیزگی، این رنگ در سایت ها خنثی است و معمولا نقش مکمل و رو به گردن میگیره برای ترکیب همه ی رنگ ها با هم رنگ سفید بهترین گزینه است چرا که میتواند رنگ هارو به هم ربط بدهد. سایت های پزشکی و بهداشتی از این رنگ استفاده میکنند ترکیب رنگ آبی و سفید برای خدمات پزشکی میتونه گزینه ی خوبی باشه، ترکیب رنگ سفید و طلایی و رنگ خنثی ای مانند مشکی برای خدمات لوکس و لاکچری بسیار موثر است.

خاکستری: این رنگ برای خدمات لوکس مانند املاک، خدمات طراحی سایت و... استفاده میشه نشان دهنده ی خدمات حرفه ای هست. این رنگ به عنوان رنگ ترکیبی در سایت ها استفاده میشه

رنگ صورتی: کمال، صمیمیت، عشق و... است این رنگ برای خانم ها و خدمات مربوط برای خانم ها مانند آرایشی استفاده میشه و یا عطر و ادکلن فروشی این رنگ در سایت جدی مانند دولتی و اداری استفاده نشه بهتره و این که حتما برای خدمات های خانم ها استفاده بشه ام حتمی نیست.

رنگ بنفش: حس موفقیت و منتقل میکنه برای سایت های انگیزشی و ارائه خدمات بورس و فشن و مد مناسب است، این رنگ برای سایت آرایشی مناسب است. این رنگ یکی از رنگ های اصلی حساب میشه.

سخن آخر

اگر شما یک طراح سایت هستید یا یک متقاضی برای طراحی سایت ها هستید باید با روانشناسی سایت ها اشنایی داشته باشید تا بتوانید در نظر کاربران مفهوم بیزینس خود را بفهمانید. پس در انتخاب رنگ سایت خود وسواسیت به خرج دهید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت