خانهوبلاگراه اندازی سایتمیزبانی وب یا هاست چیست؟
میزبانی وب یا هاست چیست؟

میزبانی وب یا هاست چیست؟

آیا کنجکاو هستید که میزبانی وب یا هاست چیست و به همه جزئیات برای شروع نیاز دارید؟ میزبانی وب سرویسی است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را در اینترنت منتشر کنید

آیا کنجکاو هستید که میزبانی وب یا هاست چیست و به همه جزئیات برای شروع نیاز دارید؟ میزبانی وب سرویسی است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را در اینترنت منتشر کنید. این یکی از موارد ضروری است که برای طراحی و ایجاد سایت و میزبانی آن در شبکه جهانی وب به آن نیاز دارید.

در پایان این مقاله، ایده کاملی از اینکه هاست یا میزبانی وب چیست و چگونه کار می کند، خواهید داشت. ما همه چیزهایی را که در مورد هاست باید بدانید را میگوییم.

میزبانی وب چیست؟

به زبان ساده هاست یک چیز اساسی است که برای انتشار یک وب سایت در اینترنت به آن نیاز دارید. به طور دقیق، هاست یا میزبانی وب، سرویسی است که منابع و اتصال را به یک وب سایت می دهد تا در اینترنت دیده شود.

می‌توانید یک وب‌سایت در کامپیوتر خود بسازید اما تا زمانی که آن را میزبانی نکنید یا به اصطلاح آن را هاست نکنید، در وب و اینترنت قابل مشاهده نیست. جهت انتشار و دسترس قراردادن وب سایت بر روی بستر شبکه جهانی یا اینترنت نیاز به فضایی دارید که فایل ها و محتویات سایت خود را قبلا طراحی کرده اید بر روی آن قرار دهید.

هاست مانند خرید یک زمین در اینترنت است که در آن خانه می سازید، یعنی یک وب سایت را برای کاربران اینترنت قابل مشاهده میکنید.

شما در حال حاضر در یک سایت هستید! اگر نه، می توانید بگویید یک وب سایت فقط مجموعه ای از صفحات وب در اینترنت است. یک صفحه وب ممکن است مقاله ای باشد که می خوانید، مانند این مقاله یا یک ویدیو در YouTube، یا هر چیز دیگر آنلاین.

در نتیجه هاستینگ یا میزبانی وب سرویسی است که اتصالی را فراهم می کند که یک سایت برای آنلاین بودن نیاز دارد. شما با استفاده از ابزارهایی مانند HTML محتوا را ایجاد می کنید و وب سایت خود را مطابق میل خود سفارشی می کنید، و با روند میزبانی وب با استفاده از چند منبع مهم آن را در دسترس اینترنت قرار می دهد.

حالا چگونه میزبانی وب دریافت کنیم؟ یا چگونه ما توانید هاست داشته باشیم؟ معمولاً شرکت هایی به نام «میزبان وب»، «ارائه دهنده میزبانی» یا «شرکت میزبانی» خدمات میزبانی وب یا همان هاستینگ را ارائه می دهد. برای مثال شرکت های مانند Bluehost، HostGator، DreamHost، SiteGround بهترین هستند. نمونه های ایرانی این شرکت ها نیز وجود دارند مانند شرکت پایدار سامانه یا شرکت ایران هاست که میتوانید از آنها هاست مورد نظرتان را تهیه کنید.

میزبانی وب چگونه کار می کند؟

فرض کنید شما یک وب سایت می سازید. اما نمی تواند فقط در هوا وجود داشته باشد! شما به جایی برای ذخیره آن نیاز دارید. اگر از درایو یا هارد دیسک استفاده کرده اید، می دانید که برای ذخیره فایل ها به حافظه نیاز دارید. در مورد وب سایت ها هم همینطور است. همه فایل ها و محتوا باید در جایی ذخیره شوند، درست است؟ اینجاست که چیزی به نام سرور میزبان وارد می شود.

سرور نوع خاصی از رایانه است که برای ذخیره تمام داده های وب سایت شما استفاده می شود. این بسیار شبیه سایر دستگاه های ذخیره سازی است زیرا مکانی فیزیکی برای فایل ها است.

این سرورهای میزبان کامپیوترهای قدرتمندی هستند که بسیار بسیار قوی تر از رایانه معمولی شما هستند. این رایانه ها فایل های وب سایت شما را ذخیره می کنند و زمانی که کاربران اینترنت سعی می کنند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، محتوای شما را به صورت آنلاین نشان می دهند.

سرور های هاست معمولاً بزرگ و دست و پا گیر هستند و گاهی اوقات نیاز به کل ساختمان هایی دارند که به آنها مراکز داده یا دیتا سنتر میگویند تا به آنها اختصاص داده شود. این مراکز داده ساختمان های بسیار مهمی هستند و به خوبی تهویه می شوند و دما نیز کنترل می شود. همچنین دائما تحت نظر و مراقبت هستند.

Data Center چیست؟

شرکت های میزبانی وب معمولاً روی سرورهای با قدرت بسیار بالا و مراکز داده ایمن سرمایه گذاری کرده اند که این سرویس اصلی آنهاست. آنها فضای حافظه را در سرورهای خود اجاره میدهند تا شما همیشه وب سایت خود را در اینترنت داشته باشید. آنها همچنین نرم افزار مورد نیاز رایانه شما را برای دسترسی صحیح به وب سایت ارائه می دهند.

نوع خاصی از سیستم عامل برای اجرای سرور مورد نیاز است که محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • لینوکس
  • سولاریس
  • مایکروسافت ویندوز سرور

حالا فرض کنید شخصی می خواهد به یک وب سایت نگاه کند. هنگامی که شخصی مایل به دسترسی به یک وب سایت است، رایانه او به عنوان “مشتری” شناخته می شود. برای دسترسی به سایت، مشتری ابتدا درخواستی را به سرور ارسال می کند که مشخص می کند کدام وب سایت مورد نیاز است. سپس سرور یک کپی از وب سایت را به کامپیوتر مشتری ارسال می کند. پس از آن، مشتری قادر به مشاهده و تعامل با سایت به صورت محلی خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت