خانهوبلاگراه اندازی سایتوب فریم ورک (Web Framework) چیست؟
وب فریم ورک (Web Framework) چیست؟

وب فریم ورک (Web Framework) چیست؟

وب فریم ورک (Web Framework) یا چارچوب برنامه نویسی توسعه وب یا فریمورک وب به فریم ورک هایی گفته می شود

وب فریم ورک چیست؟

وب فریم ورک (Web Framework) یا چارچوب برنامه نویسی توسعه وب یا فریمورک وب به فریم ورک‌هایی گفته می‌شود که جهت حمایت و توسعه برنامه‌های تحت وب مورد استفاده قرار میگیرند، چارچوب استانداردی که برای توسعه وب مورد استفاده قرار میگیرند و با مفاهیم پایه وب کاملا منطبق بوده و پردازش درخواست‌های وب و پاسخ‌دهی به آن‌ها را کاملا بهینه کرده است.

وب فریم ورک چیست؟

فریم ورک‌های بسیاری وجود دارند که برای کاربرد‌های بخصوصی طراحی شده‌اند، کارهای روتین و پر کاربردی که توسعه دهندگان مدام به آن‌ها احتیاج دارند و از پیش نوشته‌اند و در قالب لایبرری‌ها و تابع‌ها در اختیار برنامه نویس قرار داده‌اند، مثلا مسائل مربوط به آدرس دهی صفحات در وب سایت و مسائل فوق پیچیده ای که هر کدام شاید ماه‌ها هزینه و زمان توسعه یک تیم را صرف کنند و حتی بعد از سپرس کردن ماه‌ها توسعه باز هم به حد مطلوبی نرسند، این موارد را وب فریم ورک‌ها در یک بسته یا پکیج جمع کرده‌اند می‌توان سال‌ها تجربه ی هزاران برنامه نویس را در یک ظرف در نظر گرفت. نکته اینجاست که وب فریم ورک‌ها فقط و فقط برای توسعه در محیط وب ایجاد شده‌اند و هدف آن‌ها راحت تر کردن و سریع تر و ایمن تر کردن اپلیکیشن‌هایی است که بر روی بستر وب قرار خواهند گرفت

تفاوت وب فریم ورک با فریم ورک

جهت آشنایی به مفهوم فریم ورک پیشهاد میکنیم مقاله مرتبط با این موضوع با عنوان فریم ورک چیست را مطالعه بفرمایید. اما در این بخش شما را با فرق فریم ورک و وب فریم ورک آشنا میکنیم. البته می‌توان این دو مفهوم را یکی در نظر گرفت و فقط حوزه استفاده و نیازمندی‌های ساخت و توسعه این را متفاوت دانست.

معرفی وب فریم ورک ها

اگر با زبان برنامه نویسی‌هایی مانند C# و یا Java آشنایی داشته باشید این را می‌دانید که استفاده‌ها چند منظوره از این زبان‌ها می‌کنند، یعنی در حوزه طراحی نرم افزار، موبایل اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌های صنعتی، هوش مصنوعی و بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، یعنی شما یک اپلیکیشن دسکتاپ می‌توانید با آنها بنویسید و بهتر است اینگونه بگوییم که پایه زبان‌های برنامه نویسی هستند که همه حف حریف و چند کاربردی مورد استفاده قرار میگرند، اما همین زبان‌ها در فریم ورک‌های تخصصی شده‌اند که فقط و فقط بر روی بستر وب بهینه شده‌اند، اینکه درخواست کای کاربر و مرورگر را چطور پاسخ دهند، پروتکل‌های انتقال فایل، کش کردن اطلاعات و هزاران امکانی که به دلیل حساسیت وب هم ار نظر امنیت و هم از نظر سرعت باید مطلوب تر از فضاهای دسکتاپ باشند بهینه سازی شده‌اند، مانند فریم ورک ASP.NET که با زبان C# نوشته می‌شود و یا فریم ورک Spring که به زبان JAVA مورد استفاده قرار میگرد.

چند Web Framework معروف برای توسعه وب:

وب فریم ورک‌های بسیاری وجود دارند که ما توانیم برای طراحی و توسعه وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها از این وب فریم ورک‌ها استفاده کنیم، حتی در یک زبان بخصوص تعدادی وب فریم ورک با کاربری‌های نزدیک به هم نیز وجود دارد که شما باید از میان همه آنها نزدیک‌ترین ساختار و ارتباط با نیازمندی خودتان را انتخاب کنید، در زیر عناوین برخی از این وب فریم ورک‌ها نوشته شده است و اما در مطلب دیگری هر کدام از آن‌ها را به تفکیک مورد بررسی قرار داده‌ایم تحت عنوان فریم ورکهای طراحی وب سایت که می‌توانید مورد مطالعه و بررسی قرار دهید:

  1. ASP.NET
  2. Blazor
  3. Django
  4. Express
  5. Angular
  6. Vue.JS
  7. Spring
  8. Flask
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت