خانهوبلاگبرنامه نویسیواقعیت مجازی یا Virtual Reality چیست؟
واقعیت مجازی یا Virtual Reality چیست؟

واقعیت مجازی یا Virtual Reality چیست؟

واقعیت مجازی یا VR چیست؟ VR یک فناوری است که امکان ایجاد یک محیط سه بعدی با استفاده از رایانه را می دهد

واقعیت مجازی یا VR چیست؟ VR یک فناوری است که امکان ایجاد یک محیط سه بعدی با استفاده از رایانه را می دهد. این شامل صحنه ها و اشیاء واقع بینانه ای است که کاربر را احاطه کرده و به صورت طبیعی به آنها پاسخ می دهد. این محیط با استفاده از یک دستگاه نصب شده روی سر که شامل یک صفحه نمایش است، درک شده و با آن تعامل می کند. به عنوان “عینک یا کلاه واقعیت مجازی” شناخته می شود، علاوه بر کنترل کننده یا تشخیص حرکت که حرکت بدن را ردیابی می کند و بازخورد تند و تیز می دهد.

فناوری های واقعیت مجازی (Virtual Reality) به کاربر این امکان را می دهد تا خود را غرق در برنامه های پشتیبانی مانند بازی های ویدئویی کند ، انگار یکی از شخصیت ها باشد. اگرچه این فناوری ها بسیار مدرن و آینده نگر به نظر می رسند ، اما تاریخ آنها به اواسط دهه پنجاه قرن گذشته برمی گردد. جایی که اولین دستگاه واقعیت مجازی اختراع شد، دستگاهی به نام سنسوراما (Sensorama). این شامل یک صندلی داخلی است و ارتعاشاتی را ایجاد می کند تا تجربه کاربر را تا حد ممکن واقعی جلوه دهد و برای نمایش فیلم های سه بعدی استفاده شد.

تفاوت بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی (Virtual Reality) در اصل با واقعیت افزوده (Augmented Reality) تفاوت دارد. واقعیت مجازی به معنی ایجاد صحنه جدیدی است که حضور فیزیکی ندارد، بلکه از طریق پردازش نرم افزاری ظاهر می شود، در حالی که واقعیت افزوده به معنای ایجاد صحنه جدیدی است که شامل واقعیت با فیزیک حسی آن است. اجزاء علاوه بر اجزای نرم افزاری که به بهبود و ارتقاء آن کمک می کند و برای انجام یک کار کارآمدتر است. با خواندن این مقاله، تفاوتهای بین این دو را می توان به تفصیل مشخص کرد.

مهمترین کاربردهای واقعیت مجازی چیست؟

چندین کاربرد عملی از فناوری واقعیت مجازی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • شبیه سازی یک محیط واقعی برای استفاده در برنامه های آموزشی و یادگیری.
  • توسعه یک محیط داستانی برای استفاده در بازی های ویدئویی و داستان های تعاملی.

تاریخچه واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) در طول سالها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، برخی خوب، برخی نه چندان خوب از فناوری کامپیوتری برای ایجاد محیط های شبیه سازی شده استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد احساس کنند که به طور کامل هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی در این فضاهای جذاب سه بعدی غرق شده اند.

جای تعجب نیست که خودی های فناوری و سایر متخصصانی که از نکات فنی و فناوری مطلع هستند، اولین کسانی بودند که با سخت افزار و راه حل های نرم افزاری VR درگیر شدند.

جان برونو، نایب رئیس مدیریت محصول در Flex Path، یک شرکت تجارت الکترونیک، می گوید: “من واقعاً پذیرنده اولیه هستم.” “من دو سال است که هدست واقعیت مجازی در خانه دارم PlayStation VR. همچنین از دیگر تنظیمات سخت افزاری برای انجام همه کارها از کاوش مقاصد جدید، مصرف محتوای آموزشی، ایجاد محصولات قابل تنظیم و تعامل با یک فضای کاری فیزیکی استفاده کرده ام.”

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت