خانهوبلاگبرنامه نویسیجدول یونیکد چیست؟ استاندارد Unicode
جدول یونیکد  چیست؟ استاندارد Unicode

جدول یونیکد چیست؟ استاندارد Unicode

اگر توجه نکرده اید، بخش اعظمی از جهان خارج از ایالات متحده وجود دارد. اما همه جیز برای آنها است، همه امکانات و فناوری های جدید از آنجا شروع می شود

اگر توجه نکرده اید، بخش اعظمی از جهان خارج از ایالات متحده وجود دارد. اما همه جیز برای آنها است، همه امکانات و فناوری های جدید از آنجا شروع می شود و حتی اگر مبدا چیزی جای دیگری هم باشد در آمریکا استاندارد می شود. پیرو همین موضوع، متاسفانه نمایش متن به زبانهای مختلف می تواند برای برنامه نویسان یک چالش باشد. یونیکد یک استاندارد جهانی برای نمایش متن است که تقریبا از هر زبانی پشتیبانی می کند. در اینجا ما اصول اولیه یونیکد را بررسی می کنیم.

ASCII چیست؟

اگر با جزئیات فنی نحوه ذخیره متن در کامپیوتر و همچنین آشنا به زبان انگلیسی هستید، ممکن است نام ASCII، کد استاندارد آمریکایی مبادله اطلاعات را شنیده باشید. ASCII بایت ها را به اعداد، حروف، نمادهای مختلف و کاراکترهای کنترل ترسیم می کند که علاوه بر کاراکتر های عددی و خروفی، کارهایی مانند صدا دادن به بلندگوی رایانه یا شروع خط جدید را نشان می دهد. این برای همیشه وجود داشته است و عالی کار می کند، البته اگر زبان اصلی شما انگلیسی است.

یونیکد چیست؟

با این حال، بسیاری از کاربران کامپیوتر در سراسر جهان به زبان های دیگر صحبت می کنند و بسیاری از آنها حتی به انگلیسی نزدیک نیستند. اگر شما یک توسعه دهنده هستید و نرم افزار شما این را در نظر نمی گیرد، می توانید برخی از سردردهای واقعی را تجربه کنید.

استاندارد یونیکد که به آن Unicode Standard می گویند، برای یکپارچی زبان بین کلیت ها بوجود آماده است. تعریف یونیک universal character encoding standard به معنی استاندارد رمزگذاری کاراکتر جهانی است که به همه امکان استفاده از سیستم های کامپیوتری را به زبان خود می دهد.

یونیکد به زبان ساده

استاندارد Unicode در همین خصوص چندگانگی های نوشتاری در زبان های مختلف ایجاد شده است که در یک جدول نسبتا بزرگ تمامی حروف و کاراکتر هایی که برای هر زبانی نیاز هست در آن یافت می شود. کاراکتر های فارسی، روسی، حتی چینی و ژاپنی در این جدول جای گرفته اند. موقعی که شما فرمت نمایش یک فایل را بر روی Unicode نتخاب کرده باشید این یونیکد است که قدرت نمایش هر کاراکتری را دارد و بدون آن فقط و فقط باید کاراکتر های انگلیسی استفاده کنیم.

UTF-8

UTF-8

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت