خانهوبلاگراه اندازی سایتطراحی رابط کاربری UI چیست؟
طراحی رابط کاربری UI چیست؟

طراحی رابط کاربری UI چیست؟

برای استفاده راحت از وسایل پیرامون مان امکاناتی را تدارک دیده ایم. به طور مثال میتوان گفت وقتی میخواهید پیچ و مهره ای را باز کنید برای باز کردن آن نیاز به آچار دارید. بدون آچار نمیتوانید پیچ و مهره ها را باز کنید.

طراحی UI چیست؟

UI مخفف User Interface میباشد. معنی UI، رابط کاربری میباشد. برای آشنایی بهتر بگذارید بحث مان را با یک مثال شروع کنم. قبل از آن، پادکست زیر را حتما گوش دهید.

برای استفاده راحت از وسایل پیرامون مان امکاناتی را تدارک دیده ایم. به طور مثال میتوان گفت وقتی میخواهید پیچ و مهره ای را باز کنید برای باز کردن آن نیاز به آچار دارید. بدون آچار نمیتوانید پیچ و مهره ها را باز کنید. رنگ و شکل و اندازه آچار که همگی ظاهر آن هستند را (UI) و نوع یا مدل آچار که با آن کار اصلی را انجام میدهیم و احساس رضایت داریم را (UX) میگویند.

اگر میخواهید درباره UX (تجربه کاربری) بیشتر بدانید مقاله UX چیست را مطالعه فرمایید.

حالا در طراحی سایت به مجموعه عکس ها، فونت ها، رنگ ها و… که به نحوه ی ارائه محصول تمرکز دارد را طراحی UI میگوییم.

یک طراح سایت علاوه براین که باید سایت خود را زیبا و جذاب با استفاده از انیمیشن ها و رنگ ها و عکس ها و… تولید کند باید سایت خود را به گونه ای طراحی کند که کاربر احساس راحتی کند و از خدمات سایت راضی باشد.

تفاوت UI با UX چیست

تفاوت UI و UX چیست؟

متاسفانه این دو کلمه همیشه برای افراد تازه کار اشتباه جا می افتد و آن ها این دو را جابجا معنی میکنند. UX به احساس کاربر در برخورد با سایت گفته میشود. در واقع UX از به هم پیوستن UI های کوچک به وجود می آید. شما وقتی محصولی را سفارش میدهید چگونگی ارائه آن (UI) را مورد توجه قرار میدهید و چگونگی خرید و تحویل آن (UX). در واقع طراح UI همیشه در تلاش است که اهداف طراح UX را پیش ببرد.

نکات طراحی UI

در ایتدا طراحی UI یا رابط کاربری شما باید ساده و روان باشد و کاربر از دیدن سایت شما خسته نشود. بعد از آن مطالب سایت باید با معنی و با هدف باشد و مطالبی که بهم ربط دارن پراکنده نباشند و کنار هم باشند. از طرفی زبان طراحی باید به گونه ای باشد کهبرای کاربر در مواجهه با اخطار ها و عملیات ها و … برایش قابل تفهیم باشد. همچنین تمام امکانات و اختیارات لازم را به کاربر برای انجام کار هایش بدهد به طوریکه مسائل جزئی باعث مزاحمت برای کاربر نشود.

تفاوت طراح UI با طراح گرافیست

یک طراح UI تمام تمرکزش بر روی این است که چگونه اسباب راحتی و آرامش کاربری که سایت را نگاه میکند را فراهم کند. یک طراح UI به این فکر میکند که اخطار ها و اخبار ها و عملیات های مختلف را چگونه به کاربر نمایش دهد و این که دکمه ها و جداول و فهرست ها را کجا و چگونه قرار دهد ولی یک طراح گرافیست وظیفه اش انتخاب و قرار دادن تصاویر زیبا و رنگ های آرامش بخش و فونت های قشنگ میباشد. در کل یک گرافیست روی زیبایی سایت کار میکند و یک طراح UI بر روی ساده و بی آلایش بودن سایت تمرکز دارد.

تاثیر UI در سئو

ارتباط UI با سئو

لازم به ذکر است هر چه طراحی UI زیبا تر و جذاب تر و در مجموع درست تر باشد به سئو سایت نیز کمک میکند و میتوانید یک سایت با رعایت اصول سئو داشته باشید زیرا بخش مهمی از سئو سایت مربوط به استفاده درست از رنگ ها و فونت ها و نحوه ی چیدمان عکس ها و مطالب و اندازه ای آن ها میباشد

سایتی را که ظاهر خوب و زیبا ولی کارآیی ضعیف داشته باشد را UI خوب و UX بد می نامند و سایتی را که ظاهر ضعیف و زشتی داشته باشد اما کا رآمدی آن بالا باشد و مورد پسند اکثر کاربران قرار گیرد را UI بد و UX خوب می نامند.

یک نمونه فوق العاده از طراحی UI را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمایید

وب سایت شرکت پایدار سامانه

در صورت نیاز به طراحی سایت می توانید با ما در تماس باشید، شرکت طراحی سایت پایدار تجربه پیاره سازی هر نوع وب سایتی را داشته است و در رزومه شرکت هر نمونه کاری موجود است، پس می توانیم دقیق و صریح به شما بکوییم کدام طراحی برای شما مناسب است و کمترین هزینه را برای طراحی سایت در مقابل حفظ کیفیت و بیشترین بازدهی پرداخت کنید. جهت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس حاصل فرمائید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

دیدگاه شما

ثبت