خانهوبلاگبازاریابی اینترنتیترفندهای سئو ۲۰۲۱ افزایش ترافیک سایت
ترفندهای سئو ۲۰۲۱ افزایش ترافیک سایت

ترفندهای سئو ۲۰۲۱ افزایش ترافیک سایت

برای نوشتن یک مقاله و محتوا در بلاگ یا صفحات محتوایی سایت، ابتدا باید دنبال موضوعاتی باشید که در موتورهای جستجو مثل گوگل بیشتر جستجو میشوند

تولید محتوا با موضوعات پر جستجو و داغ روز، یکی از روش های سئو کردن سایت و افزایش ترافیک فوق العاده برای سایت شماست.

برای نوشتن یک مقاله و محتوا در بلاگ یا صفحات محتوایی سایت، ابتدا باید دنبال موضوعاتی باشید که در موتورهای جستجو مثل گوگل بیشتر جستجو میشوند البته موضوعات مرتبطی که در زمینه فعالیت سایت شما است چون اگر موضوعات غیر مرتبط با کسب و کار و یا موضوع سایت شما باشد در اینصورت اگر بالاترین ترافیک ممکن را هم برای وب سایتتان بگیرید لطمه سنگینی به سئوی سایت شما خواهد زد که دلایل مفصل آنرا در یک مقاله جداگانه در همین بلاگ پرداختیم. پس افزایش ترافیک سایت با هر روشی برای سئوی سایت شما مفید نخواهد بود.

ولی اصل قضیه اینجاست که چطور میتوانیم موضوعات پر جستجو و اخبار داغ مرتبط با موضوع وب سایتمان را که توسط کاربران در گوگل بیشتر جستجو میشوند پیدا کنیم و از آن مهمتر اینکه کدام سرفصل ها(عناوین فرعی و عناوین پاراگراف های مقاله) را برای نوشتن متن پیرامون آن موضوع انتخاب کنیم که هم برای کاربر و خواننده و هم برای موتورهای جستجو(مثل گوگل) جذاب باشد.

طراحی سایت موفق

مفهوم عبارات کلیدی جایگزین کلمه کلیدی در الگوریتم ۲۰۲۱ گوگل

در سال ۲۰۲۱ از طرف مدیران ارشد سئو از جمله آقای جان مولر تاکید زیادی روی این نکته شده است که صاحبان و ادمین های سایت دیگر نباید مثل گذشته روی بکار بردن کلمات کلیدی در متن محتوا یا مقاله تمرکز کنند و صرفا با رعایت و ایجاد یک مفهوم کلیدی در محتوا، هوش مصنوعی گوگل را توجیه خواهید کرد.

برای ایجاد مفهوم کلیدی راه و روش های مختلفی وجود دارد.

برای مثال، وقتی شما به شخصی میگویید من آب میخواهم مفهوم این حرف یعنی شما تشنه هستید. وقتی میگویید آب بدنم کم شده؛ یعنی نیاز به نوشیدن آب دارید. وقتی هم به شخصی میگویید برای من آب معدنی بخر؛ یعنی شما تشنه هستید.

همانطور که دیدید مفهوم همه این عبارت که با هم متفاوت است و هیچ تکراری هم در یک محتوا نشده است، چیزی نیست جز تشنگی.

روش سئو کردن مقالات سایت

برای انتخاب کلمات کلیدی، پیدا کردن موضوعات پر جستجو در گوگل، انتخاب سرفصل هایی برای صفحات وب سایت یا وبلاگ، ابزارهای مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله تعدادی از این ابزارها را که به سئو سایت شما کمک شایانی خواهد کرد معرفی میکنیم.

۱- وب سایت هایی هستند که عناوین خبر های روز و منابع آن را از سایت های مختلف جمع آوری می کنند و شما میتوانید با جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی و موضوعاتی که مربوط به موضوع فعالیت سایت شماست به راحتی ارزشمند ترین آنها را استخراج نمایید. بعنوان نمونه یکی از این وب سایت ها، وب سایت خبر فارسی با آدرس khabarfarsi.com می باشد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در کادر جستجو، موضوع مربوطه را سرچ می کنید سپس برای شما تعدادی عناوین مختلف پر جستجو را از سایت های مختلف جمع آوری کرده و برای شما نمایش می دهد و شما میتوانید از میان آنها موضوع مقاله و کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید.

وب سایت خبر فارسی برای پیدا کردن موضوعات پر جستجو

۲- استفاده از Searches related گوگل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید وقتی در وب سایت گوگل موضوعی را جستجو میکنید و یا دنبال یک مطلب یا مقاله ای هستید علاوه بر موضوعی که شما در گوگل جستجو کردید، وب سایت گوگل، عناوین و عبارات بیشتری را که مرتبط با موضوع مورد نظر شماست و نسبت به عبارات دیگر ببشتر جستجو شده را به شما پیشنهاد می دهد. در اصل این عبارات پیشنهادی موضوعاتی هستند که در موضوع مورد نظر شما پر جستجو بوده و مردم آنها را بیشتر سرچ کردند.

بعنوان مثال در تصویر زیر ما عبارت طراحی سایت را در گوگل جستجو کردیم.

پیدا کردن کلمات کلیدی از related searches

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در پایین صفحه پیشنهادات گوگل با عنوان Searches related به شما ارائه شده که در مثال ما (که کلمه کلیدی طراحی سایت است) گوگل به ما عباراتی را که کاربران آنها را بیشتر جستجو کردند را به شرح ذیل پیشنهاد داده است.

شرکت طراحی سایت

طراحی سایت در تهران

قیمت طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت اینترنتی

این عبارات، عباراتی هستند که پیرامون کلمه “طراحی سایت” کاربران جستجو کردند به بیانی دیگر موتور جستجوی گوگل به شما میگوید کاربرانی که عبارت “طراحی سایت” را جستجو کردند بعد از جستجوی این عبارت یا قبل از جستجوی این عبارت، این عبارات(related searches) را نیز جستجو کردند و به دنبال آنها بودند همچنین با جستجوی هر کدام از این عبارات نیز، گوگل تعداد قابل توجهی عنوان و موضوعات مختلف دیگر به شما نمایش میدهد. حالا میتوانید از این عبارات بعنوان کلمات کلیدی و موضوعات مختلف در صفحات محتوایی سایت استفاده کنید. وقتی شما این استراتژی را لحاظ می کنید در اصل به نیاز مخاطبانتان احترام گذاشتید و به نوعی همه موضوعاتی که احتمالا مخاطبانتان به آن نیاز دارند را به آنها ارائه میدهید. نا گفته نماند همه این کارها به شرطی به سئوی سایت شما کمک میکنند که محتوای تولید شده شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و پیرامون این موضوعات بهترین محتوا را به کاربران و مخاطبانتان ارائه نمایید.

در یک پرانتز اشاره می کنیم به اهمیت تولید محتوای باکیفیت و جمله معروف بیل گیتس که قبل از پیدایش موتور جستجوی گوگل مطرح کرده که محتوا پادشاه است. پیشنهاد می کنیم برای تولید یک محتوای باکیفیت و کاربر پسند حتما این مقاله را مطالعه کنید چرا که محتوای شما هم باید کاربر پسند باشد و هم موتور جستجوی گوگل آنرا بپسندد پس مطالعه این مقاله به شما دید خوبی از تولید محتوای کاربر پسند و گوگل پسند ارائه خواهد داد.


منظور از کلمات کلیدی در سئو چیست؟


افزایش ترافیک سایت در سئو

۳- تحلیل وب سایت رقبا برای سئو و یک تکنیک جادویی

میخواهیم به شما ترفندی را یاد بدهیم که در هیچ سایت آموزش سئو نخواهید دید پس خیلی با دقت بخوانید چون در کسب رتبه سایت شما در گوگل بسیار موثر است و در صورت انجام صحیح و قدم به قدم این آموزش با احتمال ۹۹.۹٪ در صفحه اول گوگل، جایگاه ۱ تا ۵ را از آن خود خواهید کرد و افزایش ترافیک سایت خود را مشاهده خواهید نمود

باتوجه به مطالبی که تا اینجا گفتیم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب محتوای مرتبط برای وب سایت روش بالا را اجرا نمایید تا بهترین کلمات و موضوعات را استخراج کنیدحالا وقت آن است که برای تولید محتوا و متن مورد نظر سری هم به وب سایت رقبا بزنیم تا به طور کامل و موشکافانه از رقبای سر سخت سایتمان با خبر باشیم چرا که برای رقابت در هر موقعیت و هر موضوعی، اولین قدم، شناخت و تجزیه و تحلیل رقباست.

خوب دقت کنید داریم یک روش کاربردی با استفاده از استراتژی تحلیل سایت رقبا (وب سایت های موفق) را عنوان می کنیم. این استراتژی به شما کمک میکند تا از مسیری حرکت کنید که وب سایت های موفق عبور کردند ولی نکته ارزشمندی که در این روش میخواهیم بگوییم این است که شما در مسیری که وب سایت های موفق عبور کردند حرکت میکنید، اما با این تفاوت که یک سر و گردن از رقبا بالاتر و ۲ قدم از آنها جلوتر هستید به همین دلیل به راحتی در سئو و کسب رتبه بالاتر در گوگل آنها را پشت سر خواهید گذاشت.

رتبه یک گوگل

وقتی صحبت از طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، سئوی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی استارتاپ و …  میشود، به طور نا خودآگاه تصویری از رقابت و جنگیدن و پیشی گرفتن از یکدیگر بر سر جایگاه اول یا صفحه اول گوگل به ذهنمان خطور میکند. جایگاه اول در صفحه اول گوگل فقط مختص یک وب سایت است و برای کسب جایگاه و رتبه ۱ گوگل وب سایت های بیشماری در حال رقابت هستند اما درست است که جایگاه ۱ در صفحه اول گوگل مختص یک سایت است اما ۱۰ وب سایتی که در صفحه اول گوگل قرار گرفتند جزو وب سایت های موفق در سئو هستند و ما میخواهیم از این کانال وارد شویم و از یک ترفند شگفت انگیز استفاده کنیم. به طوریکه از این ۱۰ سایتی که در صفحه اول گوگل قرار دارند قدرت بگیریم و از آنها بعنوان نرده بانی برای رسیدن به رتبه و جایگاه یک گوگل استفاده کنیم.

تحلیل سئو رقبا

یک تکنیک حرفه ای سئوی سایت

روش کار به این صورت است:

۱- در قدم اول شما موضوع یا عنوان محتوای مورد نظر که قصد دارید در سایت منتشر کنید را در گوگل سرچ کنید.

انتخاب عنوان مقاله از دید سئو

۲- وب سایت هایی که در صفحه اول جستجوی گوگل می آیند را جدا کنید(۱۰ وب سایت اول)

طراحی سایت صفحه اول گوگل

۳- کلمه کلیدی و عناوین ۱۰ مقاله اول را جدا کنید و در یک ستون از جدول فایل اکسل یا ورد بنویسید.

انتخاب کلمه کلیدی

۴- عناوین داخل مقاله یا به عبارتی سرفصل هایی که در مقاله درباره آن نوشته شده را در ستون دیگری از جدول خود بنوسید.

عنوان سئو سایت

۵- غربالگری و فیلتر کردن کلمات و عبارات کلیدی نهایی: از بین کلمات و عباراتی که در دست دارید، ممکن است برخی کلمات و عناوین هستند که به طور مستقیم با موضوع محتوای صفحه مورد نظرتان همخوانی نداشته باشد میتوانید آنها را مجدد در گوگل جستجو کرده و از عبارات موجود در related searches گوگل مجدد استفاده کنید و یا در ابزار های مختلف سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مانند وب سایت ahref به آدرس ahrefs.com و یا وب سایت lsi گراف به آدرس lsigraph.com مراجعه کرده و کلمات مرتبط را در آنجا جستجو و استخراج نمایید.

6- شروع کنید به تولید محتوای کاربردی پیرامون موضوعات استخراج شده در جدول. گوگل در سال های اخیر و مخصوصا سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به مقالات طولانی تر و جامع اهمیت بیشتری میدهد. مقالاتی  که خواننده با مراجعه به آن برای آگاهی از یک موضوع مرتبط، نیازی نیست به سایت دیگری برود چون همه موضوعات و سوالات خود را در آن مقاله پاسخ داده است. برای درک بهتر این موضوع یک مثال میزنیم: تصور کنید میخواهیم درباره موضوع “طراحی سایت” مقاله بنویسیم.

با یک جستجوی ساده در گوگل می بینید که بیش از هزاران مطلب درباره طراحی سایت وجود دارد ولی از این هزاران مطلبی که وب سایت های مختلف منتشر کردند تنها ۱۰ سایت است که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود یعنی یک سری سرفصل ها که در مقالات صفحه اول گوگل منتشر شده برای گوگل و کاربران از امتیاز بالاتری برخوردار است. حالا سوال اینجاست که در این میان در بین این تعداد سرفصل، ما چه محتوایی تولید کنیم که در میان این ۱۰ سایت و ترجیحا در رتبه ۱ تا ۳ قرار بگیریم.

قسمت مهم این روش اینجاست که شما از بین ۱۰ مقاله صفحه اول، سرفصل ها را جدا کرده اید و محتوایی که برای وب سایت خود تولید میکنید می بایست تلفیقی از کلیه سرفصل های ۱۰ مقاله باشد.

رتبه ۱ گوگل


شاید این موضوعات برایتان جالب باشد:

– سئو وب سایت هدفمند چیست؟

– ۳ روش برای تبلیغات و معرفی کالا و محصولات خود به دیگران.

– بررسی چالش های بین کارفرما و سئو کار.

همه این موضوعات را در مقاله سئو وب سایت و چالش های آن بخوانید.


دومین کاری که شما انجام میدهید این است که از عبارات پیشنهادی گوگل یا همان Searches related که در آیتم شماره ۲ این مقاله توضیح داده شد به میزان طبیعی(تعدادی که برای خواننده آزار دهنده نباشد) در متن مقاله یا محتوایی که تولید میکنیم می بایست استفاده کنیم. بعنوان مثال وقتی عبارت طراحی سایت را جستجو کردیم عبارات پیشنهادی گوگل به این شرح است: طراحی سایت در تهران – شرکت طراحی سایت حرفه ای – قیمت طراحی وب سایت – خدمات طراحی وب سایت و… ما می بایست در جملات و پاراگرافهایی که برای نوشتن مقاله دستنویس خود انجام میدهیم این تعداد عبارات را جای دهیم و از آنها استفاده کنیم. این کار شانس دیده شدن وب سایتمان را در زمان جستجوی این کلمات توسط کاربران  افزایش میدهد

منتظر آپدیت بعدی باشید زیرا اینجا ما بهترین و نزدیکترین راه و ترفندهای سئو را به شما آموزش خواهیم داد.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

سبزآفرین

بسیار نکات خوب و ارزشمندی رو بیان کردید،مرسی از مقاله خوب و کاربردیتون

۱۳۹۹/۱۲/۴

ارجمندی

عالی بود ممنون بابت مطالب خوبتون

۱۳۹۹/۴/۹

ناهید

واقعا ترفند ارزشمندی تو سئو سایت به حساب میاد که به درد سئو کارهای حرفه ای میخوره. این هم بگم تشکر میکنم از شما چون هیچ سئو کاری فوت کوزه گریش رو به کسی نمیگه ولی شما گفتید. امیدوارم ادامه دار باشه و منتظر ترفندهای جذاب سئو خواهم بود

۱۳۹۸/۴/۱۴

دیدگاه شما

ثبت