خانهوبلاگشروع کسب و کارScrum چیست؟ متدولوژی یا چارچوب اسکرام
Scrum چیست؟ متدولوژی یا چارچوب اسکرام

Scrum چیست؟ متدولوژی یا چارچوب اسکرام

Scrum یک چارچوب مدیریت پروژه بصورت تکرارشونده و افزایشی است که عمدتا در توسعه نرم افزار چابک استفاده می شود.

اسکرام به چه معناست؟ Scrum یک چارچوب مدیریت پروژه بصورت تکرارشونده و افزایشی است که عمدتا در توسعه نرم افزار چابک استفاده می شود. روش scrum بر نرم افزارهای کاربردی، انعطاف پذیری برای تغییر همراه با واقعیت های تجاری نوظهور، ارتباطات و همکاری تأکید دارد.

توسعه نرم افزار چابک یا Agile

انواع نقش ها در Scrum

سه نقش اصلی در روش scrum عبارتند از مالک محصول ، اسکرام مستر ها و عضو تیم توسعه:

مالک محصول (Product Owner)

صاحبان محصول چشم انداز محصول را به تیم توسعه می رسانند و با تعیین اولویت ها و الزامات، علایق مشتریانشان را نشان می دهند.

اسکرام مستر (Scrum Master)

اسکرام مسترها به عنوان پیوندی بین صاحب محصول (Product Owner) و تیم عمل می کنند. نقش اصلی آنها حذف موانعی است که ممکن است تیم را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. Scrum مستر ها به تیم کمک می کنند تا مولد و خلاق باقی بماند.

عضو تیم (Team Member)

اعصای تیم افداری هستند که کار طراحی، تحلیل، توسعه و پیاده سازی و همچنین تست را انجام می دهند

تیم های اسکرام به طور کلی شامل هفت عضو متقابل می باشند. به عنوان مثال، پروژه های نرم افزاری شامل مهندسان نرم افزار، معماران، تحلیلگران، برنامه نویسان، کارشناسان تضمین کیفیت، طراحان رابط کاربری و آزمایش کنندگان است.

علاوه بر نقش های کلیدی، تیم های scrum شامل ذینفعان و مدیران خود محصول نیز هستند. این بازیکنان هیچ نقش رسمی در اسکرام ندارند و فقط به ندرت در این فرایند شرکت می کنند. نقشهای آنها اغلب به عنوان نقشهای فرعی یاد می شود.

اجزا و نحوه کار اسکرام

Product Backlog

اصلاح بک لاگ محصول، یک لیست سطح بالا است که در کل پروژه نگهداری می شود می تواند عقب ماندگی محصول را مدیریت کند و برای جمع آوری اقلام انباشته استفاده می شود.

Sprint Backlog

اسپرینت بک لاگ شامل لیستی از کارهایی است که تیم باید در طول این مسابقه پی در پی انجام دهد. Feature ها به Task هایی تقسیم می شوند که معمولاً بین 4 تا 16 ساعت کار است.

Burn Down

نمودار burn down chart کار باقی مانده در Backlog ها را نشان می دهد. این یک نمودار ساده از پیشرفت پروژه ارائه می دهد و می تواند هر روز به روزرسانی شود. همچنین یک شبیه سازی مجازی سریع بعنوان مرجع به شما ارائه می دهد.

اجزا و نحوه کار اسکرام

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

espricho

متودولوژی با فریم ورک چه فرقی دارن ممنون میشم توضیحی بدید

۱۴۰۰/۹/۱۳

ناشناس

هرچی بیشتر در مورد اسکرام میخونم بیشتر گیج میشم اصلا نمیشه درک کرد اسکرام چیه

۱۴۰۰/۸/۷

دیدگاه شما

ثبت