خانهوبلاگبرنامه نویسیمفهوم سیر تکاملی اسکیما یا Schema Evolution
مفهوم سیر تکاملی اسکیما یا Schema Evolution

مفهوم سیر تکاملی اسکیما یا Schema Evolution

یکی از جنبه های مهم مدیریت داده ها تکامل طرح واره یا اسکیما (Schema) است. پس از تعریف طراحی اولیه اسکیما، ممکن است برنامه ها به مرور زمان نیاز به توسعه داشته باشند

یکی از جنبه های مهم مدیریت داده ها تکامل طرح واره یا اسکیما (Schema) است. پس از تعریف طراحی اولیه اسکیما، ممکن است برنامه ها به مرور زمان نیاز به توسعه داشته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، برای مصرف کنندگان پایین دستی بسیار مهم است که بتوانند داده های کدگذاری شده با طرح قبلی و جدید را به صورت یکپارچه مدیریت کنند. این کار بسیار پیچیده و حساس می باشد و ممکن است مواردی پیش بیاید که در عمل نادیده گرفته شوند. البته بررسی و داشتن یک سیر تکامل برای ساختار دیتا کاری هزینه بر خواهد بود اما بدون تفکر در مورد مدیریت داده ها و تکامل اسکیما، تیم ها بعدا هزینه بسیار بالاتری را پرداخت می کنند و قطعا واجب است و ارزش این هزینه ها را دارد.

تکامل طرح با نیاز به حفظ داده های جاری در هنگام انجام تغییرات طرح پایگاه داده ، سروکار دارد. به طور رسمی، Schema Evolution زمانی اتفاق می افتد که یک سیستم پایگاه داده تغییر و اصلاحتی نیاز دارد که این تغییرات را بدون از دست دادن داده های موجود انجام می دهد و روند را تسهیل کند.

در واقع علت انتخاب این نام یا Schema evolution در این جهت انتخاب شده است که این مسیر پایان ندارد و ممکن است تا زمانی که نرم افزار زنده است مورد نیاز باشد، هیچ وقت نمی توان گفت که توسعه یک نرم افزار متوقف شده است و دیگر نیازی به توسعه ندارد و قطعا همیشه یا نیاز های جدیدی پیش خواهد آمد و یا راه های برای بهبود پیدا می شود که نیازمند تغییر در ساختار داخلی یک نرم افزار و به موجب آن تغییر در Schema بانک اطلاعاتی شما خواهد داشت.

می توان اینگونه بیان کرد که Schema Evolution مفهومی قوی تری از Schema Versioning می باشد و تکامل اسکما و نسخه بندی اسکیما در ادبیات تلفیق شده است و این دو اصطلاح گاه به جای یکدیگر استفاده می شوند. پس از شما درخواست می کنم که مقاله “Schema Versioning” را نیز مطالعه کنند تا دید مناسبی در مورد نسخ بندی اسکیما کسب نمائید.

مفهوم و فرایند Schema Versioning

مفهوم و فرایند Schema Versioning در دیتابیس

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت