خانهوبلاگراه اندازی سایتآموزش قراردادن مپ نقشه گوگل در سایت
آموزش قراردادن مپ نقشه گوگل در سایت

آموزش قراردادن مپ نقشه گوگل در سایت

از دیگر مزایای قرار دادن مپ map در وب سایت، جذابیت و ظاهر شکیل سایت و نیز تجربه کاربری حرفه ای است که در طراحی وب سایت اهمیت بالایی دارد.

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ یا نقشه گوگل Google Map متعلق به شرکت گوگل می باشد.ابزار گوگل مپ به ما کمک میکند تا آدرس مورد نظرمان را در نقشه پیدا کنیم.  سرویس نقشه گوگل یا گوگل مپ برای یافتن مکان های مختلف و همچنین مسیر یابی تا مقصد مورد نظر که بصورت رایگان در دسترس کاربران است.

مسیریابی و پیدا کردن راه های مختلف برای رسیدن از یک مبدا خاص به یک مقصد، پرکاربردترین سرویس گوگل مپ است و به شما امکان می دهد به راحتی به مقاصد مختلف بروید و با صفحات مختلف وب سایت آشنا شوید. برای آنکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید روش استفاده از آن را بدانید. در ادامه با یک ویدیو آموزشی نحوه استفاده از گوگل مپ یا نقشه گوگل Google Maps را بر روی موبایل و تبلت به شما آموزش خواهیم داد.

قرار دادن نقشه گوگل در صفحه

ابتدا میخواهیم نحوه قرار دادن نقشه گوگل در صفحه تماس با ما را که توسط طراح سایت یا مدیر سایت باید انجام شود، آموزش دهیم.

اگر هنگام طراحی سایت در صفحه تماس با ما یا صفحه اصلی سایتتان، نقشه سایت یا گوگل مپ را تعبیه نمایید این مزیت را نسبت به رقبا دارید که مشتری برای پیدا کردن مکان شرکت یا کسب و کار شما نیاز به سرچ کردن در گوگل ندارد و برای رفتن به آدرس شما کافیست بر روی نقشه ای که تعبیه کردید کلیک نماید.

از دیگر مزایای قرار دادن مپ map در وب سایت، جذابیت و ظاهر شکیل سایت و نیز تجربه کاربری حرفه ای است که در طراحی وب سایت اهمیت بالایی دارد.

همانطور که میدانید داشتن صفحه تماس با ما در ساخت سایت، یکی از صفحات مهم به شمار می رود که در همه کسب و کارها ضرورت محسوب می شود. اگر میخواهید طراحی سایتتان جذاب و شکیل باشد حتما از طراح سایت خود بخواهید تا لوکیشن یا همان مکان شما را در نقشه مپ گوگل در صفحه تماس با ما یا صفحه اصلی وب سایت تعبیه نماید.

آموزش قرار دادن نقشه در وب سایت

به نحوه تعبیه نقشه و لوکیشن در طراحی سایت می پردازیم: در قدم اول وارد سایت گوگل مپ می شویم و نام مکان و محل مورد نظر را در کادر مربوطه نوشته و آیکن جستجو را کلیک میکنیم.

آدرس سایت گوگل مپ maps.google.com می باشد.

همانطور که مشاهده خواهید کرد نام محل مورد نظر در نقشه گوگل ظاهر می شود که در این قدم می بایست روی آن راست کلیک نمایید و گزینه Whats here را انتخاب نمایید.

حالا محل آدرس مورد نظر با یک رنگ آبی که در پایین صفحه بوده ظاهر می شود و باید روی آن کلیک کرده تا در طرف چپ تصویر مورد نظر فایلی باز شود.

پس از آنکه فایل را باز کردید در گوشه ای منویی خواهید دید که منوی سیستم می باشد. بر روی گزینه embedded map share or کلیک نمایید که یک صفحه جدید ایجاد شود که شامل ۲ سربرگ بوده و شما باید گزینه embed map  را کلیک نمایید.

در این قدم می بایست کد iframe را  که سیستم به شما ارائه کرده، کپی نمود و آنرا در محل مربوطه در کدهای html قرار دهید تا نقشه و موقعیت شما در سایت به نمایش گذاشته شود.

حالا پس از طراحی سایت و استفاده از نمایش نقشه در وب سایت مشتری چگونه می تواند با این نقشه، آدرس شما را دنبال کرده و یا از طریق اپلیکیشن یا سایت گوگل مپ مسیریابی نماید.

سخن آخر

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در طراحی وب سایت شما بسیار اهمیت دارد همیشه در طراحی وب سایت های باید به رضایت و همچنین راحت بودن کاربران توجه زیادی کرد، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و یا یک وب سایت شرکتی دسترسی به مسیر محل کار شما بسیار مهم می باشد این روزها همه ی افراد از گوگل مپ برای پیدا کردن مسیر ها استفاده می نمایند پس شما با قرار دادن گوگل مپ در سایت خود دسترسی را برای مشتریان خود راحتتر می کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

دشنمایی

من مپ گوگل رو واسه سایتم راه انداختم ولی نشون نمیده. مشکل چیه لطفا راهنمایی.

۱۴۰۰/۱/۲۷

حوری بیگم مرتضوی قزوینی

عالی بود

۱۳۹۷/۳/۱۲

دیدگاه شما

ثبت