خانهوبلاگبرنامه نویسیبرنامه نویسی چیست؟ همه چیز در مورد برنامه نویسی
برنامه نویسی چیست؟ همه چیز در مورد برنامه نویسی

برنامه نویسی چیست؟ همه چیز در مورد برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی در حال حاضر دیگر فقط به متخصصان حوزه نرم افزار محدود نمی شود، بلکه یادگیری آن به یک امر ضروری و مهارتی تبدیل شده است

یادگیری برنامه نویسی در حال حاضر دیگر فقط به متخصصان حوزه نرم افزار محدود نمی شود، بلکه یادگیری آن به یک امر ضروری و مهارتی تبدیل شده است که هرکسی که می خواهد از طریق اینترنت کار کند باید بتواند انجام دهد، چه کارآفرین باشید و چه صاحب یک وب سایت یا بازاریاب یا حرفه شما هر چه باشد با تسلط بر مهارت برنامه نویسی، و بنابراین در این مقاله ما در مورد برنامه نویسی، نرم افزار ها، وب سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی به صورت حرفه ای صحبت خواهیم کرد.

برای اینکه بدانیم چگونه از منابع یادگیری برنامه نویسی استفاده کنیم، ابتدا باید بدانیم برنامه نویسی چیست و زبانهای برنامه نویسی به شرح زیر است:

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یعنی با نوشتن برخی دستورالعمل ها و هدایت برخی دستورات به کامپیوتر یا هر دستگاه های دیگر، مانند گیرنده های صوتی و تصویری در سیستم های ارتباطی مدرن یا “خوانندگان DVD”، به عنوان مثال، با هدف آشنایی دستگاه با نحوه برخورد با داده ها و همچنین مکانیزم اجرای بسیاری از آثار که از او درخواست می شود، که تحت نام “ الگوریتم ” قرار می گیرد.

الگوریتم ها در برنامه نویسی

فرایند برنامه نویسی بر اساس قواعد خاص زبان انتخاب شده توسط برنامه نویس است، زیرا برنامه نویسی دارای زبانهای زیادی است که در ویژگی های آنها متفاوت است و با توجه به وظیفه مورد نیاز این برنامه ها، درجات مختلفی با هر نوع برنامه متناسب است.

برنامه نویسی به زبان ساده

برنامه نویسی عبارت است از نوشتن کدی که برنامه نویس از کامپیوتر می خواهد تا کارهای خاصی را انجام دهد، به عنوان مثال، وقتی شخصی می خواهد وب سایت را جستجو کند، اولین کاری که انجام می دهد این است که مرورگر خود را باز کرده و پیوند سایت را وارد کند. او می خواهد، و این مرورگر همان چیزی است که او خواسته است وب سایتی که می خواهید بتوانید به آن دسترسی داشته باشید، و در اینجا مرورگر “برنامه” نامیده می شود، به این معنی که برنامه نویسی شده است، یعنی کد آن نوشته شده است تا بتواند یک سایتی که پیوند آن نوشته شده است، و این برای همه برنامه های دیگر صدق می کند.

زبانهای برنامه نویسی چیست؟

در ابتدا، ما باید ابتدا معنای کلمه زبان را که روشی برای برقراری ارتباط و درک بین افراد است تعریف کنیم، و در مورد کامپیوتر ها، زبان در اینجا به معنای نحوه ارتباط فرد با کامپیوتر است تا بتواند آنچه از او خواسته شده را انجام دهد.

منظور از زبان های برنامه نویسی، گروهی از واژه ها و اصطلاحات است که فرد برای هر یک از آنها برای درخواست اجرای برخی از دستورات از کامپیوتر استفاده می کند و در نهایت همه این زبانها به زبانی که کامپیوتر انجام می دهد، ترجمه می شود. به جز آنچه که به عنوان سیستم دودویی شناخته می شود، که فقط “0 و 1” است، درک نمی کند.

زبان های برنامه نویسی گوناگونی برای کاربرد های خاص طراحی و توسعه داده شده است که هر کدام در عملیات بخصوصی توانمند تر عمل می کنند، برخی از آن ها برای طراحی سایت مناسب هستند، برخی دیگر برای طراحی اپلیکیشن های موبایل، برخی برای اهداف و کاربرد های خاص و حتی تک منظوره شاید در نظر گرفته شده باشند. در مقاله دیگری به انواع زبان های برنامه نویسی

چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم؟

چگونه برنامه نویسی یاد بگیرم؟

اگر برنامه نویسی برای شما جذاب است و می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید می توانید به راحتی شروع کنید. از برنامه های ساده تر شروع کنید، مقاله جامعی با عنوان چگونه می توانم برنامه نویسی یاد بگیرم؟ را مطالعه بفرمایید و دقیقا مطابق آن عمل کنید، با تمرین های زیاد می توانید برنامه نویسی یاد بگیرید و در آن حرفه ای شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

Saeid

این مطلبتون عالی بود مخصوصا اینکه چطوری برنامه نویسی بشیم road map خوبی بود عالی بود یعنی خسته نباشید

۱۴۰۰/۱۰/۲۴

سینا

زنده باد عالی بود مخصوصا مقاله یادگیری برنامه نویسی

۱۴۰۰/۸/۲

دیدگاه شما

ثبت