خانهوبلاگافزایش فروشپرستا شاپ یا Presta Shop چیست؟
پرستا شاپ یا Presta Shop چیست؟

پرستا شاپ یا Presta Shop چیست؟

پرستا شاپ یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است که در سال 2007 میلادی در کشور پاریس راه اندازی شد که با مرور زمان شعبه های مختلفی در کشور های مختلف ایجاد کردند، این سیستم مدیریت محتوا یا (Content Management System) این اجازه را به کاربران می دهد تا در دنیای وب وارد شوند و کسب و کار یا بوتیک خود را در آن جا راه اندازی نمایند...

آشنایی بیشتر با CMS اختصاصی پرستا شاپ (Presta Shop)

پرستا شاپ یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است که در سال 2007 میلادی در کشور پاریس راه اندازی شد که با مرور زمان شعبه های مختلفی در کشور های مختلف ایجاد کردند، این سیستم مدیریت محتوا یا (Content Management System) این اجازه را به کاربران می دهد تا در دنیای وب وارد شوند و کسب و کار یا بوتیک خود را در آن جا راه اندازی نمایند تفاوت این سیستم مدیریت محتوا با دیگر سیستم های مدیریت محتوا این است که پرستا شاپ (PrestaShop) انحصارا مربوط به فروشگاه های اینترنتی است. و اگر به دنبال طراحی سایت ها فروشگاهی هستید بهترین CMS می باشد.

پرستا شاپ حدودا دارای 3200 قالب انحصاری سئو شده و بهینه شده می باشد که قابل استفاده برای تمامی عموم است این سیستم مدیرین محتوای باز در دست تمامی عموم قرار گرفته و می توانید این CMS را برای خود و شرکت خود انحصاری و اختصاصی کنید. پرستا شاپ مانند دیگر CMS ها یک پنل مدیریت آسان دارند که می توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید.

نصب و راه اندازی پرستا شاپ

همانطور که گفتیم پرستا شاپ یک منبع متن باز رایگان است این به این معنی نیست که 0 تا 100 راه اندازی این CMS برای شما رایگان تلقی می شود برای نصب و راه اندازی نیاز است که شما هزینه هاست (Host) و دامین (Domain) خود را بپردازید و برای ادامه ی راه اندازی این سیستم مدیریت نیاز است که تا حدودی با زبان برنامه نویسی PHP آشنایی داشته باشیم تا در زمان راه اندازی آن دچار مشکل نشویم زبان انحصاری این سیستم PHP می باشد همانطور که در مقالات مرتبط دیگر مانند وورد پرس و جوملا نیز بیان شد تمامی CMS ها به زبان PHP نوشته شده است.

ویژگی های برتر پرستا شاپ (Presta Shop)

  • فروشگاه ساز
  • بازاریابی الکترونیکی
  • رایگان و متن باز
  • سفارش سازی آسان
  • درگاه های پرداخت
  • سبد خرید

معایب پرستا شاپ

  • نیاز به آموزش و مهارت دارد
  • هزینه های اضافی می تراشد
  • عدم تطابق استاندار های فنی

یک از برتری هایی که پرستا شاپ دارد استفاده ی آنلاین از این CMS اختصاصی است که شما می توانید قبل از راه اندازی این سیستم مدیریت محتوا به صورت آنلاین با پنل مدیریت و همچنین سایت آماده کار کنید و میزان رضایت خود از این سیستم مدیریت محتوا بسنجید این یکی از بهترین خدماتی است که Presta Shop نسبت به دیگر CMS ها انجام داده تا بتواند مشتریان بالقوه ی خود را به بالفعل تبدیل نماید.

طریقه راه اندازی Presta Shop

این سیستم مدیریت محتوا را به دو صورت کلی می توان راه اندازی نمود، همانطور که در پیش تر نیز بیان شد تعداد قالب های آماده این سیستم مدیریت محتوا بسیار بالا است (حدودا 3200 قالب آماده) که دلیل این امر را می توان اینطور دید که، راه اندازی Presta Shop نسبت به دیگر CMS های اختصاصی مانند ورد پرس (WordPress) پیچیدگی بیشتری دارد و نیاز است که افراد با زبان هایی مانند html، CSS و از همه مهمتر زبان برنامه نویسی PHP آشنایی داشته باشند به همین منظور می توان گفت کسانی که با این زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشند نسخه ی خام Presta Shop را ترجیح می دهند و افزونه های منحصر به سایت خود را دانلود می کنند چرا که این طور کنترل بیشتری بر روی سایت خود دارند، اگر هم آشنایی با زبان های برنامه نویسی مرتبط نداشته باشند قالب های آماده ی این CMS اختصاصی را تهیه و بر روی هاست خود تنظیم میکنند که این موضوع نیز نیاز دارد تا ما آشنایی نسبی با نصب و راه اندازی داشته باشیم پس ترجیح میدهیم با شرکت های طراحی سایت ارتباط برقرار کنیم و قالب های آماده از این شرکت ها خریداری نماییم.

بررسی هر یک از گزینه های نصب

انتخاب قالب های آماده Presta Shop

قالب های آماده پرستا شاپ بهینه شده، سئو شده، همراه با نصب پلاگین های مرتبط و... را بر روی خود دارد فقط کافی است اطلاعات و Data را بر روی هاست خود نصب کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن شما صاحب یک سایت فروشگاهی آماده می شوید اما معایب این امر این است که تداخل برنامه های نصب شده و کد ها نوشته شده با برنامه هایی یا افزونه هایی که شما نصب کنید تداخل پیدا میکند از آنجایی که پلاگین ها و یا افزونه هایی که در سیستم های مدیریت محتوا معرفی می شوند توسط برنامه نویسان متعددی نوشته شده است این امر بسیار طبیعی است که با مرور زمان سرعت سایت کاهش یابد و یا ایجاد اختلال پیدا کند.

دانلود نسخه ی خام Presta Shop

نسخه های خام باید تحت نظر و یا توسط یک طراح سایت پرستا شاپ ایجاد شود که این موضوع برای شما هزینه بر است اما مزیت این امر بر دیگری این است که تمام سایت شما تحت کنترل خود است و می دانید چه چیزی بر چه اساسی نیاز دارید و باید نصب شود به غیر از آن تمامی تم ها رنگ های سایت می تواند با توجه به نیاز و سلیقه ی شما شکل بگیرد اما یکی از مشکلاتی که افزونه های این سیستم های مدیریت محتوا نسبت به دیگر سایت های اختصاصی دارد این است که به علت تعداد و قابلیت های بالایی که دارد فرد را وسوسه می کند به نصب پلاکین های متعدد و این امر در بلند مدت می تواند مشکل آفرین شود.

سخن آخر

طراحی سایت های اختصاصی با کد های PHP و یا CMS های اختصاصی کلیات مبحثشون یکی است و ممکن در کمیت و یا دسترسی ها با هم متفاوت باشد. برای آشنایی بیشتر با هریک از CMS ها و یا طراحی سایت اختصاصی می توانید با شرکت طراحی سایت پایدار سامانه تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت