خانهوبلاگبرنامه نویسیمعرفی cms اختصاصی open cart
معرفی cms اختصاصی open cart

معرفی cms اختصاصی open cart

Open Cart تا به حال توانسته است چیزی حدود 470,000 وب سایت را به دنیای وب وارد کند. هدف این پلتفرم آماده ارائه یک ابزار قابل اعتماد و شفاف برای توسعه دهندگان وب برای ایجاد سایت های خود با کارایی بالا و فروشگاه های آنلاین با استفاده از ماژول ها و افزونه های سفارشی شده است.

Open Cart چیست؟

Open Cart یک پلتفرم طراحی سایت open source است که مانند presta shop اختصاصا برای طراحی سایت ها فروشگاهی می باشد.

open cart مانند CMS های دیگر می باشد که به صورت رایگان ارائه شده است و بسیاری مزایا و معایب مختلف می تواند به همراه داشته باشد. اما این CMS اختصاصی برای استفاده از پلن های اختصاصی خود نیاز به پرداخت مبلغی ماهانه دارد و همچنین برای دانلود برخی از پلاگین ها باید هزینه ای پرداخت کنید دانلود بستر این CMS اختصاصی به صورت رایگان محسوب می شود و استفاده از بخش های خاصی از آن رایگان است.

Open Cart تا به حال توانسته است چیزی حدود 470,000 وب سایت را به دنیای وب وارد کند. هدف این پلتفرم آماده ارائه یک ابزار قابل اعتماد و شفاف برای توسعه دهندگان وب برای ایجاد سایت های خود با کارایی بالا و فروشگاه های آنلاین با استفاده از ماژول ها و افزونه های سفارشی شده است.

برای این امر می توانید از CMS های دیگر مانند ورد پرس (Word Press) و یا جوملا (Joomla) که در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار است و پشتیبانی آن ها در شرکت های طراحی سایت راحت تر ارائه می شود استفاده نمائید. این CMS اختصاصی در سایت هایی که خرید و فروش محصولات را به صورت آنلاین فراهم نموده است گزینه ی مناسبی است.

ویژگی های Open Cart چیست؟

همانطور که در قبلتر هم ذکر شده این پلتفرم رایگان منبع باز مزایا و معایبی ممکن است داشته باشد که در ادامه به هرکدام از آن ها می پردازیم.

کنترل پنل ادمین

در این قابلیت، کنترل پنل اختصاصی Open Cart شما می توانید به کلیه خرید فروش ها، درگاه پرداخت اینترنتی، تجزیه تحلیل های فروش و... دسترسی کامل داشته باشید.

دسترسی اختصاصی برای هر یک از کارمندان

در این بخش شما می توانید نوع دسترسی خود و دیگر کاربران را به صورت اختصاصی تعریف کنید که هر یک می توانند به کدام قسمت کنترل پنل دسترسی داشته باشند این موضوع یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود چرا که یک کارمند مبتدی نمی تواند در کنترل پنل مشکلاتی ایجاد کند و تحت کنترل شما کار ها را به سرانجام میرساند.

دسته بندی محصولات

در این بخش شما میتوانید محصولات خود را دسته بندی کنید که هم برای شما بسیار مفید است هم از دید و دسترسی کاربرانی که وارد سایت می شوند بسیار خوب و راحت می شود، به عنوان مثال شما میتوانید وسایل برقی خانه را از وسایل مربوط به موبایل جدا کنید.

درگاه پرداخت

فروشگاه های آنلاین عموما باید درگاه پرداخت آنلاین را برای سفارش مشتریان خود و پرداخت به صورت اینترنتی داشته باشند، برای تمامی موارد و بانک های می توانید درگاه پرداخت تعریف کنید و از همه ی بانک ها پشتیبانی می کند این به سهولت پرداخت کمک بسیاری می کند.

SEO friendly

این روزها سئو سایت ها حرف اول را می زنند و اگر سایت از هر لحاظ، مانند ریسپانسیو بودن، کد های تمیز، عکس، محتوا و... با استانداردهای گوگل همراهی نداشته باشد می توان گفت که آن سایت عملا جایگاهی در گوگل و نتایج جستجو ندارد.

معایب Open Cart چیست؟

تا اینجا با مزایای Open Cart شما را آشنا کردیم، اما هر پلتفرمی می تواند در کنار داشتن مزایا معایبی را به همراه داشته باشد

نیاز به دانش فنی

این پلتفرم و CMS اختصاصی متن باز نیاز به دانش های فنی و آشنایی با زبان های برنامه نویسی html، PHP دارد که این موضوع چالشی برای افراد و کاربرانی که که تصمیم به راه اندازی این CMS اختصاصی دارند شده است. CMS های آماده ای مانند Word Press به دلیل عدم نیاز به دانش فنی در این مرحله توانسته اند انتخاب سریعتر و راحتری برای کاربران باشند و از CMS اختصاصی open cart پیشی گرفته اند.

محدودیت در شرکت های کوچک

این پلتفرم آماده عموما برای شرکت های کوچک طراحی می شود و برای مشاغل بزرگ  فروشگاهایی مانند دیجی کالا و... پیشنهاد نمی شود چرا که دسترسی های آن محدود می شود. طراحی سایت برای فروشگاه ها اینترنتی بهتر است به صورت کد نویسی اختصاصی طراحی شود تا چالش های کمی به همراه داشته باشد.

توضیحات تکمیلی

CMS هایی مانند Word Press و یا Joomla توانسته اند در دنیای وب جایگاه ها منحصر به فردی بگیرد و همه روزه تعداد بسیار زیادی از افراد را به خود بکشاند اما این نوع طراحی سایت با قالب های آماده همیشه چالش هایی را به ارمغان آورده است که ممکن است چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت مشکلاتی را برای سایت شما فراهم آورد به همین دلیل ما پیشنهاد میکنیم با یک شرکت طراحی سایت شروع به همکاری نمایید و طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید که در آینده با چالش های حداقلی روبرو شوید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت