خانهوبلاگراه اندازی سایتطراحی فروشگاه اینترنتی چه اصولی دارد؟
طراحی فروشگاه اینترنتی چه اصولی دارد؟

طراحی فروشگاه اینترنتی چه اصولی دارد؟

در این مقاله میخواهیم  نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس افتخار دهید و با ما همراه باشید.

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی

ابتدا به فایل صوتی نکات اساسی در طراحی سایت فروشگاهی گوش فرمایید و از پادکست لذت ببرید.

اصول فروش اینترنتی

در این مقاله میخواهیم  نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس افتخار دهید و با ما همراه باشید.

1- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که  در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند می باشد، اصطلاحا وب سایت بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما بسیار بالاست و هم از نظر سئو سایت شما و همچنین جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما حائز اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این مثال توجه فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک محصول برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید اولین کاری که شما انجام میدهید جستجوی نام محصول یا عبارات مرتبط با آن می باشد. پس از جستجو در گوگل، در صفحه اول گوگل 10 لینک سایت به شما نمایش داده می شود و کاری که شما انجام میدهید این است که از بین این 10 سایتی که نمایش داده شده تعداد 3 یا 4 یا بیشتر را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما منتظر باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه اولین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی 1 ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی 1 ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای تست سرعت وب سایت

تست سرعت سایت فروشگاهی

2-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن استفاده از تصاویر کم حجم از محصولات مثل 10 تا 20 کیلو بایت است این کار باعث لود شدن سریع تصاویر سایت شما و همچنین خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود چنانچه سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان ممکن لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت ترافیک وب سایت میشود.

3-همیشه سعی کنید از تصاویر مناسب برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

4-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همیشه سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و باعث جذب کاربران می شود استفاده شود، استفاده از رنگ های تند جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز استفاده نکنید. مبحث مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

تعریف UX تجربه کاربری

5-بهتر است در طراحی وب سایت فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب استفاده کنید مانند  serif و برای متن های داخل سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواندن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از 2 الی3 فونت برای نوشتن محتوای داخل سایت استفاده شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و باعث احساس راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.


10 نکته طلایی برای صفحه درباره ما حتما بخونش


6- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین کار  باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامدند و هدف آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما  شانس خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک توصیه دیگر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین ضرر را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خود دریافت نموده اید در مقابل ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

7-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین ارتباط به زمینه فعالیت خود می باشد زیرا تنها تبلیغات مفید هستند که دید میشوند.

8-طراحی فروشگاه اینترنتی خود را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه باعث ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.

طراحی سایت ریسپانسیو

9- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه  طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی  یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از 51 درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این اولین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپتاب ها در این امر پیشی میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

10- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر محتوا بوده و قابل بهره برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خود تولید نمایید.

تولید محتوای با کیفیت

11- یکی از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

12- پروپوزال  مناسب انتخاب کنید یکی از بزرگ ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که  دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه نوع گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی کسب و کار و خواسته کار فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد.پروپوزال: در لغت به معني پيشنهاد است و در واقع مي توان با آن ماكت و اسكلتي از كار اصلي را ارائه داد.‌همچنين براي تصويب يك طرح پژوهشي و تامين اعتبار آن، لازم است تا پژوهشگر قصد پژوهشي خود را در پيشنهاد طرح پژوهشي (پروپوزال Proposal) به اطلاع افراد ذيربط و كساني كه اعتبار مالي طرح را تامين مي كنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین انتخاب را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

13- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما دسته بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواندد محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

14- همیشه به یاد داشته باشید  در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات کامل محصول قرار گیرد.

15- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد  و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید فاکتور خرید صادر کرد.

16- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که  نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد.  و وب سایت شما باید دارای پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشید.

طراحی وب سایت

نتیجه گیری

در حال حاضر، خرید کردن به روش اینترنتی بسیار گسترش یافته و پیشرفت کرده است و هر روز در حال گسترش است مشتریان بیشتری جذب این نوع خرید می شوند. تنها نکته مهم در این جا این است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود.

قیمت و تعرفه طراحی سایت چگونه محاسبه می شود.

پایدار سامانه بعنوان یک شرکت طراحی سایت در تهران آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت حرفه ای برای همه مشاغل، سئو، تولید محتوا، فروش هاست و سرور، تولید نرم افزارهای مالی حسابداری می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

ناصری

هزینه یه سایت فروشگاهی چقدره؟

۱۴۰۰/۵/۸

علی حسین درویشی بهلولی

باسلام اطلاعات جالبی کسب کردم از این مطالب به امید خدا استفاده خواهم کرد ممنون از شما

۱۳۹۹/۱۰/۲۸

دیدگاه شما

ثبت