خانهوبلاگافزایش فروشسایت موز چیست؟ تست موز و الگوریتم moz cast

افزایش فروش

۱۴۰۰/۱۲/۲
796
سایت موز چیست؟ تست موز و الگوریتم moz cast

سایت موز چیست؟ تست موز و الگوریتم moz cast

وب سایت موز (MOZ) توسط Rand Fishkin و Gillian Muessig ساخته شد که بنام SEO MOZ که مخفف  MOZILLA می باشد هم شناخته میشود, و در سیاتل تشکیل شد.

Moz یک شرکت SEO است که برای کمک به مردم برای اجرای کمپین های سئو موفق تمرکز دارد. وب سایت موز (MOZ) توسط Rand Fishkin و Gillian Muessig ساخته شد که بنام SEO MOZ که مخفف  MOZILLA می باشد هم شناخته میشود, و در سیاتل تشکیل شد.

سایت موز و ارتباط آن با سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند می باشد که به کسب و کار شما کمک زیادی می کند تا ترافیک ارزشمندی را کسب کنید. بهینه سازی وب سایت شما به زمان و تلاش نیاز دارد، و برای این امر شما از شرکت های متخصص برای مدیریت سئو سایت خود به متخصصان سئو باید متکی شوید. موز یک وب سایت جهت بهبود کیفیت سایت شما در زمینه سئو است که با ایجاد شرایط و همچنین خلق ابزار های سئو توانسته در زمینه سئو شرایط آسان تری فراهم نماید.

آموزش کار با سایت موز

در اوایل تاسیس در قسمت بازایابی فروش و بازاریابی نرم افزار فعالیت می نمود و بعدها در سال 2008 روی به توسعه نرم افزار های موتورهای جستجو اورد. سایت MOZ در اصل راهکار هایی مانند، تحقیقات روی کلید واژه ها، حسابرسی صفحه، لینک سازی، و بهینه سازی صفحه در کل سئو سایت را نیز ارائه می دهد.

البته در ورژن جدید سایت خود ملاک رتبه بندی  سایت ها را منتشر کرده و کاربران می توانند با دو گزینه پیج اتوریتی (Page authority)و دامین اتوریتی (Page Authority) سایت خود را بسنجند. البته این ملاک ها غیر رسمی بود اما این سایت درصدد این است که اعلام کند گوگل نیز از رتبه بندی سایت های خود از این دو فاکتور بهره می برد:

دامین اتوریتی (Domain Authority)

دامین اتوریتی (Page Authority) یا بصورت مخفف DA در واقع معیاری برای نشان دادن معتبر بودن دامنه سایت شما می باشد که معمولا به صورت عدد نمایش داده می شود. بر اساس این عدد هرچقدر بیشتر باشد رتبه بندی سایت شما در گوگل بهتر خواهد بود. در اصل دامین آتوریتی اعتبار دامنه سایت شما می باشد و یکی از معیارها در ارزیابی سایتی که برای بک لینک یا ریپورتاژ آگهی به آن باید توجه کرد همین شاخص می باشد.

یکی از راه های افزایش دامین آتوریتی، گرفتن بک لینک و ریپورتاژ آگهی از وب سایتهایی که اعتبار دامنه بالایی دارند می باشد و باعث انتقال اعتبار دامنه به سایت شما می باشد.

پیج اتوریتی (Page Authority)

زمانی که یک صفحه از سایت را باز می کنید برای تعیین قدرت صفحه از پیج اتوریتی یا PA استفاده می شود . عدد Page Authority می تواند در صورت پایین بودن بر Domain Authority سایت شما تاثیر منفی داشته و در صورت بالا بودن میتواند به رتبه بندی شما کمک فراوانی نماید.

این را همیشه در نظر داشته باشید که دامین اتوریتی هیچ وقت به یک باره نزول و صعود نخواهد داشت و شما با راهکارهایی می توانید به مرور زمان دامین اتوریتی را بهبود بخشید. در حقیقت این رقم در سایت های داخلی چیزی در حدود 60 الی 75 قرار دارد و در سایت های خارجی در حدود 80 الی 99 می باشد که این به معنی سایت خوب و بد نیست بلکه میانگین عدد در ایران متانسب و متناظر با کشور می باشد و برای کشور ما رقمی خوب به حساب می اید.

شرکت moz

سایت تست موز چگونه است؟

اگر وب سایت دارید و قبلا طراحی سایت انجام داده اید بد نیست به معیار ها و مقیاس های سایت موز سر بزنید و حال و روز وب سایت خودتان را بعد از طراحی ببینید و بسنجید، اگر نیاز به بهینه سازی دارد می توانید به یک شرکت بسپارید و یا خودتان دست به کار شوید و سایتتان را بهینه کنید، هر چقدر هم ضعیف کار کنید باز هم قدمی به حساب می آید پس نا امید نباشید.

چرا دامین اتوریتی تغییر می کند؟

امروز در هر علم پیشرفت وجود دارد و اجزا همیشه در حال بروز رسانی  هستند دلیل تغییر عمده دامین اتوریتی بروزرسانی معیار های موجود در آن است که باعث تغییر دامین اتوریتی می گردد  به عنوان نمونه دامین اتوریتی سایت گوگل در سال 2017 در حدود 99 بوده ولی امروزه به 96 رسیده است.

عوامل اصلی تعیین دامین اتوریتی:

بک لینک دامنه، Moz ranking، Moz trust، محتوای سایت، Google friendly که در زیر به مشخصات تعریفی هر کدام می پردازیم:

بک لینک دامنه

در این گزینه تعداد دامنه ها معیار می باشد به طوریکه لینکهای ویژه ای که دامنه به دست اورده مورد بررسی قرار می گیرد. بک لینک ها اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو گر می باشند.

Moz trust

یک عامل برای تعیین کیفیت لینک های خارجی و مشخصا برای تعیین کیفیت وبسایت لینک دهنده خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

Moz ranking

عاملی جهت بررسی قدرت و کیفیت بک لینک ها و امتیاز دادن به آنها می باشد.

محتوای سایت

محتوای سایت عامل تعیین کننده اصلی در پیج اتوریتی و دامین اتوریتی می باشد و یکی از نکات مهم در بدست اوردن رنج بالا می باشد

Google friendly

گوگل فرندلی بودن تاثیر مستقیم بر وبسایت شما دارد به طوری که اگر سایت شما مناسب با استاندارهای گوگل باشد قطعا  در رتبه بندب و نمایش سایت شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت برعکس اگر سایت شما دارای ساختار ضعیفی باشد میتواند روند نزولی برای وبسایت شما داشته باشد.

لوگو سایت موز

ابزارهای سئو در سایت موز

Keyword explorer

ابزار Keyword Explorer برای کشف و اولویت بندی بهترین کلمات کلیدی برای سایت می باشد، از بزرگترین ، دقیق ترین پایگاه داده کلمات کلیدی جستجو استفاده کنید.

Moz Cast چیست؟

نمایش الگوریتم های تغییرات در موتورهای جستجو به صورت دما، اب و هوا و … می باشد که بوسیله آن میتوان تغییرات و نتایج آن را مشاهده نمود. سالها قبل شاید اپدیت الگوریتم ها یک الی سه بار در کل سال انجام می شد اما گوگل از سال 2010 نسبت به ایجاد بروز رسانی در الگوریتم های خود حتی بصورت روزانه روی اورده و پیش بینی میشود که این بروز رسانی همچنان در اینده نیز ادامه داشته باشد، این تغییرات می تواند از تغییر تعداد کاراکترها در توصیف کالا و ا اجازه دادن به تبلیغات در بسته جستجوی محلی و یا حتی حذف نتایج جستجو به نفع یک پاسخ باشد.

خوشبختانه وب سایت موز (moz.com) معیاری طراحی کرده بنام MozCast که تمامی تغییرات روز های گذشته را اسکن و نتایج را نمایش می دهد. هدف از اینکار پی بردن به پیشرفت وب سایت شما می باشد. بسته به نوع تغییر امکان جابجایی صفحات در نتایح  جستجوهای گوگل می تواند کم یا زیاد باشد. به گفته خود وب سایت موز، موز کست را می توان بدین صورت تحلیل کرد:

هرچه هوا گرمتر و طوفانی تر باشد، رتبه بندی نتایج گوگل بیشتر تغییر کرده است.

تشبیه جالب و جذابی است و با یک نگاه به موزکست می توان اتفاقاتی که در دل هسته گوگل می افتد را متوجه شد و زمانی که این تغییرات زیاد باشد نیازمند بررسی و تحلیل بیشتر بوده و باید برای ارتقای و بهینه سازی سئو سایت خودمان فکری بکنیم و برخی پارامتر ها را با درنظر گرفتن تغییرات بوجود آمده اصلاح کنیم.

الگوریتم Mozcast

اما موزکست چگونه کار می کند؟

موزکست هر ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ کلمه ی کلیدی را که بطور عمدی به دلیل اجتناب از مقاصد محلی اشکار انتخاب می کند و نتایج جست و جوی گوگل را دریافت می کند و آنها را در 5 سطل مختلف به طور مساوی تقسیم می کنند. قسمت مهم ماجرا این میباشد که موزکست تمام تلاش خود را برای تحت کنترل بودن دیتاها می کند. روزانه موزکست ۱۰ مورد اول را انتخاب می کند و با ۱۰ مورد اول روز قبل مقایسه می کند و تغییرات رو بصورت دلتا محاسبه می کند. برای اندازه گیری دلتا موزکست از دو معیار دلتا ۱۰ و دلتا ۱۰۰ استفاده میکند. که دلتا 100 بین 0 و 100 می باشد که چون تمام معیار های موزکست بروی دلتا 10 می باشد نیاز است که تبدبل به دلتا 10 گردد برای همین توان ریشه دوم از دلتا 100 گرفته شده که عددی بین 0 تا 10 میباشد.

برای تمامی کلید واژه ها دلتا 10 محاسبه گردیده و عددی بدست می اید و از میانگن این عددها دلتا 10 گرفته و با ضریبی خاص ضرب میشود که تولید پارامتری مانند دما انجام شود. و عدد بدست امده دمای ان روز خواهد بود که هر چقدر بیشتر باشد میزان تغییرات نسبت به روز قبل بیشتر است.

شما میتوانید دمای 30 روز گذشته را نیز در موزکست مشاهده نمایید برای اینکار کافیست به سایت موزکست رفته و نمودار تغییرات دما در روزهای گذشته را پیدا کنید. در ضمن می توانید تغییرات قابل توجه را نیز مشاهده نمایید.

حال برای بدست اوردن درجه سانتی گراد دما از قوانین و فرمولها استفاده می شود که در زیر مشاهده می کنید:

F = c *9.5 + 32

C = f – 32 * 5.9

در ضمن استفاده از معیار آب و هوا صرفا جهت جذابیت و سرگرمی بوده و معنای خاصی ندارد.

Graf serp

یکی دیگر از قابلیت های موزکست این است که می تواند به شما نشان دهد که سایت هایی که در صفحهه اول جستجو هستند از چه معیار و گزینه هایی برای این کار استفاده نموده اند این ویژگی منحصر به فرد در یکی از نمودارهای خود نشان داده که سایت هایی که از http استفاده می کنند در جستجو در مرورگرها رتبه بندی بالاتری خواهند داشت.

Delta 10

از مقایسه بین 10 سایت برتر و اول دو روز مختلف عددی بین 0 تا 100 بدیت می آید که با ریشه دوم توان آن دلتا 10 نامیده بدست می آید. که با توجه به قوانینی خاص و فرمولهای الگوریتمی بدست می آید. برای هر دو روز مقایسه بین نتایج به ما عددی بین 0 تا 100 می دهد که به سه دسته تقسیم می شوند:

  • +0 اگر عددی که بدست بیاید 0 باشد رتبه بندی در تفاوت دو روز ثابت باقی بماند.
  • + 0- 10 اگر عدد بین این دو باشد دما بر اساس آن بدست می اید.
  • + بالاتر از 10 که نشان می دهد تغییرات به نسبت عدد موجود بیشتر می باشد.
  • دلتا 10 معیاری کلی برای موزکست می باشد.

موز کست

نتجه گیری

در کل وب سایت موز  امکانات مختلف زیادی برای کسانی که به پیشرفت سایت خود می اندیشند است البته این وبسایت دارای قسمت های رایگان و اکانتی می باشد که برای استفاده از قسمت اکانت آن باید ثبت نام کنید و هزینه برای شما در بر خواهد داشت اما میتواند از قسمت رایگان ان افزونه موزبار را روی مرورگر خود نصب کرده و استفاده نمایید(فیلم آموزش نصب تولبار موز در انتهای این مقاله در قالب یک ویدئوی کوتاه موجود است). و همچنین موز کست برای نشان دادن تغییرات در جستجو در نتایج گوگل ابزاری که شناختیم  می توانیم استفاده های زیادی برای بهینه سازی در سایت یا وب سایت خود داشته باشیم.

از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. بعد از مطالعه این مقاله به خوبی با  تست موز چیست، آشنا شده اید؟ و همچنین با دامین آتوریتی چیست؟ و ارتباط آن با  سئو SEO آشنا شده اید.

لطفا نظر و هرگونه پرسشی درباره این مقاله دارید زیر این پست کامنت بگذارید تا کارشناسان ما پاسخ شما را کامل و جامع ارائه دهند و امیدواریم اگر لیست نتایج جایگاه خوب و مناسبی دارید هوای سایت شما آرام و اگر به نتایج مطلوبی دست نیافتید که هوایی گرم و طوفانی را برایتان خواستاریم تا در این تغییرات الگوریتم های گوگل به جایگاه مناسب تری برسید.

آموزش نصب تولبار موز ( نوار ابزار موز)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

بابک بنیادی

سلام ابزارهای زیر هم برای سئو خیلی خوب و کاربردی هست. گفتم لیست این ابزارها رو بنویسم تا بقیه هم استفاده کنند ما هم زکاتمون رو داده باشیم. Moz افزونه Moz moz 30 @ Semrush سمراش ابزارهای مختلف و کاربردی برای سئو Google Trends ابزار گوگل ترند برای مقایسه چند کلمه کلیدی پر بازدید Ahrefs سایت ایچرفس Google Analytics ابزار گوگل آنالیتیکس

۱۴۰۰/۳/۷

پایدار سامانه

سلام برای بهبود رتبه شما و در کل سئو سایتتون بهترین و موثرترین راهکار که خودتون میتونید انجام بدید محتوای با کیفیت تولید کنید. محتوایی که نیاز کاربر رو پاسخ بده

۱۴۰۰/۲/۱۵

..

سلام میشه بگید سایت موز چه امکانتی واسه سئو داره

۱۳۹۹/۱۲/۱۹

فرید

بسیار مفید بود متشکرم

۱۳۹۹/۱۲/۴

عسگری

خیلی جالب مخصوصا قسمت موز کست واسم جذاب بود، آموزش های سئو بیشتر بذارید مطالب پایه ای و مفهومی رو که بعد از طراحی سایت بهش نیاز داریم بگید من ادمین وب سایت هستم و دارم سعی ام رو میکنم جایگاه سایت رو خودم بهبود ببخشم در مورد سایت موز چند جایی مطلب خوندم، کجا میتونم رتبه سایتم رو توی موز ببینم و برای بهبود رتبه ام چیکارا باید بکنم؟ با سپاس

۱۳۹۸/۲/۲۸

محمد

مرسی بسیار مفید بود

۱۳۹۷/۱۲/۱۸

دیدگاه شما

ثبت