خانهوبلاگبرنامه نویسیپایگاه داده MongoDB چیست؟
پایگاه داده MongoDB چیست؟

پایگاه داده MongoDB چیست؟

در گذشته، در میان برنامه نویسان سطوح مختلف بحث در مورد پایگاه داده شناخته شده بود، از توسعه دهندگان وب گرفته تا توسعه دهندگان نرم افزار

در گذشته، در میان برنامه نویسان سطوح مختلف بحث در مورد پایگاه داده شناخته شده بود، از توسعه دهندگان وب گرفته تا توسعه دهندگان نرم افزار در سیستم عامل های مختلف Windows، OSX، Linux و بیشتر صحبت ها فقط در مورد یک نوع و آن مدیریت پایگاه داده RDBMS Relational بود. سیستمی مانند MS SQL Server، IBM DB2، Oracle، MySQL و Microsoft Access که به ذخیره داده ها در جداول بستگی دارد.

اما اخیراً و پس از صدور تعدادی فریم ورک های JS و افزایش تعداد کاربران زبان جاوا اسکریپت 10GEN شروع به کار بر روی پایگاه داده ای کاملا متفاوت از موارد فوق کرد، که بصورت NoSQL و با نام MongoDB هم اکنون شناخته می شود

خانواده NoSQL

هر پایگاه داده ای که هیچ ارتباطی بین جداول ندارد و به ذخیره داده ها بستگی دارد. به عنوان اسناد BSON، و این نوع در بین خانواده NoSQL محبوب ترین است و از اینجا به بعد توجه داشته باشید که همه چیزهایی که در مورد پایگاه های داده SQL می دانید ممکن است تغییر کند، زیرا مطمئناً هر روشی که قبلاً کار می کردید وجود نخواهد داشت و کل ساختار ذهنی شما از جداول و ارتباط بین آن ها باید برهم زده شود.

تفاوت بین MongoDB و MySQL

تفاوت بین MongoDB و MySQL

تفاوت بین MongoDB و MySQL

از آنجا که بسیاری از برنامه نویسان سابقه کار با MySQL را دارند، من یک تفاوت سریع در مورد تفاوت های سطحی بین Mongo و MySQL انجام می دهم:

نام جدول در مانگو Collection است و می توان معادل همان Table های قبل در نظر بگیریم.

نام Row در مانگو دی Document است، هر یک ردیف از جدول در دیتابیس های رابطه ای در اینجا بعنوان یک سند ذخیره سازی و استفاده می شود.

ماهیت و اساس مونگو دیبی

پایگاه های داده RDBMS به جداول متکی بودند، در حالی که پایگاه داده Mongo DB بر اساس BSON عمل می کند، که به معنی رمزگذاری دودویی اشیاء JSON است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با انتشار تعدادی فریم ورک مبتنی بر جاوا اسکریپت، به ویژه MEAN.JS مربوط به express js، Angular.js و node js علاوه بر mongoDB، گسترش این فریم ورک ها به روشی عظیم و بسیار وحشتناک، از جمله نود، تهدید قریب الوقوع برای زبان PHP در مقایسه با سرعت، عملکرد وحشتناک و سازگاری بهتر Mongo با این فریم ورک ها دلیل این است که بسیاری از توسعه دهندگان به سمت Mongo رفتند.

نه تنها در این نقطه، بلکه با توجه به سرعت مانگو، طبق آمار، انتقال از پایگاه داده های معمولی به مانگو دی بی مهم است.

تست سرعت MongoDB

آزمایش با افزودن 10000 کلاس و سند در MySQL و MongoDB، ما متوجه تفاوت سرعت عملکرد می شویم.

Mongo برای تکمیل این کار به دو ثانیه زمان نیاز داشت، در حالی که MySQL حدود 3 دقیقه همین کارش به طول انجامید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

استادیار

یا شایدم منگو دیبی

۱۴۰۰/۸/۲۴

استادیار

مونگو دی بی دسته یا مانگو دی بی

۱۴۰۰/۸/۲۴

دیدگاه شما

ثبت