خانهوبلاگراه اندازی سایتمعرفی CMS اختصاصی مجنتو (Magento)
معرفی CMS اختصاصی مجنتو (Magento)

معرفی CMS اختصاصی مجنتو (Magento)

مجنتو یک CMS اختصاصی Open Source برای ساخت فروشگاه های آنلاین است، این CMS اختصاصی در سال 2008 منشتر شد و توانسته رشد زیادی کند جالب است بدانید مجنتو توسط یک دانش آموز راه اندازی شد و به دنیا معرفی شد در ابتدای کار یک شرکت خصوصی بود بعدها شرکت eBay آن را خریداری کرد.

مجنتو یا (Magento) چیست؟

مجنتو یک CMS اختصاصی Open Source برای ساخت فروشگاه های آنلاین است، این CMS اختصاصی در سال 2008 منشتر شد و توانسته رشد زیادی کند جالب است بدانید مجنتو توسط یک دانش آموز راه اندازی شد و به دنیا معرفی شد در ابتدای کار یک شرکت خصوصی بود بعدها شرکت eBay آن را خریداری کرد.

این سیستم مدیریت محتوا مانند ورد پرس و بسیاری از CMS های اختصاصی دیگر شباهت زیادی به هم دارند. مجنتو از لحاظ عملکرد شباهت های زیادی به وردپرس دارد با زبان برنامه نویسی PHP و داشتن افزونه ها و پلاگین های قابل نصب و بسیاری از المان های دیگر که در کلیات با ورد پرس فرق چندانی ندارد اما در ادامه با سیستم مدیریت محتوا مجنتو (Magento) باهم بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با مجنتو (Magento)

مجنتو یک سیستم مدیریت محتوا open source است که 100 درصد رایگان نیست و برای نصب و راه اندازی آن به جز پرداخت هاست و دامین هزینه های دیگری نیز باید پرداخت این سیستم مدیرت محتوا نیاز به آشنایی بیشتر با زبان PHP دارد که همین موضوع باعث ایجاد چالش هایی شده و تعداد طرفداران خود را کم نموده است. این سیستم مدیریت محتوا کمی پیچیده تر می باشد به همین منظور برای تازه واردان دنیای وب و طراحی سایت که آشنایی با زبان های برنامه نویسی ندارند پیشنهاد نمی شود.

مزایا ی طراحی سایت مجنتو

تمامی سیستم های مدیرت محتوا نقاط قوتی بر دیگر CMS دارد و برای انتخاب سایت خود باید تمامی موارد را مورد بررسی و قرار داد در ادمه برخی از مزایای سایت های مجنتو را بیان می کنیم.

استفاده از آن ساده است

سایت ها با CMS اختصاصی راحتی را برای کاربران به ارمغان می آورند. نصب و راه اندازی آن آسان است و گزینه های متعددی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود ارائه داده است.

سایت انحصاری را ارائه می دهد

در این CMS شما می توانید تمام گزینه های میز خود را بچینید و بهترین آن را انتخاب کنید تعداد افزونه های مجنتو انقدر زیاد است که می توانید آن طور که می خواهید سایت خود را آماده کنید

با استاندارهای سئو همخونی دارد

این اولین شرط در تمامی طراحی سایت های فروشگاهی و شرکتی است و در صورت عدم رعایت اصول SEO friendly می توان گفت آن سایت هیچگونه استانداردی ندارد.

در صورت نیاز به شما پشتیبانی می کند

مجنتو یک CMS طراحی سایت توسط شرکت های خارج از ایران است و نمی توان به طور حتم گفت از شرکت خود می توانید پشتیبانی دریافت کنید اما با شرکت طراحی سایت خود می توایند در ارتباط باشید.

انواع روش ها نصب

ساختن وب سایت از ابتدا

در زمان ساخت و راه اندازی این سیستم مدیریت محتوا شما با تنها چیزی که روبرو هستید یک سایت آماده همراه با تم مخصوص و برخی قابلیت های جزئی سایت های دیگر، بعد از دریافت سایت شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود و نیاز خود افزونه ها مربوط را نصب کنید در ادامه باید این موضوع را خاطر نشان کرد که نصب و راه اندازی افزونه شاید بسیار آسان باشد و تعداد بسیار زیاد و قابلیت های زیاد CMS ها می تواند از محاسن آن ها باشد اما با نصب و زیاده روی در آن ممکن است با تداخل کد های مختلف روبرو شوید و این امر سبب پایین آمدن سرعت سایت و یا باعث اتفاق های ناگواری در سایت شما شود. پس در نصب و راه اندازی پلاگین های باید وسواسیت زیادی به خرج هید.

خریدن قالب های آماده

می توانید به شرکت طراحی سایت مراجعه کنید و یا با یک برنامه نویس و طراح سایت صحبت کنید نیاز های خود را بیان نموده و یا قالب های آماده ی آن ها را خریداری کنید، قالب های آماده به این شکل می باشد که از قبل با توجه به دیدگاه کلی طراحان سایت به جنس بیزینس تم سایت، پلاگین ها یا افزونه های مورد نیاز، شکل سایت و... نصب و راه اندازی شده و این سایت فقط بر روی هاست و دامین شما راه اندازی می شود.

این امر و خرید قالب های آماده می تواند ایراداتی داشته باشد مانند: شما به عنوان صاحب بیزینس نمیدانید چه افزونه هایی نصب شده و یا بارگذاری شده است اطلاعات دقیقی از قابلیت های سایت ندارید این موضوع باعث می شود که شاید شماهم پلاگین تکراری نصب کنید و تصورش را بکنید تعدد زیاد برنامه های نصب شده بر روی یک پلتفرم می تواند چه آسیب هایی وارد کند. تداخل کد های وارد شده، عدم تطابق برنامه های نصب شده و... از این موارد.

راه اندازی سیستم های مدیریت محتوا

تعدد و تعداد CMS ها کم نیستند، دلیل محبوبیت CMS ها شاید Open Source بودن آن ها می باشد چرا که بسیاری از برنامه نویسان را به چالش می کشد تا کد ها و برنامه های راه اندازی شده توسط خود را دراختیار و استفاده ی عموم قرار دهند و من فکر میکنم این موضوع می تواند بسیار لذت بخش برای یک برنامه نویس باشد به غیر از آن نصب و راه اندازی این سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان تر است و قابلیت های بیشتری نسبت به سایت های اختصاصی دارد.

بعد از ورد پرس (Word Press)، جوملا (Joomla)، پرستا شاپ (PrestaShop) شاید مجنتو را بتوان در لیست بهترین CMS های دنیا دانست (که جنسش طراحی سایت فروشگاهی است)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی نوکیا

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

مانی

دیدگاهتون درست نبود واقعا

۱۴۰۲/۴/۱۲

دیدگاه شما

ثبت