خانهوبلاگبرنامه نویسیلاراول چیست؟ بررسی مزایا و معایب فریم ورک Laravel
لاراول چیست؟ بررسی مزایا و معایب فریم ورک Laravel

لاراول چیست؟ بررسی مزایا و معایب فریم ورک Laravel

لاراول محبوب ترین فریم ورک PHP است. امروزه PHP یکی از پرکاربردترین زبانهای طراحی وب در اینترنت است و دلیل این امر به عوامل متعددی برمی گردد

لاراول محبوب ترین فریم ورک PHP است. امروزه PHP یکی از پرکاربردترین زبانهای طراحی وب در اینترنت است و دلیل این امر به عوامل متعددی برمی گردد که مهمترین آنها اتخاذ سیستمهای معروف مدیریت محتوا یا CRM ها مانند وردپرس بر روی این زبان محبوب یعنی PHP استوار شده اند. لاراول به عنوان یکی از چارچوب های معروف مانند شناخته می شود که بر اساس زبان برنامه نویسی PHP توسعه داده شده است. حالا بریم سراغ این سوال که لاراول چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

کلمه فریم ورک به چه معناست؟

قبل از اینکه به توضیحات لاراول بپردازیم، باید درک کنیم که فریم ورک یا چارچوب چیست . به طور کلی، یک Framework مجموعه ای از مفاهیم، طرح ها و کدها است که برای ایجاد چیزی مفید استفاده می شود. به جای اختراع مجدد چرخ هر بار که یک سایت ایجاد می کنید، از Framework استفاده می کنید که در وقت و تلاش شما صرفه جویی می کند. فریم ورک های موجود در زبان های برنامه نویسی به توسعه دهنده این امکان را می دهد که بدون نیاز به تغییر کد اصلی خود فریم ورک، ویژگی هایی را به پروژه اضافه کند و ویژگی ها با افزودن کدها از طریق معیارهای ثابتی که توسط فریم ورک تعریف شده اند، به پروژه اضافه می شوند.

استفاده از فریم ورک ها مزایای زیادی دارد که برخی از آن مزایا عبارتد از:

کاهش پیچیدگی ها

به عنوان مثال فریم ورک به توسعه دهنده اجازه می دهد تا کد را سازماندهی کرده و در نتیجه مشکلات پیچیده را به مشکلات کوچکتر تجزیه کند.

سهولت آزمایش و عیب یابی (Debugging)

به عنوان چارچوب توسط توسعه دهندگان اصلی با هدف نشان دادن دقیق محل و زمان بروز مشکل طراحی شده است.

سهولت در درک کد دیگران

به دلیل استانداردهای ثابت در نوشتن کدی که هرکس برای نوشتن پروژه خود از آن استفاده می کند، بنابراین درک پروژه شخص دیگر برای فریم ورک یکسان آسان است و این یکی از مهمترین مزایا است زیرا ممکن است مجبور باشید در گروهی از برنامه نویسان کار کنید، در صورت استفاده از فریم ورکی که دارای استانداردهای ثابت است، همه پروژه را درک خواهند کرد.

مقیاس پذیری

فریم ورک ها به توسعه دهنده اجازه می دهند تا در صورت نیاز به راحتی ویژگی هایی را به پروژه اضافه کند.

لاراول چیست؟

Laravel یکی از پرکاربردترین فریم ورک های PHP در جهان برای ساخت وب سایت و برنامه های تحت وب، از جمله پروژه های کوچک و بزرگ است.

Laravel به دلیل عملکرد بالا، ویژگی ها و مقیاس پذیری، انتخاب توسعه دهندگان حرفه ای است.

لاراول از ساختار MVC پیروی می کند که یادگیری آن را آسان می کند.

لاراول یک رویا برای توسعه دهندگان وب است زیرا بسیاری از ویژگی های داخلی را در اختیار آنها قرار می دهد که هر توسعه دهنده برای توسعه یک برنامه وب مانند احراز هویت، مسیر یابی، مدیریت وضعیت برنامه و بسیاری دیگر به آنها نیاز دارد.

لاراول توسط تیلور اوتول در سال 2011 ایجاد شد و از آن زمان او این چارچوب را بسیار توسعه داده و با آخرین فناوری های وب سازگار کرده است.

زبان برنامه نویسی PHP

مهمترین چیزی که لاراول ارائه می دهد

ابزار Artisan

این ابزار در فرایند توسعه کمک زیادی می کند و ابزاری است که توسط ترمینال یا CMD در ویندوز استفاده می شود و در آن تایپ دستورات ساده می تواند زمان زیادی را ذخیره کند.

فرایند احراز هویت (Authentication)

سیستم ورود و عضویت یک فرایند اساسی و بسیار پیچیده در برنامه های تحت وب امروزه است، با Laravel می توانید از سیستم داخلی احراز هویت به راحتی استفاده کنید.

Laravel همچنین توضیحات مفیدی برای پیاده سازی سیستم احراز هویت شخصی شما ارائه می دهد که هر نو شخصی سازی ای را می توانید با آن پیاده سازی کنید.

ذخیره موقت (Caching)

کش کردن یک روش برای ذخیره داده ها در محل ذخیره سازی موقت است تا در صورت نیاز به سرعت بازیابی شود و نیاز به بارگیری مجدد و محاسبات نداشته باشد.

ذخیره سازی موقت بیشتر برای افزایش عملکرد و بهبود کارایی برنامه و کاهش زمان پردازش استفاده می شود.

لاراول Laravel Views و Routes را برای سرعت بخشیدن به پردازش درخواست های کاربران ذخیره می کند.

مسیریابی (Routing)

به این معنی که یک پیوند خاص نتایج خاصی را به ارمغان می آورد، به عنوان مثال domain.com/category/cars همه مقالات در گروه خودروها را برمی گرداند.

مدیریت مسیریابی در لاراول یک فرایند بسیار ساده است و مزایای زیادی دارد.

آزمایش و اشکال زدایی

Laravel با در نظر گرفتن اشکال زدایی (Debugging) و آزمایش (Testing) طراحی شده است تا تشخیص و اشکال زدایی خطاها را برای توسعه دهندگان آسان کند.

موتور قالب (Template engine)

یکی از مهمترین ویژگی های مهم در لاراول Blade نام دارد.

Blade به شما امکان می دهد طرح های پیچیده ای را با سهولت ایجاد کنید. مزیت اصلی Layout این است که کد های طراح هر صفحه را کپی نکنید و از کد مشابه در همه صفحات با طرح مشابه استفاده مجدد کنید.

ارتباط با پایگاه های داده

به جای نوشتن دستورات SQL، لاراول دارای بسیاری از توابع کمکی است که بدون نیاز به بازنویسی مجدد دستورات SQL بر روی پایگاه داده، عملیات را به راحتی انجام می دهد.

پشتیبانی از پایگاه های داده مختلف توسط ORM Eloquent

فریم ورک Laravel بر اساس ORM Eloquent است که تقریباً از تمام موتورهای پایگاه داده و دیتابیس انجین ها پشتیبانی می کند. اما با MySQL و SQLite کاملا هماهنگ و بصورت بهینه کار می کند. Laravel توضیحات جامعی در مورد همه عملکردهای Eloquent ارائه داده است

سیستم های فایل (File systems)

Laravel از بسیاری از سیستم های مدیریت فایل پشتیبانی می کند. می توانید از یک سیستم فایل داخلی یا هر سیستم فایل ابری مانند Amazon S3 استفاده کنید.

با تغییر گزینه های موجود در فایل config / filesystems.php می توانید سیستم فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

امنیت (Security)

Laravel ملزومات لازم برای ایجاد برنامه های وب امن و قابل اطمینان را ارائه می دهد.

شما رمزهای عبور را به جای متن ساده به شکل رمزگذاری شده ذخیره می کنید.

لاراول از BCrytp برای رمزگذاری پسورد ها استفاده می کند.

لاراول در برابر حملات تزریق کد SQL injection محافظت می کند و همچنین تمام ورودی های کاربر را فیلتر می کند.

همچنین یک مکانیزم آسان برای تأیید ورودی کاربر ارائه می دهد، برای مثال اطمینان از اینکه یک فیلد خاص حاوی یک ایمیل است.

سیستم انتقال داده ها (Migration)

Laravel یک سیستم صفحه بندی درست مانند Ruby on Rails برای ایجاد ساختارهای پایگاه داده ارائه می دهد. می توانید از Laravel برای نوشتن Migration استفاده کنید که به جای استفاده مستقیم از SQL ساختار پایگاه داده شما را ایجاد می کند.

می توانید پایگاه داده ها و جداول را با استفاده از migrations ایجاد کنید. اگر می خواهید ستونی را در جدول تغییر دهید، نیازی به ایجاد مجدد جدول نیست، می توانید یک مایگریشن جدید را اجرا کنید.

سیستم محلی سازی (Localization)

چارچوب Laravel به شما امکان می دهد همزمان با ساخت برنامه خود، برنامه های چند زبانه ایجاد کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت