خانهوبلاگبرنامه نویسیزبان برنامه نویسی جاوا یا Java چیست؟

برنامه نویسی

۱۴۰۰/۷/۲۱
420
زبان برنامه نویسی جاوا یا Java چیست؟

زبان برنامه نویسی جاوا یا Java چیست؟

جاوا یک زبان سطح بالا است به این معنی که برنامه نویسان Java می توانند به راحتی کد آن را بخوانند و بنویسند و کارهای برنامه نویسی را به راحتی انجام دهند

جاوا یک زبان سطح بالا است به این معنی که برنامه نویسان Java می توانند به راحتی کد آن را بخوانند و بنویسند و کارهای برنامه نویسی را به راحتی انجام دهند. چرا جاوا محبوب ترین زبان است؟ آنچه شما باید در مورد Java بدانید

دستورات جاوا، مانند سایر زبانها، با دستورات ساده بر روی کامپیوتر نوشته می شوند تا موارد مورد نیاز را انجام دهند.

نمونه کد زبان جاوا

نمونه ای از تایپ hello world در جاوا

public class HelloWorld {

public static void main(String[] args) {

// Prints “Salam Donya” to the terminal window.

System.out.println(“Salam Donya!”);

}

}

جاوا (Java) امروزه پرکاربردترین و محبوب ترین زبان است، زیرا در برنامه های اندروید، وب سایت ها، برنامه های دسکتاپ، بازی های ویدئویی و غیره به طور گسترده استفاده می شود.

جاوا چیست؟

در اوایل دهه 1990، جاوا توسط تیمی به رهبری جیمز گاسلینگ برای شرکت Sun Microsystems ایجاد شد.

جاوا (Java) در اصل برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده بود. با این حال، هنگامی که جاوا 1.0 در سال 1996 برای عموم منتشر شد، تمرکز اصلی روی استفاده از آن در اینترنت متمرکز شد. با ایجاد راهی برای توسعه دهندگان برای تولید صفحات وب تعاملی، با کاربران تعامل ایجاد کرد. جاوا در طول سالها به عنوان یک زبان موفق برای استفاده در اینترنت و خارج از اینترنت تکامل یافته است.

چرا زبان جاوا ایجاد شد؟

جاوا با رعایت چند اصل کلیدی طراحی شده است:

سهولت استفاده

اصول اولیه جاوا از زبان برنامه نویسی به نام C ++ آمده است. با وجود قدرت ++ C، این زبان در ساختار خود پیچیده است و برای برخی از نیازهای جاوا کافی نیست. جاوا همچنین ایده های C ++ را بهبود بخشید و زبانی قدرتمند و در عین حال آسان برای استفاده ارائه داد.

قابلیت اطمینان

جاوا همچنین برای کاهش احتمال خطاهای کشنده از عنصر انسانی معرفی شد. با این حساب، بعنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا (Object Oriented Programming) معرفی شد.

امنیت

از آنجا که جاوا در اصل برای دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته شده بود که در آن داده ها از طریق شبکه مبادله می شد، ایجاد شد تا سطح بالایی از امنیت را شامل شود. جاوا احتمالا یکی از امن ترین زبان های برنامه نویسی است.

استقلال پلتفرم

نرم افزار بدون توجه به ماشین های در حال اجرا باید اجرا شود. جاوا به عنوان یک زبان قابل حمل نوشته شده است که به سیستم عامل، رایانه ها یا دستگاهی که روی آن کار می کند اهمیتی نمی دهد. فقط کافیست ماشین مجازی جاوا یا JVM بر روی آن سیستم عامل نصب شده باشد. پاتفرم مفهوم یک گستردی دارد که فرا تر از مباحث فقط نرم افزاری می باشد، مطالعه مقاله پلتفرم چیست به شما پیشنهاد می شود تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمائید.

پلتفرم Platform چیست؟

این پلتفرم می تواند بر روی همه سیستم عامل ها از Windows، Linux، Mac، Android و سایر دستگاه ها کار کند.

تیم Sun Microsystems در گردهم آوردن این اصول کلیدی موفق بوده است و می توانید ببینید چرا جاوا بسیار محبوب است زیرا قدرتمند، امن، آسان برای استفاده و می تواند در همه سیستم عامل ها کار کند , اصطلاحا چند سکوئی (Cross-Platform) است.

ماشین مجازی جاوا (Java Virtual Machine)

جاوا یک زبان مفسری (interpreted) نامیده شده است. زبان مفسری چه مفهومی داره؟ interpreted بدان معناست که کد جاوا به بایت کد (bytecode ) ترجمه می شود و این فرمول توسط JVM یا ماشین مجازی جاوا اجرا می شود.

بنابراین JVM یا این ماشین مجازی یک برنامه یا سیستم عامل مجازی است که بر روی سیستم عامل اصلی اجرا می شود تا بتواند bytecode تولید شده توسط کد اصلی جاوا را درک کند.

Bytecode یک فرمت متوسط ​​است که می تواند بر روی JVM کار کند همانطور که EXE می تواند روی پلت فرم ویندوز کار کند.

JVM برای کار بر روی بسیاری از سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، لینوکس، مک و غیره ایجاد شده است. این بدان معناست که اگر کد جاوا بر روی JVM ویندوز کار کند، می تواند بر روی JVM در هر سیستم عامل دیگر نیز کار کند.

این بدان معناست که کد یکبار نوشته شده است و می تواند در هر کجا و روی هر سیستم عامل کار کند.

Java API

جاوا به شما این امکان را می دهد که API یا رابط های برنامه نویسی (Application Programming Interfaces) را داشته باشید، که فقط مجموعه ای از توابع آماده است که می توانید بدون نیاز به بازنویسی کد آنها در برنامه های جاوا استفاده کنید. وظایفی مانند برخورد با فایل ها، شبکه و بسیاری موارد دیگر.

این نگاهی به زبان جاوا یا Java بود امیدوارم مفید واقع شده باشد و با این زبان برنامه نویسی قدرتمند یعنی جاوا به اندازه کافی آشنا شده باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت