خانهوبلاگراه اندازی سایتاطلاعاتی که به یک شرکت طراحی سایت باید بدهیم
اطلاعاتی که به یک شرکت طراحی سایت باید بدهیم

اطلاعاتی که به یک شرکت طراحی سایت باید بدهیم

نکاتی که باید بعد از بسیتن قرار داد با برنامه نویس خود باید بدانید در این مطلب به آن ها پرداخته ایم برای آشنایی بیشتر می توانید در ادامه با ما همراه باشید

در این مطلب میخواهیم بدانیم که پس از عقد قرارداد با یک شرکت طراحی سایت، چه اطلاعاتی را جهت طراحی وب سایت باید به آنها بدهیم. بدون اینکه وارد حاشیه شویم، به طور شفاف عناوین فوق را نام میبریم و شما می بایست این اطلاعات را برای طراح سایتتان ارسال نمایید تا سایت شما را طراحی و پیاده سازی نماید.

1- لوگو

فایل لوگو می بایست با پسوند png و یا psd باشد. لوگو باید به صورت ترنسپرنت باشد و پس زمینه ای نداشته باشد. لوگو یکی از بخش هایی می باشد که در طراحی سایت رستوران و طراحی سایت فروشگاهی لباس کار به آن دقت شود چرا که انجام این کار سبب برند سازی می شود.


" برای طراحی لوگو، می توانید سفارش لوگوی خود را به ما بسپارید"


2- عناوین منوی سایت

هر عنوانی که تمایل دارید در منوی اصلی سایت شما نمایش داده شود را می بایست برای طراح سایت ارسال نمایید. برای مثال میتوانید در منو این عناوین را قرار دهید: محصولات، خدمات، درباره ما، تماس با ما، قوانین مقررات، استخدام، اخبار و مقالات و …

3- زیر منو ها

پس از تعیین کردن منوی اصلی حالا می بایست در صورت تمایل زیر منو تعیین نمایید. بعنوان مثال برای منوی محصولات میتوانید گروه محصولات را بعنوان زیر منوها انتخاب کنید. برای صفحه درباره ما میتوانید زیر منوی درباره شرکت، تاریخچه، اهداف و سخن مدیرعامل را قرار دهید.

4- متن صفحه درباره ما

صفحه درباره ما که متاسفانه اکثر سایت ها به آن توجه ویژه ای نمی کنند، یکی از صفحاتی از سایت شماست که از اهمیت بالایی برخوردار است. صفحه درباره ما جایی است که میتواند بهترین مکان برای جلب اطمینان کاربر و بازدیدکننده سایت باشد. برای نوشتن متن درباره ما حتما توصیه میکنیم مطلب 10 نکته مهم برای نوشتن صفحه درباره ما را مطالعه نمایید و در صورتی که این موارد را رعایت کنید قطعا نتیجه حیرت آوری خواهید گرفت پس توصیه میکنیم که نوشتن متن صفحه درباره ما را خیلی خیلی جدی بگیرید.

محتوا و اطلاعات مورد نیاز طراح سایت

5- متن صفحه تماس با ما

برای صفحه تماس با ما میتوانید یک توضیح کوتاه درباره نحوه ایجاد ارتباط با شما را در آن ارائه نمایید. برای مثال میتوانید بنویسید با ما از طریق راه های زیر تماس حاصل نمایید که این راه ها میتواند شماره های تماس، شماره فکس، ایمیل شرکت، آدرس شبکه های اجتماعی مثل آدرس پیج اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتویوب و… باشد. همچنین آدرس دفتر کار و محل شرکت و همینطور لوکیشن گوگل و موقعیت مکانی شما در نقشه را نیز در صفحه تماس با ما میتوانید قرار دهید.

اگر میخواهید یک صفحه تماس با ما ی حرفه ای داشته باشید حتما مطلب زیر را بخوانید تا سایتتان نسبت به رقبا متمایز شود:


"طریقه ایجاد یک صفحه تماس با ما حرفه ای برای سایت شما"


6- محصولات یا خدمات شرکت

اگر سایت شما شرکتی است و تعداد محصولات کمی دارید میتوانید محصولات یا خدمات منتخبتان را در صفحه اصلی نمایش دهید. پس لیست خدماتی که میخواهید در صفحه اصلی نمایش داده شود را به طراح سایت خود ارائه دهید. تعداد محصول یا خدمت منتخب که در صفحه اصلی سایت شما نمایش داده می شود بستگی به نوع طراحی قالب سایت شما دارد ممکن است یک سایت طوری طراحی شده که حداکثر 3 تا 6 محصول در صفحه اصلی نمایش داده می شود و سایت دیگری 10 تا 12 محصول را در صفحه اصلی نمایش میدهد.

7- تصاویر بنرها

در صورتی که بنر خاصی مد نظر دارید و میخواهید حتما بنر مورد نظر خودتان در سایت قرار گیرد آنرا در اختیار طراح سایت قرار دهید، در غیر اینصورت طراح سایت به سلیقه خود بنرهای سایت را قرار میدهد.

8- تصاویر محصولات یا خدمات

عکس و تصویر محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است توصیه میکنیم برای نمایش تصویر محصول و خدمات خود در وب سایت حتما مقاله نکات کلیدی برای نمایش تصویر محصول یا خدمت را بخوانید. تصاویری که ارسال میکنید در صورت امکان پسوند png باشد و یا کیفیت آن بالا باشد و از ارسال تصاویر بی کیفیت خودداری نمایید.

9- مختصات لوکیشن و موقعیت مکانی

اگر میخواهید در صفحه تماس با ما موقعیت شرکت و دفتر کارتان را قرار دهید میبایست لوکیشن آنرا به طراح سایت ارائه دهید. میتوانید از طریق گوگل مپ اینکار را انجام دهید و لینک لوکیشن موقعیت مکانی شرکت را برای طراح ارسال نمایید.

10- شعار تبلیغاتی

اگر شعار تبلیغاتی دارید آنرا برای طراح سایت ارسال کنید تا در محل مناسبی در صفحه اصلی آنرا بکار ببرد و مخاطب شعار کسب و کار شما را به سادگی مشاهده نماید و تاثیرگذار باشد.

11- ویدئو و تیزر تبلیغاتی

اگر تیزر تبلیغاتی دارید و سایت شما امکان بارگذاری ویدئو دارد و یا قالب سایت شما طوری طراحی شده است که میتوانید در آن ویدئو و تیزر شرکت را نمایش دهید آنرا برای طراح سایت ارسال نمایید. سعی کنید حتی المکان کیفیت تیزر و ویدئوی ارسالی بالا باشد و حجم آن نیز بیش از حد زیاد نباشد. اگر ویدئوی شما در سایت های اشتراک ویدئو مثل آپارات و یوتیوب بارگذاری شده است میتوانید لینک آن ویدئو را برای طراح ارسال نمایید.

در پایان، هر آنچه تمایل دارید در وب سایت شما قرار گیرد ( مانند تصویر، کاتالوگ، متن، شعار، ویدئو، اخبار و مقالات و …) را برای طراح ارسال نمایید و از او بخواهید در محل مناسبی از محتوای ارسالی شما استفاده نماید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

احمدی

اگه اطلاعاتی که به شرکت طراحی سایت میدیم رو بخوایم تغییر بدیم خودمون میتونیم تغییر بدیم یا باید دوباره به همون شرکت اطلاعات جدید برای سایتمون بدیم با سپاس

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

anovaco

سلام آقای نجفی عزیز، خب شما وقتی میخوا یه سایت برات طراحی کنند باید اطلاعات و دیتا بدی که سایتت راه اندازی بشه و یه ساختاری بگیره. بعدش خودتون میاد تکمیلش میکنید. بحث اطلاعات اولیه برای راه اندازی و طراحی سایت شماست نه بحث امنیت اطلاعات دوست من. بنده طراح سایت هستم و فریلنسر تو پونیشا و پارس کدرز کار میکنم و از این مقاله عالی استفاده کردم و واقعا خیلی خیلی بهم کمک کرد. تنها کاری که میکنم واسه مشتری لینک این مقاله رو میفرستم قبل از شروع طراحی. زمان زیادی رو ازم میگرفت ولی این چک لیست کامل خیلی کمکم کرد. واقعا تشکر میکنم. دمتونم گرم و خداقوت. موفق باشید.

۱۴۰۰/۲/۱۹

morteza najafi

از نظر امنیت آیا هر اطلاعاتی که بدیم مشکلی نداره؟ چه الزامی داره که به طراح سایت این اطلاعات رو بدیم؟ مگر خودمون از طریق پنل ادمین نمیتونیم اینها رو در سایت بارگذاری کنیم؟

۱۴۰۰/۱/۲۵

دیدگاه شما

ثبت