خانهوبلاگافزایش فروشمفهوم سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟
مفهوم سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

مفهوم سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

در امور مربوط به سئو دو روش مورد استفاده سئوکاران قرار می گیرد که سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه نام دارند. در این مقاله با مفهوم این دو روش و تکنیک های آنها آشنا خواهید شد.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟ آیا تا بحال اصطلاح سئو سفید در ارتباط با سئو سایت به گوشتان خورده؟ آیا اهمیت سئو سفید وب سایت را می دانید؟ ما در این مقاله می خواهیم در مورد سئو سفید سایت توضیحاتی ارائه دهیم و همچنین در مورد اهمیت آن اشاره های نماییم.

پادکست مرتبط با سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

فایل صوتی ای درباره سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تهیه کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما این پادکست را گوش دهید:

بعد از مطالعه مقاله سئو چیست؟ و آشنایی با مفهوم سئو به سراغ این مطلب می رویم. ابتدا با دو اصطلاح رایج تحت عنوان کلاه سفید و کلاه سیاه در ارتباط با هکرها مقاله را آغاز می کنیم. بسیار خوب ولی این اصطلاح چه ارتباطی به سئو سایت دارد؟

در امور مربوط به سئو که بیشتر در یک شرکت طراحی سایت امور سئو را انجام می دهند پس از پایان طراحی سایت، به دو روش سئو سایت شما را پیش خواهند برد.

سئو کلاه سفید

انجام امور سئو سایت با استفاده از تکنیک ها و ترفند های مختلفی که ارگانیک و مطابق با استاندارد های گوگل باعث بالا رفتن رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل می شود که به آن اصطلاحاً سئو سفید می گویند.

سئو سفید بهترین و ماندگار ترین و بی خطر ترین روش سئو است. روشی که تنها و تنها با پیروی از دستورات و قوانین موتور های جستجو و گوگل و ابزارهایی که گوگل یا شرکت هایی از این قبیل در اختیار ما می گذارند مانند ابزار کیورد پلنر keyword planner در طولانی مدت منجر به نتیجه می شود. البته این را هم بگوییم که سئو سفید خیلی اوقات بی فایده است. شما برای یک سایت چت روم، سایت نیازمندی، یک سایت خدمات طراحی سایت، چگونه می خواهید با روش های سئو سفید به صدر نتایج گوگل با میلیونها رقیب برسید؟ آیا صرف درج محتوای خوب منجر به ارتقا به نتایج اول گوگل در موضوعات رقابتی می شود؟ بدون شک خیر. استفاده از روش های سئو سفید ممکن است سالها زمان ببرد و یا هزینه به شدت سنگینی داشته باشد و در برخی از موضوعات با هزینه سنگین و زمان هم امکان پذیر نیست. اینجاست که سئو خاکستری به میان می آید.

سئو کلاه سیاه

2-  انجام امور سئو سایت با استفاده از روش های غیر ارگانیک و استفاده از راه کارهای زود بازده ولی ناپایدار که از هیچ اصولی پیروی نمیکند و در کوتاه مدت با راه های انحرافی باعث گمراه شدن  موتورهای جستجو می شود و باعث بالا رفتن موقت رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل می شود که به آن اصطلاحاً سئو سیاه می گویند. باید بگیم که سئو سیاه در مقایسه با سئو سفید خیلی کم دردسر و راحتتر است و در آن از تکنیک های انحرافی برای فریب دادن موتور جستجو استفاده می شود و با سرعت بیشتری سایت شما به رتبه بالا در موتور جستجو مثل گوگل دست پیدا کند.

تاثیر سئو کلاه سیاه در نتایج گوگل

با تغییرات به روز در معیارها و الگوریتم گوگل و هوشمند تر شدن آن، یک سایت با سئو سیاه به همان سرعتی که به رتبه ی اول رسید توسط موتور جستجو شناسایی شده و به سرعت افت می کند و دیگر نمی تواند توسط موتور جستجو در صفحات ابتدایی گوگل نمایش داده شود.

با توجه به موردی که به آن اشاره کردیم مطمئنا استفاده از سئو سفید برای یک وب سایت کار سختتری را بر دوش سئوکار قرار می دهد. اما یک سئوکار حرفه ای وب سایت کاملا بر این حوزه تسلط داشته و با به روز کردن اطلاعات خود با توجه به الگوریتم های گوگل می تواند برترین تکنیک های سئو سفید وب سایت را به کار ببرد.

آیا بک لینک سازی سئو کلاه سیاه است؟

یکی از روش هایی که توسط خیلی از سئوکارها استفاده می شود این است که در سایت های مختلف و به روش های مختلف اقدام به قرار دادن لینک سایت خود در آن می کنند. این کار طبیعتا با هدف افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه انجام می شود، اما آیا جواب هم می دهد؟ بستگی دارد. سئوکار حرفه‌ای کسی است که بداند در کجا و چه زمانی به سایت خود لینک بدهد. یکی از بهترین روش های لینک سازی این است که از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؛ این روش در واقع سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و باید مراقب باشیم در این کار زیاده روی نکنیم تا گوگل به ما شک نکند.

سئو کلاه خاکستری

شاید کمی نام این روش سئو عجیب بنظر بیاد، اما دقیقا همان چیزی است که گاهی اوقات باید از آن استفاده کرد. در سئو کلاه خاکستری از روش های کلاه سیاه به شکل برنامه ریزی شده و هوشمندانه استفاده می شود تا گوگل به روند پیشرفت سایت ما شک نکند. روش های مرسوم سئو کلاه خاکستری عباتند از:

  • دریافت لینک از روش PBN یا شبکه‌ای از بلاگ‌های شخصی
  • خرید رپورتاژ
  • پست مهمان بنویسید

سئو حرفه‌ای با پایدار سامانه

ما در شرکت پایدار سامانه به عنوان یکی از 10 گروه برتر طراحی سایت در تهران توانسته ایم نمونه طراحی سایت های خود را با برترین تکنیکهای سئو سفید به مشتریان عرضه نماییم. و همچنین حق شماست تا وب سایت شما در لینک های اول گوگل دیده شود. علاوه بر این کافیست با یک جستجو ساده متوجه شوید که برترین شرکت طراحی سامانه های تحت وب و طراحی سایت با بکارگیری بروزترین الگوریتم های گوگل در سال 2022، گروه طراحی سایت پایدار سامانه می باشد. برای این کار کافیست کلمه طراحی سامانه را در جستجوی گوگل تایپ نموده و لینک اول را مشاهده نمایید.

تکنیک های سئو سفید

نکاتی که در رابطه با یک سئو سفید وب سایت باید رعایت شود:

  • تولید محتوای اختصاصی و غیر کپی و به روز رسانی آن و اضافه نمودن مطالب جدید در صفحات سایت
  • رعایت اصول سئو بر روی محتوایی که تولید می شود
  • اضافه نمودن حداقل یک بک لینک در محتوای تولید شده
  • رعایت محتوای متاتگ با توجه به مطالب مربوط به صفحات وب سایت
  • در نهایت استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب کاربر وب سایت و گرفتن لینک از طریق آنها

در مقالات بعدی حتما درباره نحوه تولید محتوای اصولی با رعایت تکنیک های سئو صحبت خواهیم کرد. از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید از شما ممنونیم امیدواریم که با مطالعه این مقاله معنی و مفهوم سئو سفید و سئو سیاه را درک کرده باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب هاست چه تاثیری در سئو سایت دارد را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سید محمدرضا حسینی تبار

سید محمد رضای حسینی تبار نه تنها به عنوان مدیریت عامل بلکه به عنوان دلسوز و پشتیبان پایدار سامانه شناخته می‌شود. دقت به جزئیات، تعهد به بهبود مستمر و توجه به نیازهای مشتریان، از وی به عنوان یک رهبر متفاوت در دنیای فناوری و کسب‌وکار معرفی می‌شود. سید محمدرضا حسینی تبار با ذهنیتی بسیار خلاق، همیشه در تلاش است تا به رشد و توسعه‌ی پایدار سامانه و مشتریانش کمک کند. او نماینده‌ای است که علاوه بر مهارت‌های فنی، دارای احساسات نیکو و مشتاق به خلق تفاوت‌های بزرگ در صنعت فناوری و کسب‌وکار است.

نظرات کاربران

دلفانی

این تکنیک ها قدیمی شدن و پر ریسک هستند. اگر با دقت و ظرافت انجام نشه به سئو آسیب میزنه و گوگل رو بی اعتماد میکنه نسبت به سایت. یعنی هر کسی نباید راحت این تکنیکهارو استفاده کنه. گوگل شوخی نداره

۱۳۹۹/۲/۲۷

پایدار سامانه

سلام دوست عزیز درسته که سئو سفید دیر جواب میده و سئو کردن سایت به روش سئو سفید مشکل تر هست و انرژی بیشتری میبره اما همینطور هم ماندگاری بیشتری داره یعنی اگر انرژی بزارید از طراحی سایت گرفته تا سئو سفید، از اونور در آینده هم انرژی کمتری خواهید گذاشت. از طرفی اگر کسب و کارتون دائمی باشه و براتون اهمیت داشته باشه قطعآ باید ماندگاری براتون مهم باشه یعنی کیفیت رو باید فدای کمیت کنید. راهکاری که ما پیشنهاد میکنیم بکارگیری و استفاده از تکنیک های سئو خاکستری هست که نه خیلی زمانبر هست و نیز از دید گوگل هم منفی نخواهد بود و احتمال جریمه کردن وب سایت شما توسط گوگل به مراتب کمتر میشه. امیدوارم جوابمون برای جنابعالی قانع کننده باشه.

۱۳۹۷/۸/۱۳

احمدی

سئو سفید خیلی دیر جواب میده باید از سئو سیاه هم استفاده کرد ولی هوشمندانه سئو کرد.

۱۳۹۷/۸/۹

دیدگاه شما

ثبت