خانهوبلاگشروع کسب و کارIaaS چیست؟ زیرساخت به عنوان سرویس
IaaS چیست؟ زیرساخت به عنوان سرویس

IaaS چیست؟ زیرساخت به عنوان سرویس

زیرساخت به عنوان یک سرویس ( مخفف IaaS) که ترجمه عبارت Infrastructure as a Service می باشد یکی از انواع خدمات ابری Cloud Base می باشد

زیرساخت به عنوان یک سرویس ( مخفف IaaS) که ترجمه عبارت Infrastructure as a Service می باشد یکی از انواع خدمات ابری Cloud Base می باشد که خیلی شفاف روشن می توان گفت IaaS ارائه رهنده زیرساخت هایی مانند روترها، فایروال ها، سرورهای مجازی و سرورها است.

در مدل خدمات ابری، محققان به اتفاق آرا این خدمات را در سه نوع اصلی طبقه بندی کردند: زیرساخت به عنوان سرویس ( IaaS )، پلتفرم به عنوان سرویس ( PaaS ) و برنامه های کاربردی به عنوان سرویس ( SaaS ).

می توانیم بگوییم که زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) راهی برای ارائه منابع محاسباتی مانند (سرورها، فضا های ذخیره سازی، شبکه ها و سیستم عامل ها) به عنوان یک سرویس مطابق درخواست و نیاز کاربر است.

به جای صرف هزینه هنگفت برای راه اندازی دیتا سنتر و مراکز داده بزرگ و خرید سرور، مشتریان می توانند این منابع را به عنوان یک سرویس به طور کامل در مواقع مورد نیاز با کمک یک ارائه دهنده خارجی اجاره کنند و از امکانات آن بحره ببرند.

ابر های IaaS به سه نوع تقسیم می شود

ابر عمومی:

از طریق این نوع سرویس، خدمات در مقیاس وسیع ارائه می شود و اغلب از اینترنت برای استفاده از خدمات ازائه شده به کاربر نهایی استفاده می شود.

ابر خصوصی:

از طریق ابر خصوصی، سرویس در مقیاس محدود و برای دسته خاصی از کاربران ارائه می شود و حتی ممکن است از یک شبکه خصوصی استفاده کند.

ابر ترکیبی:

این ترکیبی از ابرهای عمومی و خصوصی است که به طور همزمان تحویل داده می شوند.

مهمترین ویژگیهای زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

  • منابع کامپیوتر به عنوان یک سرویس ارائه می شود
  • انعطاف پذیری برای کنترل حجم خدمات در صورت تقاضا
  • انعطاف پذیری برای کنترل هزینه خدمات با توجه به میزان مصرف
  • به اشتراک گذاری منابع بین تعدادی از کاربران.

برخی از محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات Infrastructure as a Service (IaaS) عبارتند از :

  • Amazon
  • IBM
  • Microsoft Azure
  • Google
  • Rackspace

تفاوت PaaS و IaaS

لایه زیرساخت (IaaS): شامل منابع زیرساختی مانند سرورها ، رسانه های ذخیره سازی ، شبکه ها و سیستم عامل ها است. لایه Platform as a Service (PaaS): شامل لایه زیرساخت (IaaS) به علاوه اجزایی است که این لایه را قادر به ساخت، طراحی و توسعه برنامه های کاربردی مانند (Runtime – Middleware) می کند.


مقالات مرتبط: saas چیست؟ و paas چیست؟


لایه زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS): هدف آن ارائه منابع محاسباتی (سرور، ذخیره سازی، سیستم عامل) به کاربر نهایی است. لایه Platform as a Service (PaaS): هدف آن ایجاد یک محیط یکپارچه برای توسعه ، استقرار و آزمایش برنامه های کاربردی است.

IaaS پایین ترین لایه سرویس های ابری است و اساساً برخی منابع اولیه و زیر ساختی را ارائه می دهد. تفاوت بین آن و PaaS در این است که کاربران باید کنترل خود لایه زیرین در دست بگیرند و منابع را مورد نیاز خودشان کانفیگ کنند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت